مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

برای شوهرم همه چیز مهم است، به غیر از من!

پاسخ مشاور: علاقه شما به شوهرتان کمک زیادی خواهد کرد تا بتوانید شرایط زندگی مشترکتان را بهبود ببخشید. اینکه گفته‌اید شوهرتان بهانه گیری می‌کند و به شما کمتر اهمیت می‌دهد با افزایش صمیمیت بین شما و شوهرتان رفع خواهد شد. با این حال در ادامه نکاتی مطرح می‌شود که امیدوارم با مطالعه آن‌ها پاسخ سوال خود را دریافت کنید.


رابطه بین نیازهای بنیادی و خشنودی از ازدواج

یکی ازاهداف ازدواج تامین نیازهای اساسی زنان و مردان است و اگر افراد متاهل در زندگی مشترکشان برای تامین نیازهای همسرشان تلاش کنند در بهبود صمیمیت در رابطه زناشوییشان پیشرفت چشمگیری ایجاد خواهد شد؛ بنابراین اگر شما با شناخت شخصیت شوهرتان بتوانید رضایت او را از زندگی مشترک بیشتر کنید، صمیمیت بیشتری در زندگی مشترک احساس خواهید کرد.


۵ نیاز اساسی انسان‌ها

معمولاً همه انسان‌ها در طول زندگی برای پاسخ به ۵ نیاز اولیه خود، تلاش می‌کنند؛ این نیاز‌ها عبارت است از: نیاز بقا، نیاز عشق و محبت، نیاز قدرت، نیاز آزادی و نیاز به تفریح.
نیاز بقا، نیاز به تامین مسائل اقتصادی، توجه به بهداشت و سلامت جسمانی و مانند اینهاست. نیاز آزادی، نیاز به انجام کارهای مورد علاقه است. پاسخ به این نیاز در زندگی مشترک بدین گونه است که همسر خود را مدام تحت کنترل شدید و افراطی قرار ندهید. نیاز به قدرت، تمایل به مدیریت و تسلط بر امور مختلف زندگی است. ما برای حفظ مسیر زندگیمان می‌جنگیم و دیگران را به علت مخالفت با خودمان تنبیه می‌کنیم؛ بنابراین اگر در زندگی مشترک مورد احترام قرار بگیریم نیاز به قدرتمان بهتر پاسخ داده می‌شود. نیاز به عشق، محبت و همچنین تفریح نیازهایی است که سهل‌تر از دیگر نیاز‌ها در ازدواج تامین می‌شود. این نیاز‌ها را می‌توان با راه‌های مختلف برآورده ساخت و نباید در پاسخ به این نیاز همسر، بی‌توجه بود.


میزان هر نیاز را در همسرتان بسنجید

جالب است بدانید ۵ نیازی که به آن‌ها اشاره شد به میزان‌های متفاوتی در افراد مختلف وجود دارد. آگاهی از میزان هر کدام از این نیاز‌ها در همسرتان، به شما در تامین و پاسخ به آن‌ها کمک می‌کند. به عنوان مثال، اگر نیاز به قدرت در همسرتان زیاد است، بهتر است شما در برابر او مطیع‌تر باشید چراکه احساس بهتری را در همسرتان ایجاد می‌کند و باعث صمیمیت بیشتر شما می‌شود.


۷ عادت مهرورزی را جایگزین رفتارهای اشتباهتان کنید

گوش سپردن، حمایت، تشویق، احترام، اعتماد، پذیرش و گفت‌و‌گوی همیشگی بر سر اختلافات، ۷ عادت مهرورزی هستند. در صورتی که این عادات موثر را جایگزین عادات مخرب از قبیل توهین، تنبیه، تحقیر، سرزنش، باج گرفتن، کتک کاری و بی‌توجهی به شوهرتان کنید در افزایش صمیمیت تاثیر بسزایی خواهد داشت. (زهرا وفایی جهان، کار‌شناس ارشد روان‌شناسی/ خراسان)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

102



لینک منبع :برای شوهرم همه چیز مهم است، به غیر از من!

