مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

«تن سالم» را از «موی سالم» بشناسید!

به گزارش «ای سانته» کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که برخی داروها و شیوه‌های درمانی همان‌طور که بر سلامت و بدن فرد تاثیر می‌گذارد، مو و رشد آن را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. از این‌رو توصیه می‌شود برای برخورداری از سلامت بیشتر همواره مراقب مو و پوست سر خود باشید.

شوره سر کابوس نیست

بسیاری از مردم با مشکل روزمره‌ای به نام «شوره سر» سر و کار دارند. البته شمار قابل‌توجهی از افراد با این مشکل کنار آمده‌اند و توجه چندانی به آن نمی‌کنند؛ اما بد نیست بدانیم که براساس یک نظریه پرطرفدار، شوره سر نتیجه رشد و فعالیت خارج از معمول قارچ‌هاست.

کارشناسان عوامل دیگری از جمله پوست چرب، فشار روحی و روانی، چاقی، سرما، آب و هوای خشک، اگزما و موارد دیگری از این دست را در ایجاد شوره سر تاثیرگذار می‌دانند. برای درمان این اختلال استفاده روزانه از شامپوهای ضدشوره توصیه می‌شود.

شوره‌های زرد را جدی بگیرید

در برخی موارد ممکن است شوره سر به رنگ زرد ظاهر شود که در این اوضاع بهتر است صرفا به استفاده از شامپوی ضد شوره اکتفا نکنید و با مراجعه به پزشک متخصص، شیوه درمانی موثری به‌کار بگیرید.

تغییر مکرر مدل مو توصیه نمی‌شود

استفاده از سشوار، اتوی مو و رنگ‌کردن دائم از جمله مواردی است که تاثیر منفی بر رشد مو دارد.

حتی کارشناسان توصیه می‌کنند که بیش از حد معمول از شانه و برس برای فرم دادن به مو نیز استفاده نشود، چون در غیر این صورت صدمات جدی به لایه خارجی
مو وارد می‌شود.

اثر عجیب برخی داروها بر رشد مو

مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد برخی شیوه‌های درمانی و استفاده از داروهایی که برای درمان کلسترول بالای خون به کار گرفته می‌شود، تاثیر منفی بر رشد و جنس مو دارد.

همچنین ثابت شده که داروهای ضدافسردگی و نیز داروهای آنتی‌بیوتیک در رشد مو اختلال ایجاد می‌کند.

مترجم: ندا فراهانی - (ضمیمه سیب روزنامه جام جم)



لینک منبع :«تن سالم» را از «موی سالم» بشناسید!

«تن سالم» را از «موی سالم» بشناسید! - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../تن-سالم-را-از-موی-سالم-بشناسید‎Cached Similar16 ژانویه 2015 ... تصویر «تن سالم» را از «موی سالم» بشناسید! به گزارش «ای سانته» کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که برخی داروها و شیوه‌های درمانی همان‌طور که بر ... «تن سالم» را از «موی سالم» بشناسید - بهداشت نیوز - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/148301232021519‎Cachedمو از جمله بافت‌های ظاهری بدن به‌شمار می‌آید که گرچه بسیاری با بی‌اعتنایی از کنار آن عبور می‌کنند، اما کارشناسان بهداشت و سلامت به این نکته اشاره دارند که ظاهر و جنس ... «تن سالم» را از «موی سالم» بشناسید www.sayenews.com/fa/news/16396/تن-سالم-را-از-موی-سالم-بشناسید 29 دسامبر 2016 ... «تن سالم» را از «موی سالم» بشناسید. مو از جمله بافت‌های ظاهری بدن به‌شمار می‌آید که گرچه بسیاری با بی‌اعتنایی از کنار آن عبور می‌کنند، اما ... «تن سالم» را از «موی سالم» بشناسید - بهداشت نیوز | دمادم https://damadam.ir/news/تن-سالم-را-از-موی-سالم-بشناسید/6573827 مو از جمله بافت‌های ظاهری بدن به‌شمار می‌آید که گرچه بسیاری با بی‌اعتنایی از کنار آن عبور می‌کنند، اما کارشناسان بهداشت و سلامت به این نکته اشاره ... تن سالم را از موی سالم بشناسید – اخبار فارسی دری - افغانستان farsidari.com/33708 تن سالم را از موی سالم بشناسید مو از جمله بافت های ظاهری بدن به شمار می آید که گرچه بسیاری با بی اعتنایی از کنار آن عبور می کنند، اما کارشناسان بهداشت و سلامت به ... «تن سالم» را از «موی سالم» بشناسید - شبکه اجتماعی هم میهن https://hammihan.com/post/13872905‎Cached«تن سالم» را از «موی سالم» بشناسید [لینک] · ilike. و 9 نفر · 0 نظر. محتوای سایت توسط کاربران تولید شده است و «شبکه اجتماعی هم میهن» هیچ مسئولیتی نسبت به آن ... «تن سالم» را از «موی سالم» بشناسید | دیجی آل نیوز digiallnews.ir/?p=11033 30 دسامبر 2016 ... قبلی: بازیکنان استقلال خوزستان غیرت داشتند که تا حالا ماندند/ علی‌رغم میل‌مان باید به فکر جدایی باشیم · بعدی: میداوودی به سیاه‌جامگان پیوست ... «تن سالم» را از «موی سالم» بشناسید | اخبار شمال - اخبار گلستان ... news.shomalgardi.com/fa/news/454605/تن-سالم-را-از-موی-سالم-بشناسید/ مو از جمله بافت‌های ظاهری بدن به‌شمار می‌آید که گرچه بسیاری با بی‌اعتنایی از کنار آن عبور می‌کنند، اما کارشناسان بهداشت و سلامت به این نکته اشاره دارند که ظاهر و جنس ... پونیلا - «تن سالم» را از «موی ... ponila.com/post/397157/‎Cachedمو از جمله بافت های ظاهری بدن به شمار می آید که گرچه بسیاری با بی اعتنایی از کنار آن عبور می کنند، اما کارشناسان بهداشت و ... «تن سالم» را از «موی سالم» بشناسید. تقویت مو و داشتن موهای سالم با خوراکیهای مفید | زیبامون https://www.zibamoon.com/.../تقویت-مو-و-داشتن-موهای-سالم-با-خوراکیهای-مفید‎Cached22 جولای 2017 ... با تغییر رژیم غذایی به رژیم‌های غذایی سالم، علاوه بر سلامت بدن به تقویت ... مو کار بسیار سختی نیست، اگر روش‌های سالم آن را به خوبی بشناسید.