مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

قبرستان اسرار آمیز در شمال ایران + عکس

گورستانی که اهالی اعتقاد دارند خاک سفیدش، نمی گذارد اجساد مرده ها بپوسد یا اینکه باور دارند اگه مرده هاشون رو تو این گورستان دفن کنن تمام گناهان مرده ها بخشیده میشه. عجیب بودن این گورستان و اعتقادات جالب روستائیان باعث شده تا مردم گلوگاه از 50 آبادی دور و اطراف، مرده هاشون رو به دوش بگیرن و راهیه روستا بشن تا بتونن برای رفتگانشون جایی تو گورستان سفید چاه دست و پا کنن.

یکی دیگه از ویژگی‌های این گورستان، قرار داشتن سنگ قبرها به حالت عمودیه که برای نشان دادن این که هر کدام از مردگان چه شغلی داشتن، ابزار و ادوات شغلی افراد روی سنگ‌ها حک شده و حتی برای اینکه مشخص بشه داخل این قبرها زن یا مرد به خاک سپرده شده نمادهایی وجود داره که این نقش و نگارها باعث زیبایی این گورستان شده و به سفید چاه شهرتی جهانی بخشیده. گورستان پرطرفدار سفیدچاه روز به روز بزرگ و بزرگ تر می شه و کم کم خانه ها و زمین ها را پس می زنه تا برای مردگان جا باز کنه.


یکی از دیدنی های این گورستان عجیب مقبره ۳ تن از نوادگان امام موسی بن جعفر به نام های ابراهیم (ع)، منصور (ع) و عبدالرحمان (ع). یه صندوقچه ی چوبی خیلی قدیمی هم داخل این گورستان وجود داره که اهالی روستا مانند چشم هاشون ازش محافظت می کنن.

متاسفانه گورستان سفید چاه به دلیل عدم نگهداری و حفظ و حراست درحال تخریبه که با نامه نگاری ها و پیگیری های مختلف قرار شد قسمتی از امامزاده که بافت قدیمی و تاریخی داره بمونه و اطراف امامزاده زمینی برای دفن مردگان جدید در نظر گرفته بشه تا به قسمت تاریخی این گورستان هم بیشتر از این صدمه وارد نشه. برای رفتن به روستای سفیدچاه از بهشهر به بعد باید به دل جنگل سرسبز بخش «یانه سر» بزنین تا بعد از طی ۲۰ کیلومتر جاده پیچ درپیچ آسفالته، به گلوگاه برسید. بعد از گلوگاه، روستای «نیالا» در مسیرتون قرار می گیره و بالاخره سفید چاه در حاشیه جاده خودنمایی می کنه.

(ایران مطلب)



لینک منبع :قبرستان اسرار آمیز در شمال ایران + عکس

Images for قبرستان اسرار آمیز در شمال ایران + عکس قبرستان اسرار آمیز در شمال ایران + عکس - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../قبرستان-اسرار-آمیز-در-شمال-ایران-عکس‎Cached Similar30 ژوئن 2015 ... در شمالی ترین نقطه ایران، روستای معروفی وجود داره که دلیل شهرتش به خاطر گورستان اسرار آمیزیه که داخل روستا قرار گرفته است. قبرستان اسرار آمیز در شمال ایران + عکس - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../قبرستان-اسرار-آمیز-در-شمال-ایران-عکس‎Cached Similar30 ژوئن 2015 ... در شمالی ترین نقطه ایران، روستای معروفی وجود داره که دلیل شهرتش به خاطر گورستان اسرار آمیزیه که داخل روستا قرار گرفته. این گورستان که به اسم ... قبرستان اسرار آمیز در شمال ایران! + عکس www.akharinnews.com/.../86615-قبرستان-اسرار-آمیز-در-شمال-ایران-عکس.html‎Cached30 ژوئن 2015 ... در شمالی ترین نقطه ایران، روستای معروفی وجود داره که دلیل شهرتش به خاطر گورستان اسرار آمیزیه که داخل روستا قرار گرفته. این گورستان که به اسم ... قبرستان اسرار آمیز در شمال ایران+عکس - خبرگزاری فارس www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940410000269‎Cached Similar1 جولای 2015 ... در شمالی ترین نقطه ایران، روستای معروفی وجود دارد که دلیل شهرتش به خاطر گورستان اسرار آمیزی است که داخل روستا قرار دارد. قبرستان اسرار آمیز در شمال ایران + عکس - نامه نیوز namehnews.ir/fa/news/.../قبرستان-اسرار-آمیز-در-شمال-ایران-عکس‎Cached1 جولای 2015 ... در شمالی ترین نقطه ایران، روستای معروفی وجود داره که دلیل شهرتش به خاطر گورستان اسرار آمیزیه که داخل روستا قرار گرفته است. قبرستان اسرار آمیز در شمال ایران + عکس - نامه نیوز - شهرخبر www.shahrekhabar.com/picnews/1435765740584980‎Cached1 جولای 2015 ... در شمالی ترین نقطه ایران، روستای معروفی وجود داره که دلیل شهرتش به خاطر گورستان اسرار آمیزیه که داخل روستا قرار گرفته است. - نامه نیوز. قبرستان اسرارآمیز در شمال ایران + تصاویر - نیک صالحی www.niksalehi.com/.../قبرستان-اسرارآمیز-در-شمال-ایران-تصاوی.html‎Cachedقبرستان اسرارآمیز در شمال ایران. در 70 کیلومترى شمال شهرستان گنبد کاووس و در نزدیکى روستاى گچى‌سو قبرستانى بسیار قدیمى در کنار زیارتگاه خالدنبى قرار ... قبرستان اسرارآمیز در استان گلستان - دید نزدیک blog.ehsanabbasi.com/1389/09/khaled-nabi-cemetery/‎Cached Similarقبرستانی که در مجاورت زیارتگاه خالدنبی وجود دارد و به قبرستان خالدنبی مشهور شده بی‌شک یکی از اسرارآمیزترین نقاط ایران است! ... در Google Reader یا گودر خودمان نیز همواره عکس‌های این قبرستان لایک زیادی خورده‌اند و بحث‌های زیادی پای آن‌ها صورت ... اخبار-قبرستان اسرار آمیز در شمال ایران + عکس - بهار کوار baharekavar.ir/news/show/3892/ 30 ژوئن 2015 ... در شمالی ترین نقطه ایران، روستای معروفی وجود داره که دلیل شهرتش به خاطر گورستان اسرار آمیزیه که داخل روستا قرار گرفته است.