مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

روزه‌داری در مبتلایان به آسم و آلرژی

دکتر مریم محلوجی‌راد، عضو هیات مدیره کلینیک آسم و آلرژی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران افزود: آن دسته از بیمارانی که به انواع آلرژی‌ها به ویژه آلرژی‌های تنفسی که به علت عوامل استنشاقی موجود در هوا تشدید می شود مبتلا هستند، به شرط احتیاط و دوری از عوامل تشدید کننده مجاز به روزه‌داری هستند.

وی در خصوص بیماران مبتلا به آسم افزود: بیشتر داروهایی که در آسم مورد استفاده قرار می‌گیرند به صورت ۲ بار در روز مصرف می‌شوند که می‌توان دفعات مصرف دارو را برای ساعات سحر و افطار تنظیم کرد. بنابراین این قبیل افراد که بیماریشان به این ترتیب تحت کنترل قرار می گیرد منعی برای روزه داری ندارند.
محلوجی درباره آن دسته از افرادی که آسم شدید دارند، گفت:‌ بیمارانی که آسم شدید و کنترل نشده دارند و مجبورند در طول روز نیز دارو مصرف کنند مجاز به روزه‌داری نیستند.

او در پاسخ به این‌که آیا بیمارانی استفاده کننده از اسپری استنشاقی می‌توانند روزه بگیرند، گفت: برخی از مراجع تقلید استفاده از این نوع اسپری‌ها را باطل کننده روزه نمی‌دانند؛ بنابراین توصیه می‌شود که این دسته از بیماران به منظور رعایت جوانب شرعی، به رساله مرجع تقلید خود رجوع نمایند. (ایسنا)



لینک منبع :روزه‌داری در مبتلایان به آسم و آلرژی

شرایط روزه‌داری در مبتلایان به آسم و آلرژی - ایسنا www.isna.ir/news/.../شرایط-روزه-داری-در-مبتلایان-به-آسم-و-آلرژی‎Cached18 ژوئن 2015 ... بیماران مبتلا به آسم در صورتی که بیماری‌شان تحت کنترل باشد با رعایت دوری از عوامل تشدید کننده بیماری می‌توانند روزه بگیرند. روزه داری در مبتلایان آسم و آلرژی/شرایط اسپری استنشاقی - خبرگزاری ... www.mehrnews.com/.../روزه-داری-در-مبتلایان-آسم-و-آلرژی-شرایط-اسپری-استنشاقی‎Cached Similar17 ژوئن 2015 ... عضو هیئت مدیره کلینیک آسم و آلرژی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، گفت: بیماران مبتلا به آسم در صورتیکه بیماری آنها تحت کنترل باشد با ... شرایط روزه‌داری در مبتلایان به آسم و آلرژی - موسوعة هذا الیوم الاخباریة https://hathalyoum.net/.../671699-شرایط-روزه‌داری-در-مبتلایان-به-آسم-و-‎Cachedموسوعة هذا الیوم للاخبار | اخبار العراق عضو هیات مدیره کلینیک آلرژی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در پاسخ به این سوال که آیا بیمارانی که در طول روز از اسپری ... شرایط روزه‌داری در مبتلایان به آسم و آلرژی - عصر ایران - شهرخبر www.shahrekhabar.com/analysis/1434604440407959 شرایط روزه‌داری در مبتلایان به آسم و آلرژی - عصر ایران. چند نکته درباره روزه‌داری مبتلایان به آسم و آلرژی - بیماری - مراقبت ... www.salamatnews.com/.../چند-نکته-درباره-روزه‌داری-مبتلایان-به-آسم-و-آلرژی‎Cached1 جولای 2015 ... یک جراح و متخصص گوش، گلو و بینی تاکید کرد: افراد مبتلا به آسم و آلرژی منعی برای رعایت روزه داری ندارند و می‌توانند با رعایت مواردی از بروز ... روزه‌داری در مبتلایان به آسم و آلرژی - دانشنامه رشد daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-view_forum_threads2.php?comment... برای پاسخ دادن به این ارسال باید از صفحه قبلی اقدام کنید. کاربر offline دبیر گروه پزشکی 3 ستاره ها ارسال ها: 1819, در : پنج شنبه 28 خرداد 1394 [18:17 ]. روزه‌داری در ... چند نکته درباره روزه‌داری مبتلایان به آسم و آلرژی - صد خبر https://sadkhabar.ir/fa/.../چند-نکته-درباره-روزه‌داری-مبتلایان-به-آسم-و-آلرژی 1 جولای 2015 ... یک جراح و متخصص گوش، گلو و بینی تاکید کرد: افراد مبتلا به آسم و آلرژی منعی برای رعایت روزه داری ندارند و می‌توانند با رعایت مواردی از بروز ... مبتلایان به آسم و آلرژی می‌توانند روزه بگیرند؟ » اصفهان امروز ... esfahanemrooz.ir/.../5995-مبتلایان-به-آسم-و-آلرژی-می-توانند-روزه-بگیرند؟.html‎Cached26 مه 2017 ... مبتلایان به آسم و آلرژی می‌توانند روزه بگیرند؟ ... در هوا تشدید می‌شود مبتلا هستند، به‌شرط احتیاط و دوری ازعوامل تشدیدکننده مجاز به روزه‌داری هستند. شرایط روزه‌داری در مبتلایان به آسم و آلرژی - دولت بهار :: هواداران دکتر ... www.dolatebahar.com/view-72583.html‎Cached18 ژوئن 2015 ... به گزارش دولت بهار به نقل از ایسنا، دکتر مریم محلوجی‌راد، فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی و عضو هیات مدیره کلینیک آسم و آلرژی جهاد ... روزه گرفتن بیماران ریوی - ایران سلامت forum.iransalamat.com/آسم-آلرژی.../روزه-گرفتن-بیماران-ریوی-16155/‎Cached Similarاگر هم داروهای خوراکی استفاده می‌کنید قطعا دوز آن داروها باید به وسیله پزشک‌تان تنظیم شود. بیماران ... روزه‌داری در بیماران مبتلا به عوارض آسم ریوی