مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دختری شاد و خندان بودم؛ اما امان از این مرد عصبی!

ابتدا شرایطی که در زندگی پیش از ازدواج داشتید و تغییراتی که در سبک زندگیتان پس از ازدواجتان رخ داده است را برای خود مرور کنید همچنین زمینه‌های این تغییرات را شناسایی کنید. گاهی ما با این فکر که پس از ازدواج زندگیمان یکنواخت می‌شود و جز برخی وظایف از پیش تعیین‌شده، چیز دیگری نصیبمان نخواهد شد، خود را در چرخه تکرار مکررات و روزمرگی می‌اندازیم؛ غافل از اینکه راه زیادی پیش رو داریم و لازم است پیش‌بینی‌هایی برای درگیر نشدن با روزمرگی در نظر بگیریم.

پیش از آنکه منتظر تغییر در شیوه و سبک زندگی همسر یا خانواده همسرتان باشید، تغییر را از خود آغاز کنید:


خودتان را دوست داشته باشید

لازم است بیش از پیش خود را دوست داشته باشید، به این معنا که برای حضور خود، علایق و عقایدتان و برای هر آنچه در وجودتان دارید ارزش و احترام ویژه‌ای قائل شوید. برای دوام زندگی مشترکتان لازم است ابتدا مراقب خودتان باشید. بخشی از روز را صرف علایق خود کنید و زمینه‌های مناسب را برای رسیدن به آن‌ها پیدا کرده و با مشورت و همفکری با همسرتان به آن‌ها جامه عمل بپوشانید. کلاس‌هایی از قبیل یوگا نیز می‌تواند در بازیابی آرامش و تمرکز کمک شایانی کند.


به خود و همسرتان کمک کنید


برای اینکه بتوانید همسرتان را نیز دعوت به آرامش کنید این نکات را در نظر داشته باشید:

۱- ابتدا زمینه‌هایی را که باعث بروز عصبانیت و خشم در همسرتان می‌شود، شناسایی و میزان سهم خود و همسرتان را در آن مشخص کنید. با یافتن سهم خود و همسرتان در بروز عصبانیت، می‌توانید بدون کشاندن بحث به دعوایی بی‌سرانجام، به طور منطقی مسئله را بررسی و حل کنید.

۲- به همسرتان یادآوری کنید خشم و عصبانیت او، رفته رفته شما را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد (یعنی سلامت روان شما در خطر است) و این باعث خواهد شد آرامش نسبی که اکنون دارید به تدریج جای خود را به جنگ و جدال بدهد. بنابراین برای به کنترل در آمدن این شرایط لازم است اقداماتی جدی انجام دهید. مراجعه به روان‌شناس و آموزش راه‌های کنترل خشم در این باره به شما کمک خواهد کرد.

۳- لازم است شما نیز راه‌های بهتری را برای برخورد صحیح با همسرتان فرا بگیرید و از طرفی به یاد داشته باشید ادامه این روال و منتظر معجزه ماندن نه تنها بی‌اثر خواهد بود بلکه می‌تواند اوضاع را نیز از کنترل خارج کند. به همسرتان این اطمینان خاطر را بدهید که همراه او خواهید بود. (سیمین قربانی - کار‌شناس ارشد مشاوره خانواده/خراسان)



لینک منبع :دختری شاد و خندان بودم؛ اما امان از این مرد عصبی!

