مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

با بدرفتاری‌های همسرم چه کنم؟

پاسخ مشاور:‌ زندگی زناشویی فراز و نشیب‌های زیادی دارد که می‌تواند در حالات روانی زن و مرد به عنوان پایه‌های اساسی تشکیل دهنده خانواده، تاثیرات مثبت یا منفی بگذارد. این چالش‌ها در همه زندگی‌ها وجود دارد و تفاوت افراد در نوع برخورد و میزان تلاش برای حل آن‌هاست. معمولاً رفتارهایی که شما و همسرتان در قبال یکدیگر نشان می‌دهید، ریشه در نگرشی دارد که از طرف مقابل و زندگی زناشویی خود به دست آورده‌اید.


رفتارهای برگرفته از افکار

روانشناسان معتقدند که 5 سال اول زندگی زناشویی، پرتنش‌ترین دوران است که شما آن را گذرانده‌اید. پس می‌توان گفت رفتارهای کنونی همسرتان برگرفته از نگرش او به زندگی زناشویی با شما در این 8 سال است.


اهمیت تحلیل 5 سال اول زندگی

در قدم اول باید بررسی کنید که در 5 سال ابتدایی زندگی شما و همسرتان چه اتفاقاتی روی داده است؟ تعداد رخدادها و خاطرات خوب و لذت بخش آن از رخدادهای ناخوشایند بیشتر است یا کمتر؟ کدام یک از این خاطرات برای شما پررنگ‌تر و زنده‌تر است؟ آیا در مجموع، از 5 سال ابتدایی زندگی مشترکتان احساس رضایت به شما دست می‌دهد یا نارضایتی؟ شما به عنوان مرد خانواده و همسرتان به عنوان شریک زندگی شما، هر یک در شکل گیری این خاطرات چقدر نقش داشته‌اید؟ کدام یک از این رخدادها توسط خودتان به تنهایی ایجاد شده و کدام توسط همسرتان و کدام توسط هر دوی شما؟ آیا رخدادهای خوشایند دو نفره واضح ترند یا تلخی‌ها و دلخوری‌های دو نفره؟ آیا رخدادهایی که از نظر شما خوشایند است برای همسرتان هم خوشایند بوده یا خیر؟


ترسیم نقشه راه زندگی

شروع هر دوره جدید از زندگی مکمل دوره‌های قبلی است که آن‌ها را گذرانده‌ایم. پس هر تجربه ای که از 5 سال اول زندگی خود به دست آورده‌اید، باید نقشه راهی باشد برای دوره‌های بعدی زندگی زناشویی شما. تمرین مذکور را با همسرتان انجام دهید. اگر کفه رخدادهای خوشایند مشترکتان سنگین تر بود، بدین معنی است که تا این جای راه را درست و خوب طی کرده‌اید و باید بر تداوم این مسیر و رفع کاستی‌های قبلی تمرکز کنید. در ضمن این که گفته‌اید، رفتار همسرتان با گفت و گو به مدت چند روز خوب می‌شود، نشان دهنده این است که ممکن است رفتارهای شما باعث ناراحتی و نارضایتی دوباره او از زندگی با شما و تغییر رفتارهایش پس از آن می‌شود.


مشکلات زندگی را بیابید

اگر رخدادهای ناخوشایند مشترک بیشتر از اتفاقات خوشایند در زندگی مشترکتان به چشم می‌خورد، هشدار جدی است که باید به دنبال رفع ناکارآمدی‌ها باشید. در محیطی عادلانه که به هیچ وجه به دنبال مقصر جلوه دادن یکدیگر نیستند و با رعایت اصول گفت وگوی سازنده، بررسی کنید هر یک از شما چه وظایفی در قبال طرف مقابل و زندگی مشترکتان باید انجام می‌داده‌اید که در انجام آن کوتاهی کرده‌اید. بررسی کنید و ببینید که برای حمایت از هم در برابر ناملایمات و تنش‌ها باید چه اقداماتی انجام دهید و سعی کنید دوران بعدی زندگی‌تان را با درس گرفتن از گذشته و رفع عملکردهای نادرستتان، به بهترین شکل ممکن بسازید.
با این حال فراموش نکنید که تنها با تغییر رفتارهای خود و همسرتان است که نگرانی‌هایتان بابت تربیت صحیح فرزندتان کمتر خواهد شد. (جواد غفوری نسب - کارشناس و مشاور خانواده/ خراسان)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.



