مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خوردنی‌هایی برای پیشگیری از اسهال مسافرتی

معمولا علائم بیماری در هفته اول مسافرت آشکار می‌شود اما به هر حال در تمام طول سفر و حتی پس از بازگشت به خانه امکان ابتلا به آن وجود دارد.

در اکثر موارد اسهال مسافرتی به طور ناگهانی شروع می‌‏شود. در طول مدت بیماری، دفعات، حجم و وزن مدفوع بیشتر می‌شود و به طور معمول، مسافر در طول روز حدود چهار تا پنج مرتبه، دفع آبکی دارد. سایر علائم این بیماری شامل تهوع، استفراغ، دل درد، نفخ، تب، تکرر ادرار و ضعف هستند.

در این مقاله، سایت تخصصی هلث‌دی نیوز به نقل از کار‌شناسان بهداشت عمومی کلینیک کلیولند، مصرف برخی از موادغذایی را پیشنهاد داده است که به کاهش خطر ابتلا به اسهال مسافرتی کمک می‌کند:

- سوپ، چای و قهوه داغ در صورتی که در هنگام سرو شدن، بخار از آن‌ها بلند شود.
- آب بسته‌بندی شده برای مصارف روزانه حتی مسواک زدن به جای آب لوله‌کشی شهری
- آب معدنی و آب گازدار بسته‌بندی شده
- کره و پنیر پاستوریزه و بسته‌بندی شده
- نان خشک

بنابر این گزارش، مهم‌ترین عامل خطرزا، مقصد مسافر است و در سفر به کشورهای در حال توسعه نظیر آمریکای لاتین، آفریقا، خاورمیانه و آسیا احتمال ابتلا بیشتر می‌شود. (ایسنا)

84



لینک منبع :خوردنی‌هایی برای پیشگیری از اسهال مسافرتی

خوردنی‌هایی برای پیشگیری از اسهال مسافرتی - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../خوردنی‌هایی-برای-پیشگیری-از-اسهال-مسافرتی‎Cached14 مارس 2015 ... جام جم سرا: ‌اسهال مسافرتی شایع‌ترین بیماری است که برخی از مسافران را در حین سفر یا پس از آن درگیر می‌ ‌کند. به همین دلیل باید در خوردن و آشامیدن ... خوردنی‌هایی برای پیشگیری از اسهال مسافرتی - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../خوردنی‌هایی-برای-پیشگیری-از-اسهال-مسافرتی 14 مارس 2015 ... جام جم سرا: ‌اسهال مسافرتی شایع‌ترین بیماری است که برخی از مسافران را در حین سفر یا پس از آن درگیر می‌ ‌کند. به همین دلیل باید در خوردن و آشامیدن ... پیشگیری از اسهال مسافرتی - بیتوته www.beytoote.com/health/.../prevention-travel-diarrhea.html‎Cached Similar«بجوشان، بپز، پوست بکن یا اصلا فراموشش کن‌»، شعار معروفی است که برای پیشگیری از اسهال مطرح شده است. اسهال، استفراغ و مسمومیت‌های غذایی از شایع‌ترین ... اسهال مسافرتی - اداره کل بهداشت و درمان دانشگاه تهران his.ut.ac.ir/main.aspx?page=healtandill&hID=227&kind=0‎Cached Similarاسهال مسافرتی شایعترین بیماری است که مسافرین را درگیر می کند. ... اسهال مسافرتی در اکثر موارد خوش خیم بوده و در طی 2-1 روز بدون درمان بهبود می یابد و بندرت مخاطره ... از ابتلا به "اسهال مسافرتی" پیشگیری کنید - ایسنا www.isna.ir/news/.../از-ابتلا-به-اسهال-مسافرتی-پیشگیری-کنید‎Cached15 جولای 2015 ... یک متخصص عفونی با بیان اینکه در اکثر موارد اسهال مسافرتی به طور ناگهانی شروع می ‌شود، توصیه‌هایی در این باره ارایه داد. خوردنی هایی برای پیشگیری از اسهال مسافرتی - جام جم آنلاین - تی نیوز tnews.ir/news/410738797778.html‎Cachedجام جم سرا: اسهال مسافرتی شایع ترین بیماری است که برخی از مسافران را در حین سفر یا پس از آن درگیر می کند. به همین دلیل باید در خوردن و آشامیدن دقت کرد تا از ... اسهال مسافرتی | سایت تخصصی میکروبیولوژی microbi.ir/اسهال-مسافرتی/‎Cachedسالانه بیش از ۵۰ میلیون فرد در معرض ابتلا به اسهال مسافرتی هستند. ... درمان پیشگیرانه اسهال مسافرتی با آنتی بیوتیک موثر است اما بایستی به افرادی که سابقه ... در زمان اسهال این خوردنی ها ممنوع! - نمناک namnak.com/اسهال.p21901‎Cachedاسهال و درمان اسهال شدید و غذاهای مفید و مضر برای بیماری اسهال و دل درد و تاثیر تغذیه بر اسهال و درمان اسهال و دل پیچه و در زمان اسهال چه نخوریم در نمناک. درمان اسهال در سفر - چی نیاز داری chiniazdari.com/-سلامت-و-بهداشت/articleid/60/اسهال-در-سفر‎Cachedدانستن علت های اسهال در سفر و پیشگیری و دانستن نکات درمانی به شما خیلی کمک خواهد کرد. به افزایش .... ·نکات توصیه شده در مورد اسهال مسافرتی را نیز رعایت کنید. خوردنی‌هایی برای پیشگیری از اسهال مسافرتی | جام‌جم vista.ir/page/251483‎Cachedجام جم سرا: ‌اسهال مسافرتی شایع‌ترین بیماری است که برخی از مسافران را در حین سفر یا پس از آن درگیر می‌ ‌کند. به همین دلیل باید در خوردن و آشامیدن دقت کرد تا از ...