مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

محققان: با همسایه‌داری به جنگ دیابت بروید

جام جم سرا: مطالعات اخیر در شهر فیلادلفیای آمریکا نشان داده که علاوه بر عوامل محیطی فوق، نوع روابط افراد با همسایه‌هایشان نیز بر سلامت آن‌ها تاثیرگذار است. در واقع این فاکتور به کیفیت روابط افراد با همسایگان و کمک به آن‌ها مرتبط می‌شود.

کارشناسان در این مطالعه به بررسی رابطه بین عوامل محیطی فیزیکی و اجتماعی مانند دسترسی به غذای سالم در سطح محلی، فقر و وجود روابط دوستانه و فعال در یک اجتماع با نرخ ابتلا به دیابت پرداختند و در نهایت یافته‌های آنان نشان داد که این عوامل به نسبت ۱۲ درصد با افزایش خطر ابتلا به دیابت یا عدم ابتلا به این بیماری مرتبط هستند. به بیان دیگر این مطالعه تأیید کرد که می‌توان خطر ابتلا به دیابت را با بهبود روابط با همسایه‌ها تا ۱۲ درصد کاهش داد.

با این حال نباید از نقش عوامل دیگری نظیر سطح تحصیلات و نژاد در ابتلا به دیابت غافل شد. به نقل از سیتی متریک، یافته‌های اخیر مبحث جدیدی را در رابطه با ابتلا به بیماری‌ها مطرح کرد و نشان داد در صورتی که بخواهیم سلامت کلی خود را تضمین کرده و هزینه‌های کمتری را برای درمان صرف کنیم باید روابط اجتماعی بهتر و سالم‌تری با اطرافیان، خانواده، دوستان و همسایگان خود داشته باشیم و به اصطلاح خودمان، همسایه‌داری کنیم چراکه بی‌تردید محیط زندگی بر سلامت انسان تأثیر دارد و در شهرها کیفیت هوا و وضعیت بهداشت عمومی با بروز بیماری‌هایی مثل آسم و امراض قلبی مرتبط است. (ایسنا)



لینک منبع :محققان: با همسایه‌داری به جنگ دیابت بروید

محققان: با همسایه‌داری به جنگ دیابت بروید - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../محققان-با-همسایه‌داری-به-جنگ-دیابت-بروید 3 دسامبر 2014 ... مطالعات اخیر محققان در شهر فیلادلفیای آمریکا نشان داده که روابط همسایگان با یکدیگر سبب کاهش ابتلا به دیابت می‌شود! آنها گفته‌اند که به طور کلی ... محققان: با همسایه‌داری به جنگ دیابت بروید!! - پرشین وی persianv.com/.../محققان-با-همسایه‌داری-به-جنگ-دیابت-بر.html‎Cachedبا این حال نباید از نقش عوامل دیگری نظیر سطح تحصیلات و نژاد در ابتلا به دیابت غافل شد. به نقل از سیتی متریک، یافته‌های اخیر مبحث جدیدی را در رابطه با ابتلا ... محققان: با همسایه‌داری به جنگ دیابت بروید > خبرخوان مدیکال نت medicalnet.ir/news/feeds/ID/31739/PostComment مطالعات اخیر محققان در شهر فیلادلفیای آمریکا نشان داده که روابط همسایگان با یکدیگر سبب کاهش ابتلا به دیابت می‌شود! آنها گفته‌اند که به طور کلی نوع روابط افراد ... اگر مبتلا به دیابت هستید ، حتما این متن... - راز سلامتی با گیاهان شفا ... https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid...0‎Cachedدوستان عزیز، به دلیل اهمیت این پست اگر خدا را شکر به دیابت مبتلا نیستید و حوصله خواندن ندارید، لطفا. ... *با این راهکارها به جنگ تلخ ترین قند دنیا بروید .... همچنین محققان اعلام نمودند که مصرف کلم بروکلی به بهبود و ترمیم آسیب های وارد شده به رگ ... دانش و زندگی - دانلود | نصب برنامه اندروید | کافه بازار https://cafebazaar.ir/app/didar.daeshvazedegi/?l=fa‎Cachedبا این ماده مورچه‌ها را از خانه‌تان فراری دهید تکلیف بچه‌ها پس ... با سوزاندن این برگ در 5 دقیقه به آرامش برسید 10 نشانه یک ... محققان: با همسایه‌داری به جنگ دیابت بروید کلسترولِ خوب هم شما را می‌کُشد / آرشیو farspage.com/w/23/zbkkd‎Cachedدر این تحقیق محققان عملکرد کلیه و کلسترول HDL را در بیش از ۱.۷ میلیون نفر سرباز بازنشسته (یا کهنه‌سرباز) از اکتبر ۲۰۰۳ ... با همسایه‌داری به جنگ دیابت بروید. با همسایه داری به جنگ دیابت بروید - پونیلا ponila.com/post/421745/ مطالعات اخیر محققان در شهر فیلادلفیای آمریکا نشان داده که روابط همسایگان با یکدیگر سبب کاهش ابتلا به دیابت می شود! آنها گفته اند که به طور کلی نوع... سایه همسایه‌داری مستدام! khabarhoshyar.ir/News/Index?ViewId=001f59aa-5ecd-48d9...‎Cachedسایه همسایه‌داری مستدام! ... شاید در ظاهر دو همسایه به اندازه یک کلیک در فضای مجازی با همدیگر فاصله داشته باشند، اما در .... محققان: با همسایه‌داری به جنگ دیابت بروید. با رژیم «دش» به جنگ دیابت بروید - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../با-رژیم-دش-به-جنگ-دیابت-بروید‎Cached6 ا کتبر 2015 ... در این مطلب مزایا و معایب این رژیم را برای‌تان فهرست می‌کنیم و به شما میانبرهایی برای فرار از دیابت و علائم آزار‌دهنده‌اش پیشنهاد می‌کنیم. جستجو - لنزک www.ldir.ir/search?searchword=سایه&searchphrase=exact&ordering... ۱از نور و سایه به نفع خود استفاده کنید وقتیکه رنگ غایب باشد، نور و سایه آشکار تر و .... محققان: با همسایه‌داری به جنگ دیابت بروید; جام جم سرا: مطالعات اخیر در شهر ...