مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

عادت‌های اشتباه غذایی در رمضان

در اینجا به بارزترین اشتباهات غذایی اشاره می شود:

1 – نوشیدن آب سرد؛ که در صورت تشنگی باعث کاهش تحرک خون در معده و روده و در نهایت ایجاد مشکل در هضم غذا می شود.

2 – آغاز افطاری با غذاهای چرب؛ این درحالی است که افطار باید با شیرینی جات ساده ای آغاز شود که هضم آن آسان باشد، بهتر آن است که افطاری با خرما آغاز شود که سرشار از قند های سریع الجذب بوده و باعث افزایش قند خون به شکلی معتدل و آسان می شود.

3 – مصرف مقدار زیادی غذا در زمان افطار؛ این درحالی است که طبق توصیه پزشکان پس از افطار باید غذا در چند نوبت و در وعده های متعدد مصرف شود.

4 – زیاده روی در خوردن شیرینی و غذاهای خمیری پس از افطار؛ این کار باعث انباشت چربی و چاقی می شود.

5 – زیاده روی در مصرف نمک، ادویه و ترشی؛ این کار نیز باعث کاهش آب بدن، احساس تشنگی در زمان روزه داری و نامنظم شدن ضربان قلب می شود.(العالم)



لینک منبع :عادت‌های اشتباه غذایی در رمضان

عادت‌های اشتباه غذایی در رمضان - العالم fa.alalam.ir/news/1714416 25 ژوئن 2015 ... روزه داران در ماه رمضان اشتباهات زیادی مرتکب می شوند که مهمترین آن خوردن غذای زیاد است. عادت‌های اشتباه غذایی در رمضان www.fardanews.com/fa/news/.../عادت‌های-اشتباه-غذایی-در-رمضان‎Cached25 ژوئن 2015 ... روزه داران در ماه رمضان اشتباهات زیادی مرتکب می شوند که مهمترین آن خودردن غذای زیاد است. عادت‌های اشتباه غذایی در رمضان - سلام خبر salamkhabar.com/fa/news/31000/عادت‌های-اشتباه-غذایی-در-رمضان 25 ژوئن 2015 ... روزه داران در ماه رمضان اشتباهات زیادی مرتکب می شوند که مهمترین آن خودردن غذای زیاد است. عادت‌های اشتباه غذایی در رمضان | سایت جامع ماه مبارک رمضان ramezan.com/...اشتباهات-غذایی-در-رمضان/عادت‌های-اشتباه-غذایی-در-رمضان/ 26 ژوئن 2015 ... آیت الله سیستانی چهارشنبه را عید فطر اعلام کرد. آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی عراق فردا چهارشنبه را عید فطر اعلام کرد. سیستم غذایی در ماه مبارک رمضان - بیتوته www.beytoote.com/health/nutrition/power1-ramadan.html‎Cached Similarدر ماه مبارک رمضان زمان غذا خوردن اصلی سه مرحلة سحر، افطار و شام می باشد که لازم است ... یکی از موارد اشتباه غذایی در این مرحله تسریع در غذا خوردن در وقت سحر است که ... یا به دلیل محدودیت زمانی است ویا استرس داشتن در موقع غذا خوردن ویا به رسم عادت. عادت های اشتباهی که باید در ماه رمضان ترک کنید +اینفوگرافی www.yjc.ir/.../عادت-های-اشتباهی-که-باید-در-ماه-رمضان-ترک-کنید-اینفوگرافی‎Cached1 ژوئن 2017 ... ترک عادات اشتباه در ماه رمضان موجب میشود آنچه هدف از سلامت جسم بر اثر روزه ... غذایتان هضم شود، از مصرف حجم بالای غذا در وعده افطار نیز بپرهیزید. سه عادت غذایی بد که انجام آن در ماه رمضان سلامتی ما را به خطر می‌اندازد mag.fidilio.com/سه-عادت-غذایی-بد/‎Cachedدر ماه رمضان به علت شرایط روزه‌داری درگیر عادت غذایی بد می‌شویم و ناخواسته آن را ادامه ... اما اشتباه نکنید و هر چیزی را نخورید مثل پیتزای باقی مانده و غذاهای چرب افطار. تغذیه سالم در ماه مبارک رمضان - معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ... eazphcp.tbzmed.ac.ir/Page/.../تغذیه-سالم-در-ماه-مبارک-رمضان.html‎Cachedدر طول ماه مبارک رمضان رژیم غذایی ما نباید با حالت عادی زیاد متفاوت باشد. .... یکی از عادات غذایی اشتباه روزه داران این است که به دلیل تشنگی زیاد، افطار را با آب سرد ... از بیم تشنگی در طول روز، به مقدار فراوان آب می نوشند که عادت غذایی درستی نیست. برنامه غذایی مناسب برای افطار و شام در ماه رمضان - آپارات ► 2:33www.aparat.com/v/3P4ST/برنامه_غذایی_مناسب_برای_افطار_و_شام_در_ماه_رمضان Jun 6, 2017 - 3 min اینفوسلامت عادت کردید که هنگام افطار و سحری انقدر بخورید که بعدش حالتون بد شه؟ توصیه های خانم فاطمه رهروانی، مشاور تغذیه و رژیم درمانی رو از ... بهترین برنامه تغذیه در ماه مبارک رمضان | بهداشت نیوز behdashtnews.ir/fa/news.../بهترین-برنامه-تغذیه-در-ماه-مبارک-رمضان/‎Cached30 مه 2017 ... بسیاری از افراد در روزهای اولیه این ماه با اشتباه غذاهای چرب و سنگین ... که عادتهای بد غذایی داشته و یا سیگار مصرف می کنید، ماه رمضان زمان خوبی ...