مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

قبل از ازدواج‌ درباره روابط جنسی صحبت کنیم؟

یکی از مسایل بسیار مهم و حیاتی پیش از ازدواج، در نظر گرفتن معیارهای مناسب برای انتخاب همسر است. بیشترین مشکلاتی که در زندگی زناشویی بروز می‌کند، این است که زن و مرد، همسر مناسب خود را انتخاب نکرده‌اند و پس از چند سال زندگی زناشویی متوجه می‌شوند که مناسب همدیگر نبوده‌اند.

انتخاب همسر مناسب، زیربنای یک زندگی موفق است. بیشتر ناکامی‌ها و شکست‌ها در زندگی مشترک، از درست نگذاشتن این سنگ زیرین است. تاکید بر انتخاب همسر متناسب و همتا باعث روابط بهتر، سالم‌تر، پرجاذبهتر و شیرین‌تر می‌شود. یکی از مواردی که کمتر به آن توجه می‌شود، وجود هماهنگی‌های جنسی میان زوج است که عمده آن به دلیل عدم آموزش مسائل و روابط جنسی به افراد در سطوح تحصیلاتی مختلف است، به‌طوری که گاهی اطلاعات جنسی افراد تحصیلکرده در حد افراد معمولی باقی می‌ماند و این مساله می‌تواند سرآغازی برای شروع مشکلات بعدی در زندگی افراد شود.

هر فردی باید خود را ملزم بداند پیش از ازدواج دراین‌باره از مشاور جنسی کسب اطلاعات کند؛ وگرنه به طور عمده بین ۱ تا ۱/۵ سال پس از زندگی مشترک، اختلاف در میزان میل جنسی، خود را آشکار خواهد ساخت. در صورت انجام نشدن چاره‌اندیشی مناسب، این مساله باعث سردشدن روابط زناشویی و اختلال در سایر زمینه‌های زندگی خواهد شد. راه‌حل این است که با همسرتان در مورد خواسته‌های خود صحبت کنید. شیوه حرف زدن البته باید در قالب خاصی باشد؛ بسیاری از افراد قبل از ازدواج در مورد رنگ و غذای مورد علاقه، حالت‌هایی که منجر به بروز عصبانیتشان می‌شود مانند حساس‌بودن به گرسنگی یا کم‌خوابی و... با هم صحبت می‌کنند، اما در این مورد مهم یعنی تمایلات جنسی حرفی نمی‌زنند.

شاید لازم باشد از راهنمایی‌های یک مشاور و متخصص در این زمینه برخوردار شوید. راهنمایی یک مشاور می‌تواند بنا به تیپ شخصیتی شما کمکتان کند چطور سر صحبت را باز کنید تا متوجه هماهنگی تمایلات خود با طرف مقابل شوید.
نکته آخر اینکه بعضی‌ها به پرکردن پرسشنامه‌هایی در این زمینه اکتفا می‌کنند، درحالی که پرسشنامه‌ها نمی‌تواند جایگزین مشاوره و حضور همه‌جانبه یک درمانگر مسائل زناشویی و جنسی باشد.(سلامت)



