مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شیک و زیبا: دستبند و مچبند مونجوقی بسازید [+عکس]

ابراز و وسایل مورد نیاز:

* حدود ۱متر و نیم نخ تسبیح یا قیطانی یا رشته‌های نخی محکم دیگر
* ۴۰ تا ۴۵ عدد مونجوق ریز (نقره‌ای، طلایی، سنگی، چوبی)
* ۱ عدد مهره یا دکمه برای هر دستبند
* قیچی
* فندک یا کبریت

روش ساخت:

۱-نخ قیطانی را چهارلا کرده و سر آن را به شیوه نشان‌داده‌شده در تصویر گره بزنید.


۲-یکی از ساق‌ها را قیچی کرده و نوک نخ‌ها را برای جلوگیری از رشته‌رشته شدن، با شعله فندک کمی حرارت دهید (این کار باعث می‌شود مونجوق‌ها راحت‌تر از آن رد شوند).


۳-اکنون سر نخ را به جایی متصل کنید تا عمل بافتن راحت‌تر انجام شود.


۴-برای شروع، ابتدا حدود ۵ سانتی‌متر از نخ را ببافید. سپس یک رشته از نخ را از داخل مونجوق رد کنید و رشته نخ دیگر را به شیوه گیس‌بافی روی آن بیندازید. همزمان با عمل بافتن، مونجوق‌ها را نیز دانه دانه از رشته‌های نخ عبور دهید و تا انتها (بسته به اندازه دلخواهی که دوست دارید) به همین روش (گیس‌بافی) و مطابق با تصاویر کار را ادامه دهید.


۵-در آخر یک عدد مهره یا دکمه را از رشته‌ها عبور دهید تا کار قفل مچبند یا دستبند را برای اتصال دو سر آنها به یکدیگر انجام دهد و سپس چند بافت دیگر را (پس عبور دادن دکمه) ادامه دهید و انتهای رشته نخی را گره کور بزنید: کار تمام است. از هنرمندی خود لذت ببرید.

بر اساس سلیقه خودتان می‌توانید این دستبندها را در اندازه‌ها و رنگ‌ها و همچنین با مهره‌های زینتی متفاوت انجام دهید و نه تنها خودتان از آنها استفاده کنید، بل‌که به دوستان و آشنایانتان نیز هدیه دهید یا حتی با فروش آنها برای خودتان درآمدزایی کنید! (متن و عکس: زهرا فرخی از همدان/خواننده جام جم سرا)

137



لینک منبع :شیک و زیبا: دستبند و مچبند مونجوقی بسازید [+عکس]

Images for شیک و زیبا: دستبند و مچبند مونجوقی بسازید [+عکس] شیک و زیبا: دستبند و مچبند مونجوقی بسازید [+عکس] - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/1832019638169463819‎Cached14 فوریه 2015 ... جام جم سرا: اگر عاشق زینت‌آلات، بدلیجات و انواع دستبند و مچ‌بند، بخصوص نوع دست‌ساز آنها هستید و علاقه‌ای هم به استفاده از هنرنمایی‌ها یا ... شیک و زیبا: دستبند و مچبند مونجوقی بسازید [+عکس] | اگر عاشق - قطره www.ghatreh.com/news/.../شیک-زیبا-دستبند-مچبند-مونجوقی-بسازید-عکس‎Similar14 فوریه 2015 ... اگر عاشق زینت آلات، بدلیجات و انواع دستبند و مچ بند، بخصوص نوع دست ساز آنها هستید و علاقه ای هم به استفاده از هن. شیک و زیبا: دستبند و مچبند مونجوقی بسازید [ عکس] - رهتا www.rahta.com/.../شیک_و_زیبا:_دستبند_و_مچبند_مونجوقی_بسازید_[+عکس]‎Cachedشیک و زیبا: دستبند و مچبند مونجوقی بسازید [+عکس]. تاریخ : ۱۲:۰۶:۲۹, ۶ مرداد ۱۳۹۶ . گردآوری پورتال رهتا : جام جم سرا: اگر عاشق زینت‌آلات، بدلیجات و انواع دستبند و ... جام‌جم سرا | شیک و زیبا: دستبند و مچبند مونجوقی بسازید [+عکس ... magifa.com/detail/1795916/article/3 حدود ۱متر و نیم نخ تسبیح یا قیطانی یا رشته‌های نخی محکم دیگر ... همزمان با عمل بافتن، مونجوق‌ها را نیز دانه دانه از رشته‌های نخ عبور دهید و تا انتها ... کاغذی [+عکس] ... هنرهای خانگی - جام جم آنلاین 188.75.89.4/Sara/service/07-367-377/7/هنرهای-خانگی‎Cachedشیک و زیبا: دستبند و مچبند مونجوقی بسازید [+عکس] ... جام جم سرا: اگر عاشق زینت‌آلات، بدلیجات و انواع دستبند و مچ‌بند، بخصوص نوع دست‌ساز آنها هستید و علاقه‌ای ... راحت و آسان، جاشمعی یخی بسازید [+عکس] - جام جم آنلاین 188.75.89.4/sara/.../راحت-و-آسان،-جاشمعی-یخی-بسازید-عکس‎Cachedراحت و آسان، جاشمعی یخی بسازید [+عکس]. چهارشنبه 24 دی 1393 ساعت 13: .... جمعه 24 بهمن 1393 09:35. تصویر شیک و زیبا: دستبند و مچبند مونجوقی بسازید [+عکس] ... کاردستی با دورریزها: خانه کبریتی [+عکس] - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../کاردستی-با-دورریزها-خانه-کبریتی-عکس‎Cached13 فوریه 2015 ... تصویر کاردستی با دورریزها: خانه کبریتی [+عکس]. با نگه داشتن .... شیک و زیبا: دستبند و مچبند مونجوقی بسازید [+عکس]. شنبه 25 بهمن 1393 ... نحوه ساخت 16 دستبند زیبا - دکوریکور www.decoricor.com/content/.../373-نحوه-ساخت-16-دستبند-زیبا‎Cachedامروز قصد داریم نحوه ساخت 16 دستبند زیبا را با هم مرور کنیم. پس همراه دکوریکور باشید. از دستبندهای شیک و خاص دکوریکور نیز دیدن فرمایید. ... برای اینکه دستبند خود را بسازید می توانید چرم های کوچک برش خورده را ببافید. ... های زیبا و شیک · عکس های مدل دستبند مجلسی دخترانه · عکس های شیک ترین دستبند طلای زنانه و دخترانه. مچ بندهای بافت - جامجم سراشیک و زیبا: دستبند و مچبند مونجوقی ... doustiha.xyz/post.php?...%20جامجم%20سراشیک%20و%20زیبا:%20دستبند%20و%20مچبند%20مونجوقی%20... Images for مچ بندهای بافت - جامجم سراشیک و زیبا: دستبند و مچبند مونجوقی ... شیک و زیبا: دستبند و مچبند مونجوقی بسازید [+عکس] - جام جم شیک و زیبا: دستبند و ...