مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چهارشنبه سوری؛ شادی یا پشیمانی؟

دکتر مصطفی ده‌مرده‌ای تعداد افراد سوخته به دنبال حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته در بیمارستان شهید مطهری را ۷۰ نفر اعلام کرد و گفت: سنینی که در این روز دچار سوختگی می‌شوند بین ۱۵ تا ۴۰ سال است.

وی با بیان اینکه مردم اگر کار ضروری ندارند سعی کنند در روز چهارشنبه سوری از منزل خارج نشوند، به مردم توصیه کرد: افراد تا جایی که امکان دارد در محیط‌هایی که احتمال خطر وجود دارد حضور پیدا نکنند و از خانه بیرون نروند، زیرا بسیاری از سوختگی‌ها برای عابرینی بوده که در پیاده‌رو‌ها قدم می‌زدند و با برخورد ترقه دچار مصدومیت شدند.
او ادامه داد: کودکان نیز اگر می‌خواهند تفریحی داشته باشند حتما با نظارت والدین بوده و از والدین جدا نشوند. همچنین باید از انجام رفتارهای پر خطر مانند انداختن کپسول، اسپری و... در آتش حذر کرده و هیچ‌گاه روی شعله آتش، بنزین یا نفت نریزند زیرا در این صورت احتمالی سوختگی زیاد است.

ده‌مرده‌ای ضمن اشاره به خطرزا بودن ترقه‌های غیراستاندارد اظهار کرد: یکی از رفتارهای پر خطر در این ایام استفاده از ترقه‌های غیر‌استاندارد است. گاهی دیده شده که این ترقه‌ها در دست، نزدیک صورت یا در جیب شلوار منفجر شده و منجر به سوختگی پا‌ها، قسمت‌های تحتانی شکم، چشم و... شده است. همچنین افراد باید از پریدن روی شعله‌های آتش که فواره می‌کشند، بپرهیزند.

استفاده از آب معمولی در مواجهه با سوختگی

رییس بیمارستان سوختگی شهید مطهری ادامه داد: اگر فردی دچار سوختگی شد از مالیدن خمیر دندان، سیب زمینی یا روغن حیوانی و... روی محل سوخته خودداری کرده و تنها با آب معمولی شست‌وشو دهند، بیمار سوخته را از محیط سوختگی دور کنند تا دود استنشاق نکند و سریعا به یک مرکز درمانی برسانند.

لزوم نظارت بر محل‌های فروش مواد آتش‌زا

ده‌مرده‌ای در ادامه با تاکید بر لزوم وجود نظارت بر واردات و فروش مواد آتش‌زا در کشور، گفت: اولا نباید وسایل آتش بازی را به کودکان و افراد زیر ۱۸ سال فروخت. از سوی دیگر شهرداری‌ها و دیگر سازمان‌های مربوطه باید روی ورود این محصولات به کشور و محل فروش آن‌ها در سطح شهر‌ها نظارت داشته باشند. به این صورت که ببینند آیا عرضه کنندگان این مواد مجوز دارند یا خیر و اینکه مواد آتش‌زا موجود استاندارد هستند یا خیر.

وی افزود: کشورهای دیگر نیز در جشن‌های خود از این مواد استفاده می‌کنند، اما هیچ‌گاه حادثه‌های این‌چنینی رخ نمی‌دهد؛ چراکه در آن کشور‌ها نظارت وجود دارد. سازمان‌های مربوطه باید روی این موضوع نظارت کنند تا از ورود مواد آتش‌زا غیراستاندارد به کشور جلوگیری شود.