Images for دختری شاد و خندان بودم؛ اما امان از این مرد عصبی! دختری شاد و خندان بودم؛ اما امان از این مرد عصبی! - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../دختری-شاد-و-خندان-بودم؛-اما-امان-از-این-مرد-عصبی‎Cached17 ژانویه 2015 ... جام جم سرا: خانمی ۲۰ ساله‌ام و ۲ سال است که ازدواج کرده‌ام. قبل از ازدواج بسیار خنده‌رو، آرام و شاد بودم ولی از وقتی ازدواج کرده‌ام، عصبی شده‌ام؛ چون همسرم و ... دختری شاد و خندان بودم؛ اما امان از این مرد عصبی! - رهتا www.rahta.com/.../دختری_شاد_و_خندان_بودم؛_اما_امان_از_این_مرد_عصبی!‎Cachedگردآوری پورتال رهتا : جام جم سرا: خانمی ۲۰ ساله‌ام و ۲ سال است که ازدواج کرده‌ام. قبل از ازدواج بسیار خنده‌رو، آرام و شاد بودم ولی از وقتی ازدواج کرده‌ام، عصبی شده‌ام؛ چون همسرم ... دختری شاد و خندان بودم؛ اما امان از این مرد عصبی! | خانمی - قطره www.ghatreh.com/news/.../دختری-شاد-خندان-بودم-اما-امان-این-مرد-عصبی 17 ژانویه 2015 ... خانمی 20 ساله ام و 2 سال است که ازدواج کرده ام. قبل از ازدواج بسیار خنده رو، آرام و شاد بودم ولی از وقتی ازدواج کرد. رنج می‌برم از این همسر مهربان اما عصبانی خودم - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../رنج-می‌برم-از-این-همسر-مهربان-اما-عصبانی-خودم‎Cached29 مه 2015 ... تصویر رنج می‌برم از این همسر مهربان اما عصبانی خودم. این رفتارش از همان ... دی 1393 09:40. تصویر دختری شاد و خندان بودم؛ اما امان از این مرد عصبی! از دست زن بی‌اعصابم، عاصی شده‌ام! - جام جم آنلاین 188.75.89.4/sara/.../از-دست-زن-بی‌اعصابم،-عاصی-شده‌ام‎Cached17 فوریه 2015 ... همسرم خیلی عصبی و بدگفتار است؛ چون وسواس دارد با اندک خرابکاری بچه‌ها خیلی عصبانی ... تصویر دختری شاد و خندان بودم؛ اما امان از این مرد عصبی! درمان بیماری‌های عصبی با «گل ختمی» | جام جم vista.ir/news/18682976/درمان-بیماری‌های-عصبی-با-«گل-ختمی» 7 دسامبر 2014 ... همچنین این گیاه دارای خواصی است که می‌توان در درمان سرطان و کاهش وزن مورد استفاده قرار داد. ... تصویر دختری شاد و خندان بودم؛ اما امان از این مرد عصبی! مدت پایداری مردان بعد از طلاق - سایت خبری تحلیلی تابناک|اخبار ایران ... www.tabnak.ir/fa/news/150478/مدت-پایداری-مردان-بعد-از-طلاق 26 فوریه 2011 ... سه سال پیش شاد و خندان شاهد اتفاقی دو نفره بودم و زیر برگه ای را که خبر از وصال .... اما در این بین تأثیر طلاق بر روی مردان به صورت ناهنجاری هایی در جامعه بروز می .... پذیرش فرهنگی وعمومی برای ازدواج یک مرد مطلقه با یک دختر وغیره .... اینجا نرسیم اما امان از خانواده همسرم و خود همسرم من مهریه و بچه ها رو به همسرم دادم همسرم هم ... خدایا خیلی دلم گرفته - جابر jaber.ir/archives/40‎Similar17 مارس 2008 ... خدایا تو خود می دانی برای من که همیشه با تو زندگی کرده ام این سیر تکراری ... خدایا آخر چگونه می توان شکوه تورادرزیبایی گل بجوییم درحالی که این تکرار ...... چهارممن ادم عصبی بودم الانم هستم ولی دارم کاری میکنم دیگه عصبی نشم چون ...... ندارم که بریزم تو خودم خدایا خسته شدم از اینکه ظاهرام و شاد و خندان نشان دادم اما از ... خاطرات یک عاقد (روزانه آپ میشه حتما بخونید) [بایگانی] - کانون ... www.askquran.ir/archive/index.php/t-38982.html‎Cachedاول در مورد این پست یه توضیحی بدم درباره یک عاقد سلام دوستان. ... و عصبی از این رسوایی بازهم دختر را خطاب کرد ” بگو بله چته دختر؟ .... امان ازخـُـرافات:Esteghfar: ... اما می دانم که مرد با این حس که طلاق داده شده و به عبارتی مطلق( مذکر ... با سنگینی فضا دریافته بودم که عروس وکالت را در مرحله اول با بله ..... خندان بود .