مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شیوع گسترده نازایی در زنان مبتلا به «آندومتریوز»

دکتر الهام‌السادات هاشمیان نایینی با اشاره به اینکه آندومتریوز بیماری شایعی در زنان است، گفت: این عارضه با قرار گرفتن غیرطبیعی بافت غددی و استرومایی شبه آندوم‌تر (آندوم‌تر بافت داخلی رحم است) بروز می‌کند. لاپاروسکوپی، بیوپسی و برخی پروسه‌های غیرتهاجمی از قبیل اولتراسوند، MRI و سی تی اسکن جهت تشخیص و رده‌بندی بیماری به کار می‌رود.

این جراح و متخصص زنان خاطرنشان کرد: آندومتریوز با طیفی از علایم همراه است که شایع‌ترین آن درد مزمن لگنی است. درد هنگام قاعدگی، سوزش ادرار، مقاربت دردناک، خونریزی غیرطبیعی رحمی، لکه بینی و ناباروری از دیگر نشانه‌های این عارضه است.

هاشمیان با تاکید بر اینکه هیچ ارتباطی بین مرحله بیماری و علایم آن وجود ندارد، گفت: به همین علت بیماری اغلب تشخیص داده نمی‌شود یا به کندی شناسایی می‌شود. راه تشخیص قطعی بیماری، لاپاروسکوپی است ولی تشخیص آن بویژه هنگامی که کاشت بافت عمیق است یا بخوبی قابل مشاهده نیست، ممکن است مشکل باشد.

این جراح و متخصص زنان گفت: مطالعات نشان داده است که دو سوم مبتلایان به آندومتریوز لگنی، درد مزمن لگن دارند که از این تعداد ۳۰ تا ۴۰ درصد زنان دچار ناباروری می‌شوند. مبتلایان به آندومتریوز ۲۰ برابر بیش از زنانی که مبتلا به این بیماری نیستند، دچار ناباروری می‌شوند. (ایسنا)



لینک منبع :شیوع گسترده نازایی در زنان مبتلا به «آندومتریوز»

شیوع گسترده نازایی در زنان مبتلا به «آندومتریوز» - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../شیوع-گسترده-نازایی-در-زنان-مبتلا-به-آندومتریوز‎Cached2 مه 2015 ... جام جم سرا- به گفته یک جراح و متخصص زنان و زایمان، درد مزمن لگنی، یکی از شایع‌ترین نشانه‌های ابتلا به بیماری آندومتریوز است و مبتلایان به آن ۲۰ ... شیوع گسترده نازایی در زنان مبتلا به «آندومتریوز» - پارس نیوز www.parsnews.com/.../269285-شیوع-گسترده-نازایی-در-زنان-مبتلا-به-آندومتریوز‎Cachedپایگاه خبری تحلیلی «پارس»- به گفته یک جراح و متخصص زنان و زایمان، درد مزمن لگنی، یکی از شایع‌ترین نشانه‌های ابتلا به بیماری آندومتریوز است و مبتلایان به ... شیوع گسترده نازایی در زنان مبتلا به «آندومتریوز» | به گفته - قطره www.ghatreh.com/news/.../شیوع-گسترده-نازایی-زنان-مبتلا-آندومتریوز 2 مه 2015 ... شیوع گسترده نازایی در زنان مبتلا به آندومتریوز» " جام جم سرا- به گفته یک جراح و متخصص زنان و زایمان، درد مزمن لگنی، یکی از شایع ترین نشانه ... شیوع گسترده نازایی در زنان مبتلا به «آندومتریوز» - جام جم ... - تی نیوز tnews.ir/news/931F40900530.html‎Cachedجام جم سرا- به گفته یک جراح و متخصص زنان و زایمان، درد مزمن لگنی، یکی از شایع ترین نشانه های ابتلا به بیماری آندومتریوز است و مبتلایان به آن ۲۰ برابر بیش از ... Ghatreh News Archive - مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری حضرت ... https://ivfsari.com/ghatreh_archive.php?slc_lang=fa...‎Cachedمرکز فوق تخصصی رویان استان مرکزی به استانداردهای درمان ناباروری کشور نزدیک است ... شیوع گسترده نازایی در زنان مبتلا به «آندومتریوز» (جام جم) - 26 ماه پیش. شیوع گسترده نازایی در زنان مبتلا به «آندومتریوز - پونیلا ponila.com/post/398688/ به گفته یک جراح و متخصص زنان و زایمان،، یکی از شایع ترین نشانه های ابتلا به بیماری آندومتریوز است و مبتلایان به آن ۲۰ برابر بیش از زنان دیگر دچار ناباروری و ... پونیلا - بیماری آندومتریوز زنان ... - ورود ponila.com/post/412716/ شیوع گسترده نازایی در زنان مبتلا به «آندومتریوز». به گفته یک جراح و متخصص زنان و زایمان،، یکی از شایع ترین نشانه های ابتلا به بیماری آندومتریوز است و ... سندرم تخمدان پلی‌کیستیک - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سندرم_تخمدان_پلی‌کیستیک‎Cached Similarشیوع چاقی و دیس‌لیپیدمی در مبتلایان به PCOS بیشتر از زنان سالم می‌باشد. ... به عنوان یک فاکتور اصلی در پاتوژنز PCOS می‌باشد از این‌رو به صورت گسترده از ... [PDF] ارزیابی کیفیت زندگی در زنان مبتلا به اندومتریوز www.jri.ir/documents/fullpaper/fa/375.pdf‎Cachedﺷﻴﻮع. آن در ﺳـﻨﻴﻦ ﺑـﺎروری زﻧـﺎن ﺣـﺪود. % 10. ﻣـﻲ. ﺑﺎﺷـﺪ . ﻋﻼﺋﻢ. ﺷﺎﺧﺺ اﻳﻦ ﺑﻴﻤﺎری ﺷﺎﻣﻞ ... زن ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ. ا . ﻧﺪوﻣﺘﺮﻳﻮز ﻣﺮاﺟﻌﻪ. ﻛﻨﻨﺪه ﺑﻪ ﻣﺮاﻛﺰ درﻣـﺎن ﻧﺎﺑـﺎروری. اﺑﻦ. ﺳﻴﻨﺎ و داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﻜﻲ ﺷﻬﻴﺪ ﺑﻬـﺸﺘﻲ اﻧﺠـﺎم .... در ﺣــﺎل ﺣﺎﺿــﺮ ﻋﻠﻴــﺮﻏﻢ ﭘﻴــﺸﺮﻓﺖ ﮔــﺴﺘﺮده در ﺣﻴﻄــﻪ. درﻣﺎن ﺑﻴﻤﺎری. ﻫﺎی زﻧﺎن. ،. درﻣﺎن و. ﻣﻌﺎﻟﺠـﻪ. اندومتریوز رحمی را بشناسید - onvansho onvansho.ir/result/اندومتریوز-رحمی-را-بشناسید.html ارتباط اندومتریوزناباروری زنان علائم بیماری را بشناسید اندومتریوز رحمی . ... شیوع گسترده نازایی در مبتلا به آندومتریوز بیماری آندومتریوز است غیرطبیعی رحمی ...