شادی زودگذر و یک عمر پشیمانی

ده‌مرده‌ای خطاب به خانواده‌ها اظهار کرد: همه خانواده‌ها بدانند که سوختگی مساله‌ای موقت نیست که خوب شود و از یاد برود، بلکه تا آخر عمر فرد را گرفتار می‌کند؛ از نتایج زیبایی آن گرفته، تا خارش، سوزش، آوردن پوست اضافه و... ادامه دارد و پوست دیگر کیفیت اولیه را نخواهد داشت. خانواده‌ها باید فکر کنند که آیا یک شادی زودگذر ارزش یک عمر پشیمانی را دارد. (ایسنا)

211



لینک منبع :چهارشنبه سوری؛ شادی یا پشیمانی؟

Images for چهارشنبه سوری؛ شادی یا پشیمانی؟ چهارشنبه سوری؛ شادی یا پشیمانی؟ - پایگاه خبری تحلیلی آراز سسی ... arazsasy.ir/2017/03/14/چهارشنبه-سوری؛-شادی-یا-پشیمانی؟/‎Cached14 مارس 2017 ... چهارشنبه سوری؛ شادی یا پشیمانی؟ چهارشنبه آخر سال دارای آیین خاصی است که متاسفانه اکثر آن تحریف شده و بوی ترس و دلهره به خود گرفته است. چهارشنبه سوری؛ شادی یا پشیمانی؟ - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../چهارشنبه-سوری؛-شادی-یا-پشیمانی؟‎Cached17 مارس 2015 ... دکتر مصطفی ده‌مرده‌ای تعداد افراد سوخته به دنبال حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته در بیمارستان شهید مطهری را ۷۰ نفر اعلام کرد و گفت: سنینی که در ... چهارشنبه سوری؛ شادی یا پشیمانی؟ - jafam his portal.jafamhis.com/fa/page/.../چهارشنبه+سوری؛+شادی+یا+پشیمانی؟.html دکتر مصطفی ده‌مرده‌ای تعداد افراد سوخته به دنبال حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته در بیمارستان شهید مطهری را ۷۰ نفر اعلام کرد و گفت: سنینی که در این روز دچار ... چهارشنبه سوری؛ شادی یا پشیمانی | سوختگی مساله ای موقت نیست، - قطره www.ghatreh.com/news/nn35197332/چهارشنبه-سوری-شادی-پشیمانی 24 دسامبر 2016 ... چهارشنبه سوری؛ شادی یا پشیمانی. سوختگی مساله ای موقت نیست، بلکه تا آخر عمر فرد را گرفتار می کند. افراد تا جایی که امکان دارد در محیط هایی که ... سوری که در آتش ترقه می سوزد/ چهارشنبه سوری؛ شادی یا پشیمانی | مرآت ... www.meraatnews.com/.../سوری-که-در-آتش-ترقه-می-سوزد-چهارشنبه-سوری؛-شادی-یا-پشیمانی‎Cached17 مارس 2015 ... با نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال که براساس یک سنت کهن در ایران زمین، یادآور شادی و سوزاندن غم و غصه با برافروختن آتش است، لحظه شماری برای ... ایرنا - چهارشنبه سوری یا پشیمانی از یک غفلت www.irna.ir/fa/News/100537/ 12 مارس 2012 ... چهارشنبه سوری یا پشیمانی از یک غفلت ... تفریح و هیجان جوانان و نوجوانان در ایران با برنامه هایی به اصطلاح به شادی می پردازند و با استفاده از آتش و ... فارس گزارش می‌دهد چهارشنبه‌سوری؛ شادی یا پشیمانی - خبرگزاری فارس www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931225001674‎Cached17 مارس 2015 ... به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سه شنبه پایانی سال، برای مردم ایران برابر است با برگزاری آیین چهارشنبه سوری رسمی که با همه قدمت و اصالت ... یک شب شادی، یک عمر پشیمانی | شرکت ارتباطات زیر ساخت https://www.tic.ir/fa/news/news-imported-5517‎Cached8 مارس 2011 ... به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، چهارشنبه سوری، رسم دیرینی است که ایرانیان در طول سال‌ها با آتش‌بازی و رسومی مثل قاشق‌زنی و پریدن از روی ... بی احتیاطی در چهارشنبه سوری؛ یک عمر پشیمانی - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/.../بی-احتیاطی-در-چهارشنبه-سوری-یک-عمر-پشیمانی‎Cached14 مارس 2017 ... آیین چهارشنبه سوری که در سنت پیشین شادی بخش و پیام آور سلامت خانواده ... که با بی احتیاطی در این شب جان و مال خود و افراد دیگر را به خاطر شادی و ...