مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شایع‌ترین دلایل بروز سرطان لب

بیشترین عضوی که در سرطان لب درگیر می‌شود لب تحتانی است، عدم رعایت بهداشت دهان مانند نحوه نادرست مسواک زدن و کمبود برخی از مواد مغذی مانند ویتامین E، A و آهن نیز خطر ابتلا به سرطان لب را افزایش می‌دهد.
این سرطان در ابتدا بدون علامت است و زمانی که علایم آن مانند خونریزی از لب، التهاب، درد و تغییر قسمتی از لب در بیمار بروز کند باید به پزشک مراجعه شود.
مراجعه دیرهنگام به پزشک باعث تشدید سرطان لب در بیمار می‌شود که به صورت زخم‌های مزمن بر روی پوست سر و صورت، دور چشم، پلک، لب، بینی و گوش بروز می‌کند.
سرطان لب با مراجعه زودهنگام برای درمان قابل کنترل و درمان است و اگر زود تشخیص داده شود، با درمان‌هایی نظیر جراحی و پرتو درمانی بهبود می‌یابد. همچنین با مصرف آنتی بیوتیک می‌توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد.
عدم تماس و فعالیت در ساعاتی که نور آفتاب شدید است، پوشش مناسب در فصل سرما و استفاده از کرم‌های ضد آفتاب می‌تواند در روند کاهش این بیماری بسیار موثر و کمک کننده باشد. (دکتر سامان خرمی‌نژاد - متخصص بیماری‌های گوش و حلق و بینی - ایسنا)

257



لینک منبع :شایع‌ترین دلایل بروز سرطان لب

شایع‌ترین دلایل بروز سرطان لب - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../شایع‌ترین-دلایل-بروز-سرطان-لب‎Cached14 آوریل 2015 ... جام جم سرا- تابش مستقیم نور آفتاب به سمت صورت، شایع‌ترین علت بروز سرطان لب است اما مصرف سیگار، پیپ، قلیان و الکل نیز از عوامل موثر در ... شایع‌ترین علت بروز سرطان لب - ایسنا www.isna.ir/news/94012508901/شایع-ترین-علت-بروز-سرطان-لب‎Cached14 آوریل 2015 ... مسئول بخش گوارش بیمارستان امام رضا (ع) با تاکید بر این مطلب که تابش مستقیم نور آفتاب به صورت، شایع‌ترین علت بروز سرطان لب است، گفت: ... سرطان لب و علایم آن - تبیان article.tebyan.net/213120/سرطان-لب-و-علایم-آن‎Cached27 ژوئن 2012 ... سرطان لب یکی از شایع ترین سرطان های دهان است که اغلب در مردان بروز می کند. شایع ترین نوع سرطان لب هم... شایع‌ترین دلایل بروز سرطان لب - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../شایع‌ترین-دلایل-بروز-سرطان-لب‎Cached14 آوریل 2015 ... جام جم سرا- تابش مستقیم نور آفتاب به سمت صورت، شایع‌ترین علت بروز سرطان لب است اما مصرف سیگار، پیپ، قلیان و الکل نیز از عوامل موثر در ... : سرطان لب - کلینیک باران baranclinic.com/سرطان-لب-2/‎Cached17 سپتامبر 2015 ... یکی از شایع ترین سرطان های امروزی به دلیل استفاده زیاد مردم از سیگار و قلیان و رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان سرطان لب می باشد. آشنایی با علایم سرطان دهان – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=28070‎Cached Similarدر سراسر جهان، سرطان‌ دهان یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها هستند و تقریباً 5 درصد کل ... سرطان‌هایی که در نواحی لب، لثه، زبان یا مخاط دهان ایجاد می‌شوند، در این دسته قرار می‌گیرند. سرطان‌ دهانی معمولاً در افراد بالای ۴۰ سال ایجاد می‌شوند و احتمال بروز آنها با بالا ... نشانه های ابتلا به سـرطـان دهـان را بشنـاسیـد - ویستا vista.ir/article/367522/نشانه-های-ابتلا-به-سـرطـان-دهـان-را-بشنـاسیـد‎Cached Similar29 آوریل 2009 ... شایع‌ترین محل‌های ایجاد سرطان دهان، لب‌ پایین، زبان، کف دهان و لثه‌ها است. همچنین در نقاطی مثل اطراف لوزه‌ها، غدد بزاقی دهان و سطح داخلی گونه‌ها ممکن است ... سرطان لب و حفره دهانی www.iranblood.org/persian/blood_onco/solipers/solipers4.htm‎SimilarThis site may harm your computer. سرطان لب در آقایان شایعتر از خانمها بوده و احتمال بروز آن در افراد با پوست روشن که مدت زیادی در معرض تابش شدید نور خورشید قرار می گیرند ، بیشتر است . سرطان لب چیست؟ - فروشگاه موشاپ macuss.ir/سرطان-لب-چیست؟/‎Cached14 آوریل 2016 ... سرطان لب چیست؟ سرطان لب رشد سلول های غیر طبیعی که بر روی لب توسعه می باشد. ... دوم شایع ترین علت سرطان لب مصرف بیش از حد الکل است. .... دلیل این است که لب برجسته و قابل مشاهده است، و ضایعات دیده می شود و احساس راحتی. سرطان زبان، به زبان ساده - نمناک namnak.com/سرطان-زبان.p8795‎Cachedیکی از شایع ترین بیماری سرطانها، سرطان دهان و زبان است که در میان مردم کمتر شنیده ... سرطان بافت نرم از جمله زبان، لب، گونه و لثه بیش از 90 درصد کل سرطان های حفره ... سن و زخم:باید به سن بیمار نیز توجه کرد اما همیشه بالا رفتن سن دلیل ابتلا به ...