مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

رژیم غذایی کودکان دیابتی

دکتر فرزانه روحانی با اشاره به اینکه عوامل مختلفی در ابتلا به دیابت نوع یک دخیل هستند، گفت: عوامل ژنتیکی، عفونت‌های ویروسی، تغذیه با شیر گاو و استرس‌های روانی می‌تواند موجب ابتلا به دیابت شود.

وی با تاکید به اینکه 90 تا 95 درصد کودکان مبتلاء به دیابت دچار دیابت نوع یک هستند، یادآور شد: درمان دیابت نوع یک به صورت استفاده از انسولین است، بنابراین ابتلا به این بیماری نیاز به بستری شدن در بیمارستان و تزریق روزانه انسولین دارد.

روحانی تصریح کرد: در چند سال اخیر انسولین‌های جدید به نام گلاژین (آنالوگ طولانی اثر) و آسپارت (آنالوگ سریع الاثر) در ایران در دسترس بیماران است که مصرف آنها می تواند ترشح فیزیولوژیک انسولین در بدن را به خوبی تقلید کند.

این فوق تخصص غدد کودکان با تاکید به اینکه استفاده از انسولین گلاژین به صورت یک بار در روز و تزریق انسولین کوتاه اثر همزمان با صبحانه، نهار و شام بهترین و جدیدترین روش درمانی دیابت کودکان است، خاطرنشان کرد: این روش درمانی موجب کاهش عوارض دیابت بر چشم، کلیه و اعصاب می شود.

روحانی در پایان با اشاره به اینکه رژیم کودکان مبتلا به دیابت تفاوت زیادی با کودکان سالم ندارد بیان کرد: تنها تفاوت رژیم کودکان دیابتی با کودکان سالم این است که کودکان مبتلا به دیابت محدودیت بیشتری در مصرف مواد شیرین، شکلات و آبنبات دارند چراکه مصرف این مواد می تواند موجب افزایش سریع قند خون شود. (ایسنا)

35



لینک منبع :رژیم غذایی کودکان دیابتی

تغذیه کودکان دیابتی چگونه باشد؟ - خبرگزاری فارس www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920816000376‎Cached Similar8 نوامبر 2013 ... دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: غذای اصلی خانواده‌های ایرانی برنج است و ما کودکان دیابتی را از خوردن برنج منع نمی‌کنیم اما توصیه ... تغذیه در کودکان دیابتی - بیتوته www.beytoote.com/baby/nutrition-baby/diabetic-children.html‎Cached Similarتغذیه در کودکان دیابتی کودک دیابتی مهم‌ترین مشکلی که در کودکان دیابتی باید مورد توجه قرار گیرد، تنظیم و هماهنگ کردن موادغذایی با انسولین دریافتی است. رژیم غذایی برای کودکان دیابتی - نی نی بان niniban.com/fa/news/56282/رژیم-غذایی-برای-کودکان-دیابتی‎Cachedایسنا: یک فوق تخصص غدد کودکان با اشاره به اینکه رژیم غذایی کودکان دیابتی تفاوت زیادی با کودکان سالم ندارد، اظهار کرد: استفاده از انسولین گلاژین به صورت ... رژیم غذایی کودکان دیابتی تفاوت چندانی با کودکان سالم ندارد - ایسنا www.isna.ir/.../رژیم-غذایی-کودکان-دیابتی-تفاوت-چندانی-با-کودکان-سالم-ندارد‎Cached11 مارس 2015 ... یک فوق تخصص غدد کودکان با اشاره به اینکه رژیم غذایی کودکان دیابتی تفاوت زیادی با کودکان سالم ندارد، اظهار کرد: استفاده از انسولین گلاژین به ... تغذیه مناسب برای کودکان دیابتی - oabab www.oabab.net/fa/مقالات.../تغذیه-مناسب-برای-کودکان-دیابتی‎Cached Similar11 نوامبر 2011 ... از جمله بیماری‌های مرتبط با رژیم غذایی بیماری دیابت می‌باشد که شاید بتوان آن را جزء شایع‌ترین اختلالات متابولیسمی ‌در کودکان به شمار آورد. دیابت ... دیابت در کودکان diabetestma.org/view/دیابت%20در%20کودکان/56.html‎Cached Similarعواملی که باید در مورد کودکان مبتلا به دیابت در نظر گرفت. تغذیه کودک دیابتی چگونه باید باشد؟ 1. باید بدانید که رژیم غذایی مناسب و منظم در کنار تزریق انسولین ... فوق تخصص غدد و متابولیسم کودکان | رژیم غذایی دیابت | فوق تخصص ... drmanshadi.ir/tag/رژیم-غذایی-دیابت/‎Cached Similarرابطه دیابت و انسولین به گونه ای است که اگر دیابت درمان نشود یک بیماری جدی است و کسانی که مبتلا به این بیماری می باشند شانس بیشتری را برای ابتلا به ... راهنمای تغذیه کودکان دیابتی-پرشین پرشیا www.persianpersia.com/health/hdetails.php?articleid...65...‎Cached Similarراهنمای تغذیه کودکان دیابتی. اگر شما هم فرزندی دارید که مبتلا به دیابت است حتما با وسواس بیشتری مطالب مربوط به دیابت را در این صفحه پیگیری می کنید و بهتر ... مبتلایان به دیابت چه رژیم غذایی ای در پیش گیرند؟ www.hidoctor.ir/22605_مبتلایان-به-دیابت-چه-رژیم-غذایی-ای-در-پی.html/‎Cached Similarدر این مطلب به رژیم غذایی دیابتی ها پرداخته شده است که خواندن آن را به بیماران توصیه می ... کودکان مبتلا به دیابت دایم باید انسولین تزریق کنند و دیابت شان تحت ... خوردنی و نخوردنی های تغذیه دیابتی ها - نمناک namnak.com/تغذیه-دیابتی-ها.p14704‎Cachedتغذیه دیابتی ها با افراد دیگر به طبع تفاوت هایی دارد که برخلاف انچه بسیاری فکر می کنند تنها نخوردن قند و شیرینی اصل مهم این رژیم غذایی نیست.به منظور کنترل ...