مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

«اکبر جوجه»؛ طرز تهیه جوجه کباب محلی در خانه

مواد لازم:

جوجه کباب: یک کیلوگرم، برنج: ۵ پیمانه، رب انار شیرین: دو پیمانه، لیموترش: یک کیلوگرم، زعفران دم‌کرده: سه قاشق غذاخوری، روغن مایع: سه پیمانه، نمک و فلفل: به میزان لازم.

طرز تهیه:

چنان که می‌گویند یک روز باید تکه‌های مرغ را در محلول آبلیمو، آب و نمک بخوابانید؛ اما سه چهار ساعت هم کفایت می‌کند. بعد از سپری شدن این مدت، ابتدا روغن را در تابه‌ای نسبتا گود و بزرگ داغ کنید و سپس جوجه‌ها در آن بچینید. جوجه‌ها معمولا آب می‌اندازند. اگر اجازه بدهید کمی آبپز شوند، به سود خودتان کار کرده‌اید.
وقتی آب جوجه تمام شد، دقت کنید که دو طرف گوشت طلایی شده باشد. بعد از این آنها را از روغن بیرون بیاورید، روی جوجه‌ها را رب انار بریزید و با جعفری تزیین کنید و بر سر سفره بیاورید.


نکته

تفاوت اول این غذا جوجه کباب زعفرانی آن است که پیاز و زعفران ندارد؛ اما اگر دوست داشتید می‌توانید زعفران و پیاز هم بزنید چون خوشمزه‌تر می‌شود.
تفاوت دوم این است که معمولا خورندگان این غذای محلی یک کاسه رب انار هم کنار دستتان بگذارند و به عنوان سس و مزه غذا از آن در هنگام خوردن بهره می‌برند.
رسم است که اکبرجوجه را با پلو زعفرانی می‌خورند. هرچند پلو سفید هم بد نیست. اما برای درست کردن پلو زعفرانی، باید پلو کته درست کنید. اگر چنین قصدی داشتید یادتان باشد وقتی آب برنج در حال حباب زدن است، زعفران دم کرده را اضافه کنید. (همشهری)



لینک منبع :«اکبر جوجه»؛ طرز تهیه جوجه کباب محلی در خانه

Images for «اکبر جوجه»؛ طرز تهیه جوجه کباب محلی در خانه «اکبر جوجه»؛ طرز تهیه جوجه کباب محلی در خانه - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../اکبر-جوجه-؛-طرز-تهیه-جوجه-کباب-محلی-در-خانه‎Cached Similar17 مه 2015 ... جام جم سرا- اکبر جوجه یک شیوه پخت کباب جوجه و همچنین یکی از غذاهای محلی استان مازندران است. اگر اهل کبابخوری در خانه باشید، حتما چند باری جوجه ... طرز تهیه اکبر جوجه اصل و خوشمزه - بیتوته www.beytoote.com/cookery/.../akbar1-original1-chicken.html‎Cached Similarطرز تهیه اکبر جوجه نحوه پخت اکبر جوجه درست کردن اکبر جوجه,مواد لازم برای اکبر جوجه,طرز تهیه ... انواع کباب,طرز تهیه غذاهای محلی شمال,آموزش آشپزی,سایت آشپزی, اکبر جوجه خوشمزه,اکبرجوجه,پخت ... این غذا را در خانه نیز می توان به راحتی تهیه کرد. آموزش طرز تهیه اکبر جوجه اصیل و واقعی شمالی خوشمزه و رستورانی mepatogh.ir/12503/akbar-joujeh/‎Cached16 مه 2017 ... آموزش آشپزی و دستور پخت اکبر جوجه مخصوص گلوگاه رستورانی خوشمزه ... طرز تهیه جوجه کباب در خانه , طرز تهیه جوجه کباب خوشمزه , جوجه کباب رستورانی ... ابتدا جوجه‌های محلی یک روز در آب و لیمو خوابانده می‌شود و سپس با روغن سرخ ... طرز تهیه اکبر جوجه با روش اصلی و طعم عالی - آرگا arga-mag.com/7726/طرز-تهیه-اکبر-جوجه‎Cached26 آگوست 2015 ... اکبر جوجه یکی از غذاهایی است که افرادی که به شمال سفر کرده اند، قطعا آن را امتحان می کنند. این غذا را در خانه نیز می توان به راحتی تهیه کرد. اکبر ... طرز تهیه اکبر جوجه غذای معروف شمالی - ایران ناز www.irannaz.com/news_detail_14443.html‎Cached Similarاکبرجوجه البته لقب آقای علی اکبر کلبادی هم هست که همراه با برادرانش رستوران های ... روش تهیه: اگر اهل کباب خوری در خانه باشید، حتما چندباری جوجه کباب زعفرانی را ... طرز تهیه اکبر جوجه - آپارات www.aparat.com/v/f2E5C/طرز_تهیه_اکبر_جوجه‎Cached Similar2 جولای 2014 ... چاشنیک جامع ترین پایگاه دستور آشپزی* اطلاعات جامع رستورانی* سفارش آنلاین و تلفنی غذا* Chashnik.com طرز تهیه اکبر جوجه آشپزی , طرز تهیه ... طرز تهیه اکبر جوجه - نمناک namnak.com/اکبر-جوجه.p18348‎Cachedنمناک آشپزخانه نمناکغذاهای ایرانی طرز تهیه اکبر جوجه ... اکبر جوجه یک شیوه پخت کباب جوجه و همچنین یکی از غذاهای محلی استان مازندران است. در آشپزخانه نمناک همراه ما ... طرز تهیه اکبر جوجه (غذای محلی مازندران) www.madarclub.com/fa/print/news/112900‎Cachedروش تهیه: اگر اهل کباب خوری در خانه باشید، حتما چندباری جوجه کباب زعفرانی را به جای اینکه به سیخ بکشید، با گوجه فرنگی سرخ کرده‌اید. انصافا خوشمزه هم می‌شود. طرز تهیه اکبر جوجه اصل - تالاب www.talab.org/cookery/.../akbars-original-recipe-chicken.html‎Cachedطرز تهیه اکبر جوجه اصل شاید کمتر کسی باشد که به شمال ایران سفر کند و آوازه غذای لذیذ ... برای تهیه اکبر جوجه, جوجه ها را به سیخ کشیده و کباب کردند تعجب نکنید!