مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تمرین‌هایی برای خوب خوابیدن

جام جم سرا: برای داشتن یک خواب خوب و باکیفیت روش‌های بسیاری پیشنهاد شده است که بارها در مورد آن سخن گفته‌ایم، اما تصور ذهنی برای به خواب رفتن یکی دیگر از روش‌های خوبی است که معمولا از سوی کسانی که مدیتیشن می‌کنند پیشنهاد می‌شود که می‌توانید از آن برای سریع به خواب رفتن استفاده کنید.

البته پیش از انجام این تصور ذهنی باید تا جایی که می‌توانید هر نوع احساس منفی و ناراحت‌کننده مانند خشم و نگرانی را از خود دور کنید. هرگز پیش از خواب به موضوعات استرس‌آور فکر نکنید که جلوی خواب مناسب و باکیفیت را می‌گیرد.

1ـ تصور کنید پلکانی پوشیده از فرش نرم روبه‌روی شما قرار دارد و با نور فانوس یا شمع روشن شده است. شما بالای راه‌پله ایستاده‌اید. یک نفس عمیق بکشید و به سمت پایین حرکت کنید و با هر قدم خود را به عمق آرامش نزدیک کنید. وقتی به پایین رسیدید متوجه خواهید شد که از هر فکری غیر از به خوابی عمیق رفتن رها شده‌اید.

2ـ گاهی اوقات به یاد آوردن مکان‌هایی که قبلا به آنجا رفته‌اید باعث آرامشتان می‌شود. مثلا اگر زمانی کنار دریاچه‌ای زیبا رفته و از آرامش و حس زیبای آن بهره‌مند شده بودید، پس وقتی می‌خواهید بخوابید آن روز و لحظه را به یاد آورید تا بسرعت آرام شوید و خواب خوبی داشته باشید.

3ـ برخی از واژه‌ها و جملات قدرت آرامش‌بخش زیادی دارند مانند یک مزرعه گل یا رویای زیبا. می‌توانید وقتی روی تخت دراز کشیده‌اید این نوع واژگان را با خود تکرار کنید و بسرعت روحتان از خستگی‌ها تسکین می‌یابد و می‌توانید به خوابی عمیق فروروید.

4ـ فرض کنید در یک جاده بسیار زیبا در حال دوچرخه‌سواری و غرق در زیبایی مناظر اطرافتان هستید. خوشبختانه در این جاده هیچ مزاحمی ندارید، زیرا به هیچ موجودی اجازه نمی‌دهید تصور زیبایتان را خراب کند. با این کار بسیار آرام می‌شوید و می‌توانید خواب راحتی تجربه کنید.

منبع: wikihow



لینک منبع :تمرین‌هایی برای خوب خوابیدن

تمرین‌هایی برای خوب خوابیدن - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../تمرین‌هایی-برای-خوب-خوابیدن‎Cached25 دسامبر 2014 ... تصویر تمرین‌هایی برای خوب خوابیدن. جام جم سرا: برای داشتن یک خواب خوب و باکیفیت روش‌های بسیاری پیشنهاد شده است که بارها در مورد آن سخن ... تمرین هایی برای خوب خوابیدن | تا مدت ها خواب به عنوان زمانی - قطره www.ghatreh.com/news/.../تمرین-هایی-برای-خوب-خوابیدن‎Cached24 دسامبر 2014 ... تمرین هایی برای خوب خوابیدن. تا مدت ها خواب به عنوان زمانی در نظر گرفته می شد که طی آن بدن و مغز خاموش می شود. اما تحقیقات نشان دادند یک خواب ... 9 روش برای بهتر خوابیدن - تبیان article.tebyan.net/15021/9-روش-برای-بهتر-خوابیدن‎Cachedاحتمالاً بسیاری‌ از شما با مشکل‌ بی‌ خوابی‌ مواجه‌ هستید و شاید حتی‌ این‌ مشکل‌ زندگی ‌تان‌ را به شدت‌ تحت‌ تأثیر قرار داده‌ باشد. راه های‌ بسیاری‌ برای‌ مقابله‌ با این‌ مسئله‌ ... ۱۵ روش برای دست یابی به خوابی آرام و خوش - ویستا vista.ir/article/300783/۱۵-روش-برای-دست-یابی-به-خوابی-آرام-و-خوش‎Cached Similar26 فوریه 2008 ... ۱) لیوانی شیر نوشیدن لیوانی شیر پدید آورنده ی خوابی خوش و طبیعی است . ... مطالعه ی داستان های بلند اثری آرام بخش برای خوب خفتن دارد. ۷ روش برای داشتن خواب بهتر - ویستا vista.ir/article/283373/۷-روش-برای-داشتن-خواب-بهتر‎Cached Similar12 نوامبر 2007 ... اکثر مردم بعد از یک روز کار و فعالیت روزانه شب هنگام نیاز به خوابی آرام و راحت دارند تا نیرو و انرژی لازم برای شروع روز بعد و فعالیت‌های روزمره را ... آموزش حرکات یوگا برای خواب راحت - مدیتیشن و یوگا برای خوابیدن www.majalesalamat.com/fitness/workouts/yoga-poses-insomnia/‎Cached22 مارس 2017 ... انجام این حرکات پشت سر هم، قبل از خواب به شما کمک خواهد کرد که آرام شوید و راحت‌تر به خواب بروید. اگر یک شب‌زنده‌دار هستید که آرزوی سحرخیز شدن ... ده راهکار برای خوب خوابیدن - روزیاتو rooziato.com/1395473/ده-راهکار-برای-خوب-خوابیدن/‎Cached9 جولای 2016 ... خوب خوابیدن تا چه اندازه اهمیت دارد؟ با وجود بیش از صد نوع اختلال در خواب، و آزمودن نسبی ۴۰ تا ۵۰ درصد از این گونه بی خوابی ها توسط هر کدام از ما در ... 13 روش برای راحت تر خوابیدن - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5116910/13-روش-برای-راحت-تر-خوابیدن‎Cached Similar29 ژانویه 2015 ... حقیقات نشادن داده است که بی‌خوابی مداوم تاثیرات منفی زیادی از جمله پریشانی، تحریک پذیری، گیجی و چاقی دارد. راههای بهتر خوابیدن - پارسی طب fa.parsiteb.com/راههای-بهتر-خوابیدن/‎Cached Similarنکته برای بهتر خوابیدن. همه ما بعضی اوقات برای خوابیدن مشکل داریم. ولی شما می‌توانید با توجه به نکات زیر، خوابی بهتر داشته باشید. خوردن کافئین را قطع کنید. رمز و رازهای خوب خوابیدن را بیاموزید - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../رمز-و-رازهای-خوب-خوابیدن-را-بیاموزید‎Cached Similar3 سپتامبر 2012 ... راه فرار بسیاری از این مشکلات یک خواب خوب است اما این راه فرار برای خیلی از ما با چالش همراه بوده و یک مشکل اصلی امروز جامعه ما، مشکلات خواب است.