مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تجویز تعمدی داروهای نایاب از سوی برخی پزشکان

رسول دیناروند با اشاره به برخی اظهارنظرها در خصوص تغییر تعریف کمبود دارویی گفت: اینکه برخی می‌گویند طبق تعاریف جدیدی که از کمبود دارو شده است به هر دارویی که در دسترس نباشد دیگر نمی توان قید «کمبود» افزود؛ مورد نظر ما نیست بلکه در یک تفسیر عام می توان بیان کرد هر دارویی که پزشک بنویسد و در دسترس نباشد کمبود دارویی به حساب می آید.

وی افزود: اما هنر ما در این است که هم پزشکان و هم بیماران را به درستی و بگونه ای توجیه کنیم که یقین حاصل کنند این کمبود دارویی قابل رفع است و به سلامتی ایشان آسیبی وارد نخواهد آورد.

دیناروند با اشاره به اینکه کمبود برخی داروها، به هر دلیلی و در هر جای دنیا ممکن است اتفاق بیافتد و امری طبیعی است، اظهار داشت: مسئله مهم این است که قطعا برای آنها جایگزین وجود دارد مهم این است که بتوانیم استدلال منطقی داشته باشیم و این موضوع را که داروی داخلی دارای گواهی تائید سازمان غذا و داروی داروی کشور و مورد وثوق بسیاری از پزشکان مبرز است و از پس نیازهای درمانی آنها بر می آید را آویزه باور متقاضیان بکنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو به انتظار واردات فلان داروی برند نشستن را باوری بسیار خطرناک عنوان و تصریح کرد: مدیریت صحیح دارویی این است که ضمن اطلاع رسانی سریع کمبود یک دارو، آلترناتیو آنرا نیز به بیمار معرفی کنیم اگر برندش درسترس نیست ژنریک آنرا و اگر ژنریکش هم موجود نبود داروی مشابه اش را معرفی کنیم.

معاون وزیر بهداشت افزود: هرچند ممکن است عده قلیلی از پزشکان باشند که تعمدی نسخه هایی غیر قابل یافت می نویسند و به بیمار مضطر هم تلقین می کنند که همین نسخه شفابخش آنها است و لاغیر؛اما مطمئن هستیم اکثر پزشکان و بیماران اهل لجاجت نیستند و اگر پاسخهای قانع کننده ما را بشنوند مجاب می شوند وحتی اعتمادشان به ما بیش از پیش می گردد.(فارس)



لینک منبع :تجویز تعمدی داروهای نایاب از سوی برخی پزشکان

Fars News Agency : تجویز تعمدی داروهای نایاب از سوی برخی پزشکان www.farsnews.com/printable.php?nn=13940430000573‎Cached21 جولای 2015 ... رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد تجویز تعمدی داروهای نایاب از سوی برخی پزشکان رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در انتظار واردات دارویی خاص نشستن، ... تجویز عمدی داروهای نایاب از سوی برخی پزشکان - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/.../تجویز-عمدی-داروهای-نایاب-از-سوی-برخی-پزشکان‎Cached21 جولای 2015 ... رئیس سازمان غذا و دارو گفت: داروی داخلی دارای گواهی تائید سازمان غذا و داروی کشور مورد وثوق پزشکان است و از پس نیاز های درمانی آنها بر می آید و باید ... دیناروند:تجویز عمدی داروهای نایاب از سوی برخی پزشکان - صد خبر https://sadkhabar.ir/.../دیناروندتجویز-عمدی-داروهای-نایاب-از-سوی-برخی-پزشکان 21 جولای 2015 ... رئیس سازمان غذا و دارو گفت: داروی داخلی دارای گواهی تائید سازمان غذا و داروی کشور مورد وثوق پزشکان است و از پس نیاز های درمانی آنها بر می آید و باید ... بهترین زمان مصرف داروها - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../بهترین-زمان-مصرف-داروها‎Cached5 سپتامبر 2015 ... اگر علاوه بر قرص آهن، داروی دیگری نیز مصرف می کنید با پزشک خود مشورت کنید تا زمان ... تصویر تجویز تعمدی داروهای نایاب از سوی برخی پزشکان ... کمبود برخی داروها با تجویز داروهای جایگزین قابل حل است khabarhoshyar.ir/News/Index?ViewId=95aecc5d-e160-4e21...‎Cachedکمبود برخی داروها با تجویز داروهای جایگزین قابل حل است. ... وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پایلوت کردن دفترچه جدید تعرفه ها در برخی بیمارستان ها در استان ... تجویز تعمدی داروهای نایاب از سوی برخی پزشکان تجویز تعمدی داروهای نایاب از سوی ... 2015 جولای dehkadehkhabar.ir/2015/07/page/297/ ... تجویز تعمدی داروهای نایاب از سوی برخی پزشکانفارس2 سال قبل; دولت با تکیه بر وحدت و همدلی به دنبال توسعه و پیشرفت کشور استخبرگزاری مهر2 سال قبل. بیشترین داروی تجویز شده از سوی پزشکان چیست؟ news.smartarchive.ir/News/Index?ViewId=7e729828-bb2f-45c3...‎Cachedبیشترین داروی تجویز شده از سوی پزشکان چیست؟ بیشترین ... تجویز تعمدی داروهای نایاب از سوی برخی پزشکان تجویز تعمدی داروهای نایاب از سوی برخی پزشکان . نسخه پیچی 600 میلیونی برخی پزشکان بعد از ظهر دوشنبه 25 خرداد 94 ... khabarche.ir/خبر/.../نسخه-پیچی-600-میلیونی-برخی-پزشکان‎Cached15 ژوئن 2015 ... ... می‌شود داروی برند است. انتقاد از تجویز نسخه 600 میلیونی برخی پزشکان ... عکس تجویز تعمدی داروهای نایاب از سوی برخی پزشکان. 1 سال پیش. داروهای تقلبی - دانشنامه رشد daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-view_forum_threads2.php?...‎Cached5 فوریه 2007 ... قاچاق داروهای تقلبی از پرسودترین منابع درآمدی قاچاقچیان و شبکه‌های مافیایی ... جهانی در تعریفی از `داروهای تقلبی` تاکید دارد `دارویی که به صورت عمدی، به .... دیناروند، تجویز داروها از سوی برخی پزشکان را یکی از علل مهم گسترش ... رسول دیناروند - پرتال جامع تایا | taya.ir/Sara/Search/keyword/1¬¬q=رسول%20دیناروند__s-0-142.aspx معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به گرایش مردم به مصرف ... تجویز تعمدی داروهای نایاب از سوی برخی پزشکان.