مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بچه‌ها را به دست‌های آموزگار طبیعت بسپارید

خوب دقت کنید! وقتی شما بچه بودید تجربیات طبیعی بیشتری داشتید یا فرزند امروزی شما؟ شما در کودکیتان شانس این را داشتید که با حیوانات بازی کنید. جوجه نگه دارید، به گربه‌ها غذا بدهید و توی حیاط بنشینید و پرواز پرنده‌ها را تماشا کنید. این فرصت برای بچه‌های امروزی بکلی از دست رفته و اگر در سفر نتوانند چنین فرصتی را پیدا کنند، تقریباً هیچ جای دیگری به آن نخواهند رسید.


وقت گذراندن در طبیعت و کوچه و خیابان‌های یک شهر دیگر، به پدید آمدن حس شگفتی و کنجکاوی در کودکان کمک می‌کند. این کنجکاوی می‌تواند به جنبه‌های دیگر زندگی آن‌ها هم برسد و فرزندتان یاد بگیرد می‌شود جور دیگری، جای دیگری و به شیوه دیگری زندگی کرد. بودن در طبیعت به کودکان کمک می‌کند که هشیار باشند. طبیعت این امکان را به کودکان می‌دهد که از همه‌ حواس خود استفاده کنند و ظرفیت یادگیری و تمرکزشان بیشتر شود.
امسال که به سفر نوروزی می‌روید، فرزندتان را به مشاهده و پژوهش محیط پیرامونش تشویق کنید. او را به روستا‌ها ببرید و بگذارید گاو و گوسفند‌ها را از نزدیک ببیند و لمس کند. درختان میوه را به او نشان دهید و بگذارید بفهمد میوه قبل از آنکه در ظرف و مغازه باشد، کجا بوده است. به جز طبیعت، فرزند شما به دیدن و شناختن بناهای تاریخی هم نیاز دارد. او را به این بنا‌ها ببرید و بگذارید تاریخ ایران را در طبیعی‌ترین فضای ممکن، یعنی یک بنای تاریخی یاد بگیرد. خاطراتی که بچه‌ها از این مواجهه با طبیعت و تاریخ در ذهنشان ثبت می‌کنند هیچ وقت از ذهنشان پاک نمی‌شود و مبنایی می‌شود برای کنجکاوی‌های بعدی و مطالعه‌شان درباره موضوع‌های مختلف. بچه‌ها را تشنه طبیعت نگه دارید و بگذارید سفر برایشان معلم باشد. مطمئن باشید این طوری خیلی بیشتر به آن‌ها خوش می‌گذرد و یاد می‌گیرند زندگی جایی بیرون از تلویزیون و تبلت و آپارتمان کوچکتان جریان دارد. (الهام آزاد)

53



لینک منبع :بچه‌ها را به دست‌های آموزگار طبیعت بسپارید

بچه‌ها را به دست‌های آموزگار طبیعت بسپارید - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../بچه‌ها-را-به-دست‌های-آموزگار-طبیعت-بسپارید‎Cached26 مارس 2015 ... تصویر بچه‌ها را به دست‌های آموزگار طبیعت بسپارید. خوب دقت کنید! وقتی شما بچه بودید تجربیات طبیعی بیشتری داشتید یا فرزند امروزی شما؟ Images for بچه‌ها را به دست‌های آموزگار طبیعت بسپارید جامعه - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/Online/service/01-04-102/1184/1‎Cachedبراساس تحقیقات جدید علمی، خواب هایی که افراد در زمان بیداری به یاد می آورند این امکان را به آنها می دهد که ... تصویر بچه‌ها را به دست‌های آموزگار طبیعت بسپارید ... توصیه‌های آلبرت اینشتین برای افزایش هوش و خلاقیت کودکان | چطور chetor.com/53175-افزایش-هوش-و-خلاقیت-کودکان/‎Cached Rating: 98% - 173 votes چیزی به نام «ضرب» در طبیعت نداریم و اگر بدون مقدمه بخواهیم مفهوم آن را به کودک آموزش ... یادگیری و هوش خود تردید کنند و به مرور اشتیاق‌شان را به آموختن از دست بدهند. ... مقاله مرتبط: چطور می‌توانید ۹۰٪ چیزهایی که یاد گرفته‌اید را به خاطر بسپارید؟ درسی از سهراب www.baghdar.ir/index.php?option=com_content...‎Cached Similarدرسی از سهراب. بچه ها لال شوید، بی ادب ها ساکت. سخت آشفته و غمگین بودم، به خودم می گفتم: بچه ها تنبل و بد اخلاقند. دست کم می گیرند درس و مشق خود را… باید امروز ... کودک خود را به ما بسپارید - کانون مشاوران ایران moshaver.kanonm.ir/child-therapist/‎Cachedکودک خود را به ما بسپارید گاهی اوقات کودکان مانند بزرگترها به درمان های روحی و ... افت شدید در نمرات به خصوص اگر فرزند شما به طور نرمال نمرات بالایی به دست می آورده ... مدیریت بلایای طبیعی برای کودکان - سازمان مدیریت بحران کشور https://ndmo.ir/Portal/home/?461595/مدیریت-بلایای-طبیعی...‎Cached... برای زنان · مدیریت بلایای طبیعی برای کودکان · مدیریت بلایای طبیعی برای آموزگاران ... این بخش توصیه های ایمنی برای مقابله با زلزله به شما ارائه می دهد و شما یاد می گیرید ... 6- مکان‌های امن در کلاس و خانه را جهت پناه‌گیری در هنگام زلزله، بررسی کرده و به‌خاطر بسپارید. ... 1- به زیر میز رفته و با دو دست محکم پایه‌های میز را بگیرند. سکان محیط‌زیست را به‌ دست فرد توانمند بسپارید - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/376139‎Cached14 جولای 2017 ... سکان محیط‌زیست را به‌ دست فرد توانمند بسپارید ... کرده بودم و هر چه فریاد زدم حتی یک‌بار یکی از حوزه معاونت طبیعی از من نپرسید دردت چیست؟ د کتر علی شریعتی yekmontazer1.blogfa.com/‎Cached Similarگلوم سوتکی باشد به دست کودکی گستاخ و بازیگوش … تا که پی در ... چه تلخ و غم انگیز است سرنوشت کسی که طبیعت نمی تواند سرش کلاه بگذارد… این سرزمین را ... دنیا را به کودکان بدهیم-ناظم حکمت - کتابک https://ketabak.org/content/دنیا-کودکان-بدهیم-ناظم-حکمت‎Cached23 فوریه 2015 ... دنیا را به کودکان بدهیم حداقل برای یک روز تا دنیا، دوستی را درک کند. کودکان، دنیا را از دست ما خواهند گرفت و درختان جاویدان بر آن خواهند کاشت!