مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

عصبانی نشوید؛ ارتباطش با ابتلا به ام‌اس نزدیک است

دکتر مهردخت مزده افزود: ام‌اس یک بیماری خود ایمنی است و نمی‌توان گفت میزان شیوع این بیماری افزایش یافته بلکه باید گفت توجه و آگاهی مردم به بیماری و مراجعه به پزشک بیشتر و تشخیص بیماری نیز از سوی پزشکان بسیار بهتر شده است.

وی تصریح کرد: ادعا شده است که عوامل محیطی، ژنتیکی، سابقه فامیلی، عفونت‌های دوران کودکی و بیماری‌های درگیر کننده سیستم ایمنی بدن همگی در ایجاد بیماری ام اس تاثیر گذارند و برخی می‌گویند هر چه از خط استوا دورتر شویم میزان شیوع ام.‌اس بیشتر می‌شود، اما نتیجه قطعی علمی برای این نظریه وجود ندارد.

این متخصص مغز و اعصاب تاکید کرد: علائم هشدار دهنده در ابتلاه به بیماری ام‌اس نظیر اختلال دید، اختلال در اجابت مزاج، تعادل، راه رفتن، اختلالات حسی، تاری دید و در مواردی دوبینی و از بین رفتن دید چشم برای مدتی باید مورد توجه قرار گیرد. علائم یاد شده ممکن است موقتی یا دائمی باشد به طوری که بروز این علائم در فرد موجب آزار بیمار می‌شود.

این متخصص مغز و اعصاب درباره تغذیه بیماران مبتلا به ام اس گفت: باید غذای مصرفی بیماران کم نمک باشد، میوه و سبزیجات تازه را در سبد غذایی خود بگنجانند، از مصرف چهار مغز غافل نشوند، لوبیا و اسفناج مواد مفیدی برای این بیماران است و توصیه می‌شود روغن مورد استفاده نیز مایع و آفتابگردان باشد. (ایسنا)



لینک منبع :عصبانی نشوید؛ ارتباطش با ابتلا به ام‌اس نزدیک است

Images for عصبانی نشوید؛ ارتباطش با ابتلا به ام‌اس نزدیک است عصبانی نشوید؛ ارتباطش با ابتلا به ام‌اس نزدیک است - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../عصبانی-نشوید؛-ارتباطش-با-ابتلا-به-ام‌اس-نزدیک-است‎Cached15 مه 2015 ... جام جم سرا- به گفته یک متخصص مغز و اعصاب، اگرچه به صورت علمی و کتابی ثابت نشده اما به نظر می‌رسد که عصبانیت به طور مستقیم بر ایجاد ... عصبانی نشوید؛ ارتباطش با ابتلا به ام‌اس نزدیک است - پارس نیوز www.parsnews.com/.../272445-عصبانی-نشوید-ارتباطش-با-ابتلا-به-ام-اس-نزدیک-است‎Cached17 مه 2015 ... به گزارش پارس به نقل از ایسنا به گفته یک متخصص مغز و اعصاب، اگرچه به صورت علمی و کتابی ثابت نشده اما به نظر می‌رسد که عصبانیت به طور ... عصبانی نشوید؛ ارتباطش با ابتلا به ام‌اس نزدیک است ... - شهرخبر www.shahrekhabar.com/analysis/1431822600624181‎Cachedبه گزارش پارس به نقل از ایسنا به گفته یک متخصص مغز و اعصاب، اگرچه به صورت علمی و کتابی ثابت نشده اما به نظر می‌رسد که عصبانیت به طور مستقیم بر ایجاد ... ام‌اس - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/ام‌اس‎Cachedممکن است در بین عود، نشانهٔ بیماری به کلی از بین برود؛ با این وجود مشکلاتِ عصبیِ دائمی ..... و ستون فقرات، یا ماده سفید موجود در حوالی نزدیک به بطن جانبی تأثیر می‌گذارند. ... ممکن است سیستم عصبی در افراد مبتلا به ام‌اس نسبت به تحریک عصب ... ۳ روش مقابله با‌ «ام اس» - ایران - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/1566544334845616873/۳-روش-مقابله-با‌-ام-اس‎Cached13 جولای 2014 ... ورزش عمومی، برای بیماران‌ ام اس، می‌تواند خستگی مربوط به‌ام اس را کاهش می‌دهد و به ... تصویر عصبانی نشوید؛ ارتباطش با ابتلا به ام‌اس نزدیک است ... انواع اهدای خون / آرشیو www.farspage.com/w/16/v74td‎Cachedاهدای خون به دو صورت انجام می‌شود ▫ اهدای خون هومولوگ در این روش اهداکننده می‌تواند برای حفظ ارزش‌های انسانی، کمک ... عصبانی نشوید؛ ارتباطش با ابتلا به ام‌اس نزدیک است. معمولاً آرامم اما نمی‌دانم چرا زود از کوره درمی‌روم! - مجله خبر روز |خبر آنلاین khabrroz.ir/معمولاً-آرامم-اما-نمی‌دانم-چرا-زود-از/ این احساس، عبارت است از حالت هیجانی که وقتی به شخص مسئولیتی داده می‌شود که از توانایی او ... تصویر عصبانی نشوید؛ ارتباطش با ابتلا به ام‌اس نزدیک است ... غذا خوردن، به نفع بیماران « ام اس » - جام جم jjm.ir/online/1954476992720175917/غذا-خوردن،-به-نفع-بیماران-ام-اس 24 مه 2015 ... بزرگ‌ترین جشنواره غذایی پایتخت با هدف کمک به بیماران مبتلا به ام . اس پس از چهار روز ... عصبانی نشوید؛ ارتباطش با ابتلا به ام‌اس نزدیک است. پونیلا - M.S در کمین است مراقب... ponila.com/post/275095/ عصبانی نشوید؛ ارتباطش با ابتلا به ام اس نزدیک است. به گفته یک متخصص مغز و اعصاب، اگرچه به صورت علمی و کتابی ثابت نشده اما به نظر می رسد که عصبانیت ...