لینک منبع :قبل از ازدواج‌ درباره روابط جنسی صحبت کنیم؟

قبل از ازدواج‌ درباره روابط جنسی صحبت کنیم؟ - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../قبل-از-ازدواج‌-درباره-روابط-جنسی-صحبت-کنیم؟‎Cached12 ژانویه 2015 ... خانمی ۲۸ ساله هستم. قصد ازدواج دارم. می‌خواستم بدانم آیا درست است که قبل از ازدواج، درخصوص روابط زناشویی با فردی که قصد ازدواج با او را دارم، ... گفتگوهای جنسی قبل از ازدواج - بیتوته www.beytoote.com/wedlock/.../talks3-before-marriage.html‎Cached Similarچرا باید درباره مسائل جنسی صحبت کنیم؟ ... در دین و فرهنگ‌ ما و بسیاری از فرهنگ‌ها، برقراری رابطه زناشویی قبل از ازدواج، مشروع و پذیرفته نیست. اما برخی می‌پرسند ... قبل از ازدواج درباره روابط جنسی صحبت کنیم یا نه؟ - مشاوره جنسی www.akairan.com/marriage/zanashooi/20141214122659.html‎Cached Similar14 دسامبر 2014 ... «خانمی 28 ساله هستم. قصد ازدواج دارم. می‌خواستم بدانم آیا درست است که قبل از ازدواج، درخصوص روابط جنسی با فردی که قصد ازدواج با او را دارم، صحبت ... سوالاتی که قبل از ازدواج در مورد مسائل جنسی باید پرسید - پارسینه www.parsine.com/.../سوالاتی-که-قبل-از-ازدواج-در-مورد-مسائل-جنسی-باید-پرسید‎Cached Similar10 دسامبر 2013 ... صحبت کردن درباره مسائل جنسی، باید در جلسات نهایی خواستگاری .... ی مدت بود ب این مساله فک میکردم ک چجور قبل از ازدواج در این مورد صحبت کنم. چگونه باید مسایل جنسی را در دوران نامزدی مطرح کرد؟ - نمناک namnak.com/مسایل-جنسی-در-دوران-نامزدی.p23275‎Cachedدر دوران نامزدی یکی از مهمترین مسائلی که قبل از ازدواج باید بیان شود در مورد مسائل جنسی و نوع نظر و برخورد با ... در دوران نامزدی کی درباره مسائل جنسی صحبت کنیم؟ قبل از ازدواج‌ درباره روابط جنسی صحبت کنیم؟ - شبکه خبر www.irinn.ir/news/77496/قبل-از-ازدواج‌-درباره-روابط-جنسی-صحبت-کنیم؟‎Similar13 ژانویه 2015 ... قصد ازدواج دارم. می‌خواستم بدانم آیا درست است که قبل از ازدواج، درخصوص روابط زناشویی با فردی که قصد ازدواج با او را دارم، صحبت کنم؟ قبل از ازدواج درباره روابط جنسی صحبت کنیم یا نه؟ - میهن فال www.mihanfal.com/قبل-از-ازدواج-درباره-روابط-جنسی-صحبت-کن.html‎Cachedخانمی 28 ساله هستم. قصد ازدواج دارم. می‌خواستم بدانم آیا درست است که قبل از ازدواج، درخصوص روابط جنسی با فردی که قصد ازدواج با او را دارم، صحبت کنم؟» این. چطور درباره مسایل جنسی صحبت کنیم؟ - تبیان article.tebyan.net/308190/چطور-درباره-مسایل-جنسی-صحبت-کنیم-‎Cached29 دسامبر 2015 ... مسایل جنسی از مهم ترین مسایل و مشکلات ازدواج است که باید تکلیفتان را قبل از ازدواج با آن روشن کنید. اما صحبت کردن درباره این مسایل هم خیلی ... قبل از ازدواج‌ درباره روابط جنسی صحبت کنیم؟ zistonline.com/.../قبل-از-ازدواج-درباره-روابط-جنسی-صحبت-کنیم.aspx‎Cachedخانمی ۲۸ ساله هستم. قصد ازدواج دارم. می‌خواستم بدانم آیا درست است که قبل از ازدواج، درخصوص روابط زناشویی با فردی که قصد ازدواج با او را دارم، صحبت کنم؟ مسائل جنسی - پیش از ازدواج! - بلاگفا pishazezdevaj.blogfa.com/tag/مسائل-جنسی‎Cached Similarتوی پستهای قبل در مورد زمان مناسب برای شروع صحبت در مورد مسائل جنسی .... زیاد مومن نیستم خانواده همش دلشون میخواد من با این خواستگارم ازدواج کنم چون از رابطه من با ...