مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

راحت و آسان، جاشمعی یخی بسازید [+عکس]

وسایل مورد نیاز:

* مقداری آب
* مقداری اکلیل
* دو عدد لیوان یک بار مصرف، در دو اندازه کوچک و بزرگ ( اگر اندازه لیوان کوچک‌تر، یک‌سوم لیوان بزرگ‌تر باشد، قالبی که می‌سازید ضخیم‌تر خواهد شد و هنگام جداسازی یخ از آن، نمی‌شکند؛ افزون بر این قالب یخ هم دیرتر آب می‌شود. همچنین بهتر است لیوان‌ها ترجیحاً پلاستیکی یا از جنس فوم باشد تا نیازی به تمیزکاری بعدی نداشته باشد)
* مقداری سنگ‌ریزه
* نوارچسب


طریقه ساخت:

ابتدا لیوان بزرگ‌تر را تا نصف از آب پر کنید. بعد مقداری اکلیل به آن اضافه کنید تا اکلیل در آب پخش شود (خاصیت اکلیل طوری است که خیلی پخش نمی‌شود و در سطح می‌ماند؛ همچنین باید یادآور شد که اکلیل صرفاً جهت زیباتر شدن قالب یخ است و شما می‌توانید جاشمعی یخی را بدون اکلیل هم درست کنید).
اکنون، لیوان کوچک‌تر را داخل لیوان بزرگ‌تر قرار دهید و برای اینکه لیوان بالا نیاید داخل آن چند عدد سنگ‌ریزه بریزید. برای تثبیت جای آن نیز از چسب نواری کمک بگیرید و سطح آن را با نوار چسب به لبه لیوان دیگر بچسبانید.
لیوان را در فریز بگذارید تا محتویات آن یخ بزند.
پس از یخ زدن آب و اکلیل، آن را از فریزر درآورید و برای جداسازی هر دو لیوان یخ‌زده از یکدیگر، اجازه دهید مدتی لیوان‌ها در دمای اتاق بماند. لیوان داخلی را بیرون بکشید و قالب جاشمعی یخ را از لیوان بیرونی جدا کنید.
حالا می‌توانید شمع‌ها را روشن کرده و داخل جاشمعی یخی بگذارید و از تماشای درخشش نور آن درون یخ‌ها لذت ببرید.


(متن و عکس: زهرا فرخی از همدان/خواننده جام جم سرا)



لینک منبع :راحت و آسان، جاشمعی یخی بسازید [+عکس]

Images for راحت و آسان، جاشمعی یخی بسازید [+عکس] راحت و آسان، جاشمعی یخی بسازید [+عکس] - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../راحت-و-آسان،-جاشمعی-یخی-بسازید-عکس‎Cached Similar14 ژانویه 2015 ... جام جم سرا: شاید تصور اینکه بتوان با یخ، جاشمعی درست کرد کمی عجیب و دور از ذهن باشد، اما با کمی خلاقیت و صبوری می‌توانید جاشمعی‌هایی زیبا ... راحت و آسان، جاشمعی یخی بسازید [+عکس] - جام جم آنلاین 188.75.89.4/sara/.../راحت-و-آسان،-جاشمعی-یخی-بسازید-عکس‎Cachedراحت و آسان، جاشمعی یخی بسازید [+عکس]. چهارشنبه 24 دی 1393 ساعت 13:17. جام جم سرا: شاید تصور اینکه بتوان با یخ، جاشمعی درست کرد کمی عجیب و دور از ذهن ... راحت و آسان، جاشمعی یخی بسازید [+عکس] | شاید تصور اینکه - قطره www.ghatreh.com/news/nn24385245/راحت-آسان-جاشمعی-یخی-بسازید-عکس 14 ژانویه 2015 ... شاید تصور اینکه بتوان با یخ، جاشمعی درست کرد کمی عجیب و دور از ذهن باشد، اما با کمی خلاقیت و صبوری می توانید جاش. مد و دکوراسیون - سامو ایران پورتال جامع سرگرمی و تفریحی samoiran.rozblog.com/cat/6 از آن استفاده کرد، خوب است به کمک آنها جاشمعی‌های زیبایی برای خودتان بسازید. ... راحت و آسان، جاشمعی یخی بسازید [+عکس] · آموزش ساخت شمع خانگی با . کاردستی با دورریزها: خانه کبریتی [+عکس] | جام جم vista.ir/news/19933588‎Cached Similar13 فوریه 2015 ... تصویر کاردستی با دورریزها: خانه کبریتی [+عکس]. با نگه داشتن کبریت‌های .... راحت و آسان، جاشمعی یخی بسازید [+عکس]. چهارشنبه 24 دی 1393 ... خیلی راحت و آسان و با کمی درد - پرشین تکست persian-text.xyz/video_persian/.../خیلی+راحت+و+آسان+و+با+کمی+درد‎Cachedخیلی راحت و آسان و با کمی درد خیلی راحت و آسان و با کمی درد 10 ایده کاردستی آسان و ... ۱۴ غذای آسان در کمتر از ۳۰ دقیقه راحت و آسان، جاشمعی یخی بسازید [+عکس] 21 . به آسانی جاشمعی گچی بسازید - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/195725/به-آسانی-جاشمعی-گچی-بسازید‎Cached Similarدرست کردن این جاشمعی آسان می باشد و شما می توانید طرح های دلخواهتان را روی آن بکشید. پرتال جامع تایا | شیک و زیبا: دستبند و مچبند مونجوقی بسازید [+عکس] taya.ir/.../شیک-و-زیبا-دستبند-و-مچبند-مونجوقی-بسازید-عکس__s-0-142.aspx‎Cachedشیک و زیبا: دستبند و مچبند مونجوقی بسازید [+عکس] ... (متن و عکس: زهرا فرخی از همدان/خواننده جام جم سرا). 137 ... تصویر راحت و آسان، جاشمعی یخی بسازید [+عکس] ... جا شمعی با قابلیت نصب روی پریزهای برق! #جاشمعی #دکوراتیو ... https://www.pinterest.co.kr/pin/364017582360176537/‎Cached#جاشمعی #دکوراتیو #منممیخوام #candel_holder #decorative #manammikham. ... چراغ تاتا باکمیت خلاقیت و صبر میتونید برای خودتون بسازید #چراغ #منممیخوام .... فلزی مشبک با تعدادی ماژول متنوع برای قرای دادن وسایلی مانند کلید ها عکس ها یادداشت ها و ... جا یخی برای کاربری راحت #منممیخوام #آشپزخانه #جایخی # طراحی_صنعتی ...