مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چه کنم که همسرم حق خودش را بگیرد؟

پاسخ مشاور: به عنوان شریک زندگی کمکی که شما می‌توانید به همسرتان برای حل مشکلتان ارائه دهید این است که اعتماد به نفس او را تقویت کنید. اینکه در پیامکتان گفته‌اید که همسرتان در انجام کارهایی که به او محول می‌شود، تاخیر نشان داده، یا شک می‌کند نشاندهنده آن نیست که از پس آن کار بر نمی‌آید بلکه به احتمال بیشتر نشان از ضعف اعتماد به نفس در اوست که البته شما به میزان زیادی می‌توانید در بهبود این موضوع و افزایش اعتماد به نفس او سهیم باشید. بنابراین راهکارهایی که در ادامه می‌آید می‌تواند راهگشای شما برای حل مشکلتان باشد.


از همسرتان تعریف کنید

از کار‌ها و اعمال همسرتان تعریف و تمجید کنید. مهم است که تمام توانمندی‌ها و مهارت‌های او را بستایید و حتی کوچک‌ترین آن‌ها را از قلم نیندازید. گاهی به دلیل اینکه همیشه در کنار همسرمان هستیم، برخی ویژگی‌ها و نقاط قوت او برایمان عادی می‌شود به طوری که آن‌ها را جزئی از ویژگی‌های شخصیتی او به حساب می‌آوریم.

اگرچه این امر تا حدی طبیعی است، اما تلاش ما باید این باشد که تا جای ممکن نگذاریم ویژگی‌های همسرمان برایمان به عاداتی پذیرفته شده تبدیل شود و به خاطر رفتارهای خوب و مناسب‌اش، همیشه از او تشکر کنیم.
لازم است که شما همسرتان را از لحاظ عاطفی به طور کامل حمایت کنید طوری که او خود را بیش از پیش دوست بدارد. به عبارتی نقش شما در افزایش عزت نفس همسرتان غیر قابل انکار است. باید بتوانید شرایطی را برای همسرتان فراهم سازید که از زندگی خود رضایت کافی داشته باشد تا عزت نفس او بیشتر شود و نگذارد حقش پایمال شود.


همسرتان را تحت فشار روحی قرار ندهید

نباید به همسرتان فشار بیاورید. اینکه مدام از او بخواهید حقش را از اطرافیان خود در زندگی بگیرد این پیام را در ذهن او خواهد آورد که «من نمی‌توانم» یا «من ضعیف و بی‌عرضه هستم». این امر اضطرابی را به همراه دارد که قادر است اعتماد همسرتان به شما، اعتماد او به توانمندی‌های خودش، احساس خوب او به خودش و رضایت از زندگی و کیفیت رابطه زناشویی شما را بشدت تحت تأثیر منفی قرار دهد. بنابراین مدام او را تحت فشار قرار ندهید چراکه در آن صورت، نتیجه معکوس خواهید گرفت.
به جای چنین رفتاری تلاش کنید در فرصتی مناسب با همسرتان به گفت‌و‌گو بنشینید و نظرتان را در فضایی صمیمانه و محترمانه با او در میان بگذارید.

به یاد داشته باشید بهترین و مفید‌ترین کمکی که شما می‌توانید به همسرتان داشته باشید آن است که خالصانه و صادقانه او را دوست بدارید و این دوست داشتن را به او ابراز کنید. گاهی اضطرابی که ما به همسرمان وارد می‌کنیم به علت توقعاتی که از او داریم یا عجله‌ای که در برآورده شدن توقع‌هایمان از او داریم، اعتماد به نفس او را برای انجام کارهای ساده و حتی روزمره‌اش به شدت کاهش می‌دهد و این امر قابل پیشگیری است. (پریسا غفوریان - دانشجوی دکترای روان‌شناسی/روزنامه خراسان)

