مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چرا سر من این‌قدر شوره داره؟

دکتر محمد جواد ناظمی، در مورد علت به وجود آمدن شوره سر، گفت: این عارضه اغلب به علت رشد نوعی قارچ بر روی پوست است که این قارچ در سطح پوست همه افراد وجود دارد اما در برخی‌ها به علت چرب بودن زیاد پوست باعث ایجاد شوره سر می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این مطلب که شوره سر در مردان بیشتر از زنان بروز می‌کند، خاطر نشان کرد: وجود هورمون‌های مردانه عامل بوجود آمدن شوره سر است. همچنین وجود غده‌های چربی بزرگ در پوست سر مردان می‌تواند باعث افزایش شوره سر در آن‌ها شود.

وی خارش، التهاب، پوسته شدن و قرمزی پوست سر را از علایم شایع در این عارضه دانست و یادآور شد: شوره سر درمان قطعی ندارد؛ چرا که این عارضه به خاطر عوامل درونی بدن ایجاد شده است. همچنین با توجه به اینکه هر روز داروهای جدیدی برای درمان شوره سر وارد بازار می‌شود و در عین حال هیچ کدام از این دارو‌ها موثر نیست، تنها راه کنترل آن از طریق مصرف شامپوهای مناسب برای شوره سر است.

ناظمی ادامه داد: چربی پوست منبع تغذیه قارچ روی پوست است که با مصرف شامپوهای ضد شوره که حاوی روی، سلنیوم و سولفاید و... است به نوعی می‌توانند به از بین بردن و کاهش سرعت تولید و فعالیت قارچ‌ها کمک کنند. همچنین این مواد می‌توانند باعث کاهش تولید چربی در پوست سر شوند.

این متخصص پوست و مو استرس را عامل شوره سر و افزایش آن در افراد دانست و در پایان خاطرنشان کرد: بهتر است افراد از مصرف زیاد انواع حالت دهنده‌های مو مانند اسپری مو، ژل و چسب خودداری کنند؛ چرا که مصرف آن‌ها حتی به میزان کم هم باعث چرب شدن پوست سر و مو می‌شود. (ایسنا)

798



لینک منبع :چرا سر من این‌قدر شوره داره؟

چرا سر من این‌قدر شوره داره؟ - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../چرا-سر-من-این‌قدر-شوره-داره؟‎Cached18 فوریه 2015 ... جام جم سرا: یک متخصص پوست و مو با تاکید بر اینکه پوست چرب اصلیترین علت بروز شوره سر است، گفت: استرس، تغذیه نادرست، تغییرات آب و ... چرا سر من این‌قدر شوره داره؟ - پرشین وی persianv.com/pezeshk/چرا-سر-من-این‌قدر-شوره-داره؟.html 18 فوریه 2015 ... چرا سر من این‌قدر شوره داره؟ یک متخصص پوست و مو با تاکید بر اینکه پوست چرب اصلیترین علت بروز شوره سر است، گفت: استرس، تغذیه ... چرا سر من این‌قدر شوره داره؟ - شوره سر ودرمان قطعی آن - ایران سی ان بلاگ setare24.irancnblog.com/Tag/+چرا+سر+من+این‌قدر+شوره+داره؟+‎Cachedتصویر چرا سر من این‌قدر شوره داره؟ دکتر محمد جواد ناظمی، در مورد علت به وجود آمدن شوره سر، گفت: این عارضه اغلب به علت رشد نوعی قارچ بر روی پوست است که این قارچ ... چرا سر من این‌قدر شوره داره؟ - شوره سر ودرمان قطعی آن - ایران سی ان بلاگ setare24.irancnblog.com/Post/105‎Cachedجام جم سرا: یک متخصص پوست و مو با تاکید بر اینکه پوست چرب اصلیترین علت بروز شوره سر است، گفت: استرس، تغذیه نادرست، تغییرات آب و هوایی، تعریق ... شوره سر ودرمان قطعی آن - ایران سی ان بلاگ setare24.irancnblog.com/Post/92 11 فوریه 2017 ... قبل از استفاده از شامپوهای ضد قارچ اگر امکان دارد و البته با دقت هرگونه پوسته یا شوره ای که روی پوست سر وجود دارد را پاک کنید زیرا با این کار ... شوره سر ودرمان قطعی آن - ایران سی ان بلاگ setare24.irancnblog.com/Post/67 11 فوریه 2017 ... شوره سر ودرمان قطعی آن - - شوره سر ودرمان قطعی آن. ... طریقه شستن سر با شامپو اهمیت بیشتری از نوع شامپو دارد. .... چرا سر من این‌قدر شوره داره؟ درمان شوره سر فقط با قدرت ذهن | گروه تحقیقاتی عباس منش https://abasmanesh.com/fa/.../درمان-شوره-سر-فقط-با-قدرت-ذهن/‎Cachedهمش با خودتون بگید که چیز خاصی نیست شوره سر من برطرف میشه. ... بله که میشه با ذهن کنترل کرد و من واقعا ایمان دارم به اینکه بدن ما دارخونه داره تو خودش و هیچچچچ نیازی به دارو نیس ... انقدر بهش فکر نکنید. ..... چرا پولِ زیاد، وارد زندگی ام نمی شود؟ چرا دچار خارش پوست سر می‌شویم و درمان آن چیست؟ www.maryamraoof.com/.../33-چرا-دچار-خارش-پوست-سر-می‌شویم-و-درمان-آن-چیست؟.html‎Cachedدر صورت داشتن قارچ، دانه‌هایی مانند شوره روی سرتان مشاهده خواهید کرد. ... باور کنید یا نه استرس تأثیر زیادی روی خارش پوست سر دارد. ..... پوستتون بسته بشه و اینقدر چربی ترشح نکنه فقط یادتون باشه زیاد استفاده نکنید مثلا من با یه اسپره اکی شدم ... چرا سرتان می‌خارد؟ - تبیان article.tebyan.net/184829/چرا-سرتان-می-خارد-‎Cached27 ا کتبر 2011 ... برای آشنایی با مشکل خارش سر و باورهایی که در این زمینه وجود دارد، با ... یا چرب شدن پوست سر است و فرم شدید بیماری، خود را به‌صورت خارش، شوره و ... بهترین ها برای درمان شوره سر - انجمن نوعروس https://www.nowaroos.com/Thread-بهترین-ها-برای-درمان-شوره-سر--1263?...‎Cached31 ژانویه 2015 ... 1- اگر پوست سر خارش زیادی داشت، هرگز آنرا با ناخن نخارانید چرا که ... 6 - برس زدن مرتب موها در درمان شوره سر اهمیت زیادی دارد زیرا سبب می‌شود که .... من) را به جای کلمه( برای) و جهاز به جای جهیزیه را در نوشته هاتون انقدر استفاده نکنید.