مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خواص شگفت‌انگیز یک میوه خشک

در واقع، میوه‌های خشک شده‌ای چون آلو نه تنها برای سلامت سیستم گوارشی مؤثر است، بلکه حاوی مقادیر بالایی مواد مغذی است که برای استخوان‌های بدن بسیار کارآمد است؛ به عنوان مثال، آلوبخارا که در انواع غذاها از آن استفاده می‌شود یا آلوی خشک شده و کشمش. از آنجا‌که میوه‌های خشک آب ندارند، خواص فراوانی داشته و حجم بالایی از مواد مغذی داخل آن وجود دارد.

آلوبخارای شگفت‌انگیز

بررسی‌ها نشان می‌دهد ‌آلوبخارا که آلوی خشک شده محسوب می‌شود سرشار از آنتی‌اکسیدان است به طوری که محققان مقدار آن را با آنتی‌اکسیدان‌های موجود در بلوبری برابر می‌دانند. این ماده مغذی سرشار از فیبر و کربوهیدرات‌هایی موسوم به ‌سوربیتول‌ است که مانع ‌یبوست می‌شود. همچنین آلوبخارا سیستم اسکلتی بدن را سالم و قوی نگه می‌دارد. سلامت استخوان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و مراقبت از آنها مانع بروز پوکی استخوان، شکستگی‌ها و تحلیل عضلانی می‌شود. پروتئین‌های گیاهی و غذاهای سرشار از کلسیم گزینه بسیار مناسبی برای حفظ سلامت استخوان‌ها محسوب می‌شود ولی در این میان، مصرف مواد معدنی مانند بور، منگنز، پتاسیم و آهن نیز حائز اهمیت است. آلوبخارا حاوی تمام این مواد معدنی است و مقدار آن بیش از تمام میوه‌ها و سبزیجات مصرفی در طول روز است و حجم مواد معدنی استخوان‌ها را بالا می‌برد.

آلو بخارا به عنوان یک میوه خشک باعث غنی شدن ذخایر کلاژن بدن می‌شود که بدن را قوی و استخوان‌ها را نرم نگه می‌دارد. ویتامین C بالایی که در این ماده مغذی وجود دارد، به جذب بالای آهن از مواد غذایی کمک می‌کند. فیبرهای موجود در آلوبخارا کلسترول خون را پایین می‌آورد و به حفظ سلامت قلب و عروق کمک می‌کند. در نقطه مقابل، مواد لبنی گرفته شده از شیر گاو قرار دارد که به دلیل رسوب کلسیم و ایجاد التهاب در مفاصل، استخوان‌ها را ضعیف می‌کند و احتمال بروز پوکی استخوان را افزایش می‌دهد. همچنین فیبر بالای موجود در آلوبخارا برای کاهش وزن، منیزیم آن برای بهبود قند خون و پایین آوردن آن و نیز کاهش اشتها مؤثر است. علاوه بر این، کربوهیدرات‌های انرژی‌زا در این میوه خشک عملکرد را بهبود می‌بخشد و سلامت استخوان‌ها و قدرت بدنی را بالا می‌برد.

مترجم : ندا اظهری

منبع: www.onegreenplanet.org

سیب (ضمیمه سه شنبه روزنامه جام جم)



لینک منبع :خواص شگفت‌انگیز یک میوه خشک

خواص شگفت‌انگیز یک میوه خشک - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../خواص-شگفت‌انگیز-یک-میوه-خشک‎Cached8 مه 2015 ... تصویر خواص شگفت‌انگیز یک میوه خشک. در واقع، میوه‌های خشک شده‌ای چون آلو نه تنها برای سلامت سیستم گوارشی مؤثر است، بلکه حاوی مقادیر ... خواص شگفت‌انگیز یک میوه خشک - ایران اکونومیست iraneconomist.com/fa/news/77823/خواص-شگفت‌انگیز-یک-میوه-خشک خواص شگفت‌انگیز یک میوه خشک. در واقع، میوه‌های خشک شده‌ای چون آلو نه تنها برای سلامت سیستم گوارشی مؤثر است، بلکه حاوی مقادیر بالایی مواد مغذی است که برای ... دولت بهار: خواص شگفت‌انگیز یک میوه خشک www.dolatebahar.com/telex-49169.html‎Cachedتلکس دولت بهار :: هواداران دکتر محمود احمدی نژاد: خواص شگفت‌انگیز یک میوه خشک جمعه ، 18 اردیبهشت 1394 - 21:02 کد خبر: 49169 ... بهترین میوه بهاری با خواص شگفت انگیز - وبگردی webgardi.yjc.ir/fa/.../بهترین-میوه-بهاری-با-خواص-شگفت-انگیز‎Cachedبهترین میوه بهاری با خواص شگفت انگیز ... جوشانده پوست خشک، شاخه‌های جوان و تازه درخت این میوه، خاصیت ملینی دارد. ... عصاره برگ توت یک ضد ‌سم قوی است. نوشته های همایون رقابی - مطالب ابر میوه خشک hrwriting.mihanblog.com/post/tag/میوه%20خشک خواص شگفت‌انگیز یک میوه خشک... پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- میوه همیشه طرفداران خود را دارد و افراد معمولا به خوردن آن تمایل زیادی نشان می‌دهند. در این میان نیز عده‌ای ... با فواید میوه های خشک بیشتر آشنا شوید https://ashpazbashy.com/با-فواید-میوه-های-خشک-بیشتر-آشنا-شوید/‎Cached6 فوریه 2017 ... مغذی هستند و انرژی لازم را برای بدن تامین می کنند. در حقیقت می توان گفت میوه های خشک مانند یک کپسول طبیعی برای حفظ سلامتی بدن عمل می کنند ... خواص میوه های خشک و نقش آن در سلامتی - روزگار rouzegar.com/cookery/khavas-ghaza/properties-dried-fruits‎Cachedخواص میوه های خشک و نقش آن در سلامتی خواص میوه های خشک برای سلامتی میوه های خشک,خواص میوه ... نداشته باشد، هر نصف لیوان میوه خشک شده، تقریبا با یک لیوان میوه تازه خرد شده برابر است. ... خواص دارویی شگفت انگیز عسل و فایده عسل برای پوست. فواید شگفت انگیز آلوسیاه خشک برای سلامتی | بهداشت نیوز behdashtnews.ir/fa/news-details/29009/‎Cached4 ساعت قبل ... مصرف یک چهارم فنجان آلوسیاه خشک یا تقریبا ۴ عدد از آن، حاوی ۱۲ درصد از ... مصرف این میوه خشک شده قبل از صرف غذا به افزایش حس سیری و کاهش ... ۷ میوه پاییزی با خواص شگفت انگیز - سلامتی salamati.ir/2017/04/03/۷-میوه-پاییزی-با-خواص-شگفت-انگیز/‎Cached3 آوریل 2017 ... در این مطلب قصد داریم شما را با این میوه ها و خواص شگفت انگیز آن ها آشنا ... ازگیل میوه یک میوه مفید پاییزی است که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن ... آشنایی با خواص شگفت‌انگیز این میوه نوبرانه بهاری - افکار نیوز www.shahrekhabar.com/analysis/149123142001569‎Cached3 آوریل 2017 ... آشنایی با خواص شگفت‌انگیز این میوه نوبرانه بهاری - افکار نیوز. ... میوه توت ( خشک و تازه) دوست کبد و طحال محسوب می‌شود. ... در طب چینی، توت ها به عنوان یک عامل تصفیه خون در نظر گرفته می شوند، به این معنا که خون را تمیز کرده، ...