453



لینک منبع :چه کنم که همسرم حق خودش را بگیرد؟

چه کنم که همسرم حق خودش را بگیرد؟ - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../چه-کنم-که-همسرم-حق-خودش-را-بگیرد؟‎Cached26 ژانویه 2015 ... جام جم سرا: نزدیک به دو سال و نیم است که ازدواج کرده‌ام. همسرم برای این‌که کسی، بخصوص افراد خانواده‌اش ناراحت نشود، از حق خودش دفاع نمی‌کند. هر کاری ... چه کنم که همسرم حق خودش را بگیرد؟ - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../چه-کنم-که-همسرم-حق-خودش-را-بگیرد؟‎Cached26 ژانویه 2015 ... جام جم سرا: نزدیک به دو سال و نیم است که ازدواج کرده‌ام. همسرم برای این‌که کسی، بخصوص افراد خانواده‌اش ناراحت نشود، از حق خودش دفاع نمی‌کند. هر کاری ... رازهایی که زنان متأهل باید آن را بدانند - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/(X(1)S(4rzorha1cgyof5nsplqsd0tj))/.../moazzen‎Cached26 ژانویه 2014 ... برخی از کامنتهای دیروز مردان را بازنشر می کنم که قابل توجه و آسیب شناسی است ... در مورد خودم همه این کار هارو انجام دادم و همسرم بیشتر و بیشتر میخواست , دیگه ... شنیده ام معدودی از زنان شوهر داری بدنبال خواستگارند تا طلاق بگیرند!! ..... حتی اگر بدانند که حق با مادرشان نیست، ادعایشان این است: "همیشه حق با مادرم است. حقوق همسر - پرسش و پاسخ - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مرجع عالیقدر ... https://www.sistani.org/persian/qa/0880/‎Cachedپاسخ: زنى که عقد دائم شده ، حرام است بدون اجازه شوهر از خانه بیرون برود ، هر چند با ... و باید خود را براى لذتهاى جنسى که حقّ همسر است هر وقت که او میخواهد تسلیم نماید ، و ... ۱۰ پرسش: زنی که خودش مال دارد آیا برای خرج کردن آن مال باید از شوهرش اجازه بگیرد؟ دوستی می گفت: Defines a Friend - Google Books Result https://books.google.com/books?isbn=1595845992 Mitra Mofidi, میترا مفیدی - ‎2017 - Poetry ۲۶ ۹ ایرانی است من که برای خودم آقا و سرور بودم، چرا به این جا آمده ام که اگر با زنم ... مخالف نیستم، زیرا آنها کوششی خستگی ناپذیر دارند که حق زنهای تمام دنیا را بگیرند، از ... که آنها را بی رحمانه ((تحتانه)) می کنند، تا دخترانی که اجازه ی انتخاب همسر را ندارند و ... کنم، نمیتوانم در خانه بنشینم و مواظب افراد خانواده و آرامش و آسایش شان هم باشم!12 شرطی که به زن اجازه می دهد تقاضای طلاق کند - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/detail/229823/society/family‎Cached Similar23 جولای 2012 ... 8- هشتمین شرطی است که به استناد آن زن حق طلاق می‌یابد. .... ایا تمامی حق و حقوق از قبیل نفقه و اجرت المثل و مهریه را هم میتواند بگیرد و یا اینکه چون ..... که بیش از خودم برایی او نگرانم دوست دارم بخاطر او با همسرم زندگی کنم ولی دیگر ... پس از خیانت به شوهرم آیا خدا مرا می‌بخشد؟ | شهر سوال www.soalcity.ir/node/2473‎Cached Similar1 جولای 2014 ... (پارانوئید) به طوری که همه فامیل حتی خانواده خودش هم به این حقیقت معترفند. ..... می کنیم که خیانت به همسر نیز (در جایی که حق همسر ضایع شده باشد) حق الناس ..... و ممکن است در مرحله اول تحت تاثیر احساسات تصمیمات نامعقولی بگیرد. آیا خیانت به شوهر حق الناس محسوب می شود؟ | هم اندیشی دینی www.hamandishi-dini.ir/آیا-خیانت-به-شوهر-حق-الناس-محسوب-می-شود؟/‎Cached Similarدر رابطه با جنبه حق اللهی این گناه هم توصیه می کنم که نماز خود را اول وقت بخوانید و ... نگوید ولی این جواب شما باعث میگردد که خیانت کننده حق الناس را نادیده بگیرد و پیش خودش ... چه از حق خداوند و عذاب او بگوییی و چه از حق همسر و مطالبه او در روز قیامت! وظایف جنسی همسران از دیدگاه اسلام - آیت الله کمیلی خراسانی www.komeily.com/وظایف-جنسی-همسران-در-اسلام/‎Cachedبدانید که من، شب‌ها می‌خوابم، آمیزش جنسی با همسر دارم و در روز غذا می‌خورم. ... ای پیامبر خدا، تصمیم گرفتم که خوله (همسر عثمان بن مظعون) را بر خودم حرام کنم، پیامبر ... « زنی نزد پیامبر صلی الله علیه و آله آمده پرسید: ای رسول خدا حق شوهر بر زن چیست؟ ... امام صادق علیه السلام فرمود: «هر مردی که چند همسر بگیرد و با برخی از آنها آمیزش جنسی ... استفتائات - هبه‏ - khamenei.ir farsi.khamenei.ir/treatise-content?id=156‎Cached Similarس 1719: هنگامی که شوهرم مشغول خانه سازی بود، من هم به او کمک می کردم و همین، ... س 1725: بعد از آنکه همسرم را طلاق دادم، طلاها و زیورآلات و چیزهای دیگری را که با پول خودم و ... که آنان باهم در مورد وقف آن تصمیم بگیرند، سایر افراد حق ندارند مبادرت به وقف آن ...