مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

حالات خوابیدن و تاثیر آن بر سلامت بدن

خوابیدن به پشت

تاثیرات مثبت: این حالت خوابیدن وزن بدن شما را متعادل و ارگان های درونی تان را تنظیم، از گردن درد و کمردرد نیز جلوگیری می کند. فقط یادتان باشد بالشی زیر زانوهایتان بگذارید تا کمرتان آسیب نبیند.
تاثیرات منفی: اگر عادت به خر و پف دارید، بهتر است به پهلو بخوابید زیرا خوابیدن به پشت خر و پف تان را زیاد می کند.


خوابیدن به پهلو

تاثیرات مثبت: این حالت خوابیدن طوری که زانوهایتان را به داخل خم می کنید شبیه حالت خوابیدن جنین است. با قرار دادن یک بالش بین دو پای تان می توانید از فشاری که به کمرتان وارد می شود، جلوگیری کنید. قرار دادن یک بالش زیر گردن نیز ضروری است. اگر از سوزش معده رنج می برید، برای کاهش درد، به پهلوی سمت چپ خود بخوابید.

تاثیرات منفی: شانس به شما روی آورده است زیرا این حالت خوابیدن هیچ تاثیر منفی بر بدن شما نخواهد داشت.


خوابیدن روی شکم (دمر)


تاثیرات مثبت: اگر کمردرد دارید، این حالت خوابیدن فشار وارده بر مهره های کمرتان را کاهش می دهد. حتما شما هم می دانید که پس از یک روز سخت کاری، خوابیدن در این حالت واقعا به آدم احساس آرامش می دهد. ورزشکاران این حالت را در یوگا نیز بکار می برند (البته بالش های زیادی مورد نیاز است).

تاثیرات منفی: اگر عادت دارید که روی شکم تان بخوابید، این را بدانید که این حالت خوابیدن خطرات زیادی دارد. خوابیدن به صورت دمر، قوس طبیعی کمر را پس از مدتی صاف می کند و موجب می شود که سرتان هر روز به یک سمت خم شود که خود باعث آسیب به گردن و چین و چروک صورت تان می شود. به علاوه با فشاری که به عصب های شما وارد می آورد، موجب خواب رفتن بدن تان می شود.(برترینها)



لینک منبع :حالات خوابیدن و تاثیر آن بر سلامت بدن

حالات خوابیدن و تاثیر آن بر سلامت بدن - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../حالات-خوابیدن-و-تاثیر-آن-بر-سلامت-بدن‎Cached Similar26 جولای 2015 ... حتما شما هم برای خوابیدن حالت مخصوص به خود را دارید. هر حالت خوابیدن تاثیر خاصی بر سلامت بدن شما می گذارد، حتی ممکن است برخی از آنها تاثیر ... حالات خوابیدن و تاثیر آن بر سلامت بدن - پرشین وی persianv.com/pezeshk/حالات-خوابیدن-و-تاثیر-آن-بر-سلامت-بدن.html 26 جولای 2015 ... حتما شما هم برای خوابیدن حالت مخصوص به خود را دارید. هر حالت خوابیدن تاثیر خاصی بر سلامت بدن شما می گذارد، حتی ممکن است برخی از آنها تاثیر ... حالت های مختلف خوابیدن و تاثیر آن بر سلامتی بدن - نمناک namnak.com/حالت-های-خوابیدن.p14761‎Cachedخوابیدن با حالات نامناسب می تواند موجب مشکلاتی چون درد گردن، مشکلات معده و ... در این مطلب 8 نوع وضعیت مختلف خوابیدن و تاثیر آن بر سلامتی بدن را بیان می کنیم:. 3 حالت خوابیدن و اثرات خوب و بد آنها - تبیان article.tebyan.net/302470/3-حالت-خوابیدن-و-اثرات-خوب-و-بد-آنها‎Cached29 جولای 2015 ... حتما شما هم برای خوابیدن حالت مخصوص به خود را دارید. هر حالت خوابیدن تاثیر خاصی بر سلامت بدن شما می گذارد، حتی ممکن است برخی از آنها تاثیر ... اثر 8 وضعیت خوابیدن بر سلامت بدن - کلینیک آنلاین پزشکی www.behpu.com/article/.../اثر-8-وضعیت-خوابیدن-بر-سلامت-بدن‎Cachedاثر 8 وضعیت خوابیدن بر سلامت بدن. کاربر ادمین ... تنها ایراد این وضعیت خواب تاثیر آن روی تنفس است. ... به این حالت خواب، وضعیت «ستاره دریایی» نیز می‌گویند. تاثیر حالت خواب بر بدن - آسمونی www.asemooni.com/science/cognizable/تاثیر-حالت-خواب-بر-بدن‎Cachedهر حالت خوابیدن تاثیر خاصی بر سلامت بدن شما می‌گذارد حتی ممکن است برخی از آنها تاثیر منفی بر سلامت‌تان داشته باشند. اما قبل از اینکه حالت خوابیدن خود را ... پوزیشن های مختلف خواب و تاثیر آن روی سلامتی - خرید اینترنتی ... www.toshakcenter.com/...خواب...خواب.../پوزیشن-های-مختلف-خواب-و-تاثیر-آن-روی-سلامتی‎Cachedالبته مسئله ای که ما در هنگام خوابیدن در مورد حالت خواب باید به آن توجه داشته باشیم این ... بهترین نوع خواب برای سلامت بدن همین نوع خواب است که بسیار برای ستون ... خواب - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/خواب‎Cached Similarخواب برای سلامت و بازسازی سیستم اعصاب، سیستم ایمنی و سیستم .... پس از خاتمه خواب REM، بدن معمولاً به مرحله ۲ خواب بازمی‌گردد. ... بیمار را تحت تأثیر قرار می‌دهد، پیش از همه روی عواملی مانند خواب بیمار اثر می‌گذارند. ... در کمترین حالت ۱۰ ساعت. شکل خوابیدن شما چه تاثیری روی سلامتی تان دارد؟ - بنیتا www.mybenita.com/article/specific/sleeping-positions-and-health‎Cached17 دسامبر 2016 ... شکل خوابیدن شما چه تاثیری روی سلامتی تان دارد؟ ... اما می‌تواند با بررسی وضعیت بدن در خواب، تاثیر کوتاه‌مدت و بلندمدت آن روی سلامتی را مشخص کند. ... منظور از حالت خوابیدن وضعیتی است که در آن به خواب می‌روید (که طبیعتاً در طول ... بررسی حالت های مختلف خوابیدن و تاثیرات آن بر بدن ما | سامانه اشتراک ... razavitv.aqr.ir/.../بررسی-حالت-های-مختلف-خوابیدن-و-تاثیرات-آن-بر-بدن-ما‎Cached24 سپتامبر 2016 ... بنابراین، در این مقاله بهترین و بدترین حالات خوابیدن را از نظر سلامتی بازگو می‌کنیم. حالت خوابیدن. بهترین حالت خوابیدن کدام است؟ این حالت ...