لینک منبع :با بدرفتاری‌های همسرم چه کنم؟

7 روش جادویی برای درمان شوهر بد اخلاق - پارسینه www.parsine.com/fa/news/108352/7-روش-جادویی-برای-درمان-شوهر-بد-اخلاق‎Similarشوهر منم حرف نداره اما من خسته شدم دلم میخواد فرار کنم جایی رو ندارم برم پیش ننه و ...... سلام من به شوهرم خیلی مهبت میکنم ولی اون با من بد رفتاری میکنه همش فکرش به ... با بدرفتاری‌های همسرم چه کنم؟ - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../با-بدرفتاری‌های-همسرم-چه-کنم؟‎Cached13 ژوئن 2015 ... نگران آینده بچه‌هایم هستم چون با آن‌ها هم بدرفتاری می‌کند. تصویر با بدرفتاری‌های همسرم چه کنم؟ پاسخ مشاور: زندگی زناشویی فراز و نشیب‌های زیادی ... چگونه با همسر بی‌اعتماد رفتار کنم؟ - ایسنا www.isna.ir/news/.../چگونه-با-همسر-بی-اعتماد-رفتار-کنم‎Cached22 ا کتبر 2015 ... یک روانشناس گفت: اغلب کسانی که در گذشته عذاب بدرفتاری و بی اعتمادی را چشیده‌اند، مجموعه پیچیده‌ای از احساساتی مثل درد، ترس، غضب و سوگ را ... فحاشی همسر و بد زبانی او....چگونه با او رفتار کنم؟ - تالار گفتگوی ... www.hamdardi.net/thread-32801.html‎Cached Similar7 آوریل 2014 ... من در کنار مشکلات ریز و درشت یه مشکل خیلی بزرگ با همسرم دارم که هرچی بیشتر از زندگی مشترکمون ..... نه سرزنشش کنی و نه باهاش بد رفتاری کنی. بدگویی و بدرفتاری همسرم نسبت به مادرمJul 5, 2015 چگونه بین روابط همسرم و خانواده ام مدیریت کنم؟Dec 30, 2012 انتظار دارم شوهرم از من حمایت کنه و جواب بدرفتاری های خانوادش رو ...Dec 17, 2012 با صبر برنده بازی شوید/ چگونه با همسر عصبانی رفتار کنیم؟ - مهرخانه mehrkhane.com/.../با-صبر-برنده-بازی-شوید-چگونه-با-همسر-عصبانی-رفتار-کنیم‎Similarهمسر ما جزیی از وجود و هویت ماست. اینکه در دین ما طلاق حلال است، به هیچ وجه مجوزی برای اقدام به جدایی با دیدن اولین مشکلات و ناهنجاری ها نیست؛ بلکه طلاق آخرین راه حل ... چگونه با همسر بی اعتماد خود رفتار کنیم؟ - نمناک namnak.com/همسر-بی-اعتماد.p44224‎Cachedهمسر بی اعتماد و بد رفتاری با همسر و نداشتن اعتماد به همسر و چگونگی رفتار با همسر بی اعتماد را در نمناک بخوانید. با بدرفتاری های همسرم چه کنم؟ | مردی 32 ساله ام که 8 سال پیش - قطره www.ghatreh.com/news/nn26217060/بدرفتاری-های-همسرم-کنم‎Cached13 ژوئن 2015 ... مردی 32 ساله ام که 8 سال پیش ازدواج کرده ام و اکنون 3 فرزند دارم. من عاشق زنم بودم ولی کم کم به خاطر رفتارهایش روابØ. در مقابل توهین و تحقیر کردن همسرمان چکار کنیم - تنظیم خانواده www.tanzimekhanevadeh.com/.../2144-رفتار-توهین-تحقیر-همسر‎Cached Similarرفتار و برخورد صحیح در مقابل توهین و تحقیر همسر، همسرم منو تحقیر میکنه. ... اگر بفهمید انگیزه همسرتان از این عادت‌های رفتاری غلط چیست بهتر با آن مقابله ... کمکم کنید به من بگید چطور با خانواده شوهرم رفتار کنم؟؟ www.ofc.ir/forum/index.php?topic=5751.5;wap2‎Cached Similarاگر مقصر بوده ای که واضح است باید در رفتار خود تجدید نظر کنی و مسئله رو با اونها .... داشت با اون ساختم مامانش می دونست که پسرش این طوریه با من بد رفتاری می کرد ... مقالات عمومی > چـگـونـه با خـانـواده هـمـسرمـان بـرخـورد کـنیم؟ www.psychoalachigh.com/Default.aspx?tabid=229&mid...‎Cached Similarبا چه کسی ازدواج کنم که در آینده با خانواده‌اش کمتر مشکل داشته باشم؟ اولین قدم برای داشتن یک ... واکنش‌های درست و نادرست به بدرفتاری خانواده همسرم چیست؟ بگومگو، ...