مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کشف دلیل علاقه پشه‌ها به انسان

محققان دریافته‌اند که پشه‌های ماده نیش می‌زنند و اینکه نژادهای مختلف آنها از سلیقه‌های متفاوتی برخوردارند. با این حال، یک پژوهشگر دیگر مدعی شده که مصرف نوشیدنی‌های الکلی می‌تواند فرد را برای برخی نژادهای پشه جذابتر کند.

دکتر کامرون وب بر این تصور است که تیمش توانسته جواب علمی‌تری برای آنچه برخی افراد را برای پشه‌ها وسوسه‌انگیزتر از سایرین می‌کند، شناسایی کند.

وی اظهار کرد: ما تصور می‌کنیم این امر به دی‌اکسید کربنی که ما بازدم می‌کنیم و همچنین ترکیب شیمیایی که آنها از پوست ما استنشاق می‌کنند، مرتبط است.

حدود ۵۰۰۰ استرالیایی در سال به بیماری عفونی منتقل‌شده از پشه موسوم به ویروس رودخانه رأس مبتلا می‌شوند. در حالی که افراد گاهی به روش‌های گیاهی مانند خوردن سیر و اجتناب از خوردن قند زیاد متوسل می‌شوند.

متخصصان توصیه می‌کنند که از خالی بودن باغچه‌هایشان از پشه با تخلیه گیاهان گلدانی و ظروف گیاهی اطمینان حاصل کنند. آنها همچنین توصیه می‌کنند که از مواد دافع پشه مانند دی‌ای‌ای‌تی استفاده کنند. (ایسنا)



لینک منبع :کشف دلیل علاقه پشه‌ها به انسان

Images for کشف دلیل علاقه پشه‌ها به انسان کشف دلیل علاقه پشه‌ها به انسان - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../کشف-دلیل-علاقه-پشه‌ها-به-انسان‎Cached4 ژانویه 2015 ... جام جم سرا: دانشمندان استرالیایی می‌گویند به کشفی نزدیک شده‌اند که دلیل علاقه‌مندی پشه‌ها به برخی افراد را بیش از افراد دیگر نشان می‌دهد. کشف دلیل علاقه پشه‌ها به انسان - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../کشف-دلیل-علاقه-پشه‌ها-به-انسان‎Cached4 ژانویه 2015 ... جام جم سرا: دانشمندان استرالیایی می‌گویند به کشفی نزدیک شده‌اند که دلیل علاقه‌مندی پشه‌ها به برخی افراد را بیش از افراد دیگر نشان می‌دهد. ۷ دلیلی که پشه‌ها در تابستان شما را بیشتر نیش می‌زنند+اینفوگرافیک www.yjc.ir/.../۷-دلیلی-که-پشه‌ها-در-تابستان-شما-را-بیشتر-نیش-می‌زنند-اینفوگرافیک‎Cached20 جولای 2017 ... محققان به تازگی برخی علت نیش زدن پشه در انسان‌ها را کشف کردند که به ... و فردی که ویژگی های مورد علاقه شان را داشته باشد، بیشتر نیش می‌زنند. دلیل علاقه پشه ها به خون انسان! - خبرلند khabarland.com/news/180383/دلیل-علاقه-پشه-ها-به-خون-انسان-1‎Cached30 مه 2017 ... دلیل علاقه پشه ها به خون انسان! ... دریافتند پشه‌ها به بوی انسان علاقه‌مند می‌شوند و ژن‌هایی را کشف کردند که حاوی ... شواهد جدید دانشمندان از کشف مزه ششم ... ایامیدانید؟ - دلیل علاقه پشه ها به خون انسان!؟ monondiha.blogfa.com/post-392.aspx این تغییر موجب شد بسیاری از پشه ها حیوانات جنگلی را رها کرده و به سوی انسان ها ... طی بررسی هایشان دریافتند پشه ها به بوی انسان علاقه مند می شوند و ژن هایی را کشف ... مالاریا - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/مالاریا‎Cached Similarانگل مالاریا توسط یک تیره از پشه به نام آنوفل به انسان منتقل می‌شود که این .... به خاطر این کشف او در سال ۱۹۰۷ جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی را دریافت کرد. ..... ماه کمتر از کودکان ۶ ماه و بزرگ‌تر است که به دلیل پادتن رسیده از مادر یا به احتمالی در ..... مالاریای مقاوم به درمان شناسایی کردند · پشه مالاریا به بوی عرق پای انسان علاقه دارد. 7 دلیلی که باعث می شوند تا پشه ها شما را بیشتر نیش بزنند ... - روزیاتو rooziato.com/1396114426/7-دلیلی-که-باعث-می-شوند-پشه-ها-را-بی/‎Cached۷ دلیلی که باعث می شوند تا پشه ها شما را بیشتر نیش بزنند [اینفوگرافیک] ... با ورود به فصل تابستان، پشه ها هم راهشان را به خانه انسان ها پیدا کرده و موجب اذیت ... در این زمینه، مشخص گشته که پشه ها به برخی مسایل توجه و علاقه بیشتری نشان داده و ... نکته مثبت این کشف این است که شما می توانید این ویژگی ها را تغییر دهید و از دایره ... قصه علاقه پشه به انسان به آخر رسید! - ام اس سنتر mscenter.ir/showthread.php?tid=9674‎Cachedدانستن عواملی که پشه‌ها را به سمت انسان‌ها جذب می‌کند، راه را برای کشف .... یک دلیل اینکه گاهی کودکان کمتر مورد گزش قرار می‌گیرند، میزان کلی دی ... علت علاقه مند شدن پشه ها به خون انسان matalebejaleb.blogtez.com/post3721.php علت علاقه مند شدن پشه ها به خون انسان - بزرگترین وبلاگ مطالب جالب و خواندنی. ... آن‌ها طی بررسی‌هایشان دریافتند پشه‌ها به بوی انسان علاقه‌مند می‌شوند و ژن‌هایی را کشف ...