Images for برای شوهرم همه چیز مهم است، به غیر از من! برای شوهرم همه چیز مهم است، به غیر از من! - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../برای-شوهرم-همه-چیز-مهم-است،-به-غیر-از-من‎Cached5 آوریل 2015 ... تصویر برای شوهرم همه چیز مهم است، به غیر از من! پاسخ مشاور: علاقه شما به شوهرتان کمک زیادی خواهد کرد تا بتوانید شرایط زندگی مشترکتان را بهبود ... برای شوهرم همه چیز مهم است، به غیر از من! - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../برای-شوهرم-همه-چیز-مهم-است،-به-غیر-از-من‎Cachedبرای شوهرم همه چیز مهم است، به غیر از من! یکشنبه 16 فروردین 1394 ساعت 08:44. جام جم سرا- زنی ۲۰ ساله‌ام و همسرم ۲۶ سال دارد. بیشتر از یک سال و نیم از عقدمان نمی‌گذرد ... برای شوهرم همه چیز مهم است، به غیر از من! | زنی 20 ساله ام - قطره www.ghatreh.com/news/nn25411470/برای-شوهرم-همه-چیز-مهم-است-غیر 5 آوریل 2015 ... زنی 20 ساله ام و همسرم 26 سال دارد. بیشتر از یک سال و نیم از عقدمان نمی گذرد ولی رابطه خوبی با هم نداریم. او خیلی مرØ. رازهایی که زنان متأهل باید آن را بدانند - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/(X(1)S(4rzorha1cgyof5nsplqsd0tj))/.../moazzen‎Cached26 ژانویه 2014 ... *من هرکاری برای زنم کردم وهرچی بیشتر علاقه ام رو براش آشکار کردم ایشون متوقع تر شد. ... مجددا از همه خانمهای متأهل خواهش می کنم با احترام به شوهر و نشکستن غرور و حرمتش و .... نشانه‌ای ‌مهم که می‌تواند عدم صداقت را نشان دهد زمانی است که شروع به ... آن دسته مردانی که به هیچ چیز پاسخ روشنی نمی‌دهند همیشه در پس پرده‌ای از ... چگونه اشتباهات همسرم را به او بگویم؟ - مرکز بهداشت روانی www.isaarmhc.ir/2014-09-28-05-59.../359-1392-03-22-05-08-19‎Cached Similarاین باور همه ی ماست؛ اما واقع به این معنی نیست که به راحتی اشتباه کنیم؛ بلکه یعنی هیچ انسانی عاری از ... مهم این است که درک کنیم چه اشتباهاتی کرده ایم و آنها را تکرار نکنیم. ... تنها گفتن این که ”من از این کارت خوشم نیومد” کافی نیست و ممکن است زمینه ساز لجبازی هم بشود. ... متاسفانه لحن و روش ما می تواند همه چیز را وارونه کند. زندگی پنهانی من به عنوان یک یهودی ارتدکس همجنسگرا - BBC Persian www.bbc.com/.../04/160423_zs_orthodox_jewish_lesbian_identity‎Cached23 آوریل 2016 ... اگر هویت جنسی خودم را اعلام کنم همه چیز را از دست می دهم. ما یهودیان ... برای همه خیلی ساده تر است که وانمود کنند من با بقیه هیچ تفاوت خاصی ندارم. در حقیقت ... به فاصله کوتاهی والدینم شروع کردند به برنامه ریزی برای شوهر دادن من. ... همه به غیر از خود من در این ماجرا دخیل بودند. .... چرا بندر چابهار برای ایران و هند مهم است؟ شوهرم به بهانه‌های مختلف با من در یک اتاق نمی‌‌خوابد! اگر من پیشنهاد ندهم ... ► 24:11https://www.youtube.com/watch?v=r_kX8Z-T9qE Jul 26, 2017 - 24 min - Uploaded by ZENDEGI BEHTAR دنباله حرفهام اینه که اینقدر با اطمینان نگویید به همه چیز اطمینان دارید و او اهل هیچ کاری نیست حتی در مورد زن. امروزه در همه جای دنیا مرسوم شده که زن و ... نامه یک زن به شوهرش در آستانه خیانت! و جواب شوهر - همسر خوب hamsarekhoob.com/articles/life/129663‎Cachedنامه زنی که تا مرز طلاق پیش رفته به همسرش و جوابی که همسرش برای اون نوشته.... به نظر شما ... با لاله اومدیم بیرون،لاله اون قدر محو من بود که همه چیز یادش رفته بود چگونه در دل شوهر راه یابیم؟ - تبیان article.tebyan.net/15721/چگونه-در-دل-شوهر-راه-یابیم-‎Cachedاز این که فکر می کنم او به من ظنین است عصبانیتم دو برابر می شود.» البته بهتر .... رگ خواب شوهرتان را به دست آورید، آن وقت همه چیز درست می شود. با گوشه و کنایه ...