مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

فروش سمبوسه ، فلافل و نوشابه در مدارس ممنوع

جام جم سرا: با همکاری و مشارکت وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دستورالعمل اجرایی پایگاه تغذیه سالم به تمام مدارس سراسر کشور ابلاغ شد.

نصب جدول مواد غذایی

در این دستورالعمل که طبق ماده سه آیین‌نامه اجرایی، تأمین، حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی و اجتماعی دانش‌آموزان و با هدف ارتقای سلامت تغذیه‌ای دانش‌آموزان سراسر کشور تنظیم شده است، پایگاه تغذیه سالم و میان وعده تعریف و به ویژگی‌های مواد غذایی سالم و غیرقابل مصرف اشاره شده است.

بر اساس این دستورالعمل، استفاده از نوشیدنی‌های گازدار، انواع مواد غذایی فاقد بسته‌بندی و اصول بهداشتی، فرآورده‌های گوشتی مانند کالباس، سوسیس، همبرگر و فلافل و سمبوسه غیرمجاز اعلام و تصریح شده است که جدول مواد غذایی قابل عرضه در این پایگاه‌های تغذیه باید در معرض دید دانش آموزان و کارکنان مدارس نصب شود.

تأکید بر اصول بهداشتی و شرایط ویژه محیط

علاوه بر این ضمن تأکید بر اصول بهداشتی محیط، ایمنی و مکان پایگاه تغذیه سالم، شرایط بهداشتی ویژه نیز در این دستوالعمل شرح داده شده است که شامل کارت معاینه پزشکی، بهداشت فردی شامل کوتاه نگه داشتن ناخن‌ها و شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون و نظافت روزانه محیط پایگاه برای متصدی می‌شود.

همچنین در این ابلاغیه آمده است: نظارت بر اجرای دقیق دستورالعمل بر عهده کمیته بهداشت، تغذیه و ایمنی در استان‌هاست که ترکیب اعضا و شرح وظایف آن در تفاهم‌نامه امضا شده توسط وزرای آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درج شده است.



لینک منبع :فروش سمبوسه ، فلافل و نوشابه در مدارس ممنوع

Images for فروش سمبوسه ، فلافل و نوشابه در مدارس ممنوع فروش سمبوسه ، فلافل و نوشابه در مدارس ممنوع - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../فروش-سمبوسه-،-فلافل-و-نوشابه-در-مدارس-ممنوع‎Cached2 دسامبر 2014 ... بر اساس دستورالعمل اجرایی پایگاه تغذیه سالم که به تمام مدارس کشور ابلاغ شد، فروش سمبوسه، فلافل و نوشیدنی‌های گازدار در مدارس ممنوع است. فروش سمبوسه، فلافل و نوشابه در مدارس ممنوع | پایگاه اطلاع رسانی رجا www.rajanews.com/news/195309 2 دسامبر 2014 ... بر اساس دستورالعمل اجرایی پایگاه تغذیه سالم که به تمام مدارس کشور ابلاغ شد، فروش سمبوسه، فلافل و نوشیدنی‌های گازدار در مدارس ممنوع است. فروش سمبوسه ، فلافل و نوشابه در مدارس ممنوع شد - پویش | اصلاح طلبان puyesh.net/fa/news/.../فروش-سمبوسه-فلافل-و-نوشابه-در-مدارس-ممنوع-شد 2 دسامبر 2014 ... بر اساس دستورالعمل اجرایی پایگاه تغذیه سالم که به تمام مدارس کشور ابلاغ شد، فروش سمبوسه، فلافل و نوشیدنی‌های گازدار در مدارس ممنوع است. فروش سمبوسه ، فلافل و نوشابه در مدارس ممنوع | بر اساس دستورالعمل www.ghatreh.com/news/.../فروش-سمبوسه-فلافل-نوشابه-مدارس-ممنوع 2 دسامبر 2014 ... بر اساس دستورالعمل اجرایی پایگاه تغذیه سالم که به تمام مدارس کشور ابلاغ شد، فروش سمبوسه، فلافل و نوشیدنی های گ. فروش سمبوسه، فلافل و نوشابه در مدارس ممنوع | بر اساس دستورالعمل - قطره www.ghatreh.com/news/.../فروش-سمبوسه-فلافل-نوشابه-مدارس-ممنوع 2 دسامبر 2014 ... بر اساس دستورالعمل اجرایی پایگاه تغذیه سالم که به تمام مدارس کشور ابلاغ شد، فروش سمبوسه، فلافل و نوشیدنی های گ. عرش نیوز - فروش‌ نوشابه و فلافل در مدارس‌ ممنوع شد www.arshnews.ir/vdciuyap5t1ap52.cbct.html 2 دسامبر 2014 ... بر اساس دستورالعمل اجرایی پایگاه تغذیه سالم که به تمام مدارس کشور ابلاغ شد، فروش سمبوسه، فلافل و نوشیدنی‌های گازدار در مدارس ممنوع است. فروش ساندویچ و نوشابه در بوفه‌های مدارس ممنوع متصدیان بوفه‌های مدارس ... www.isna.ir/.../فروش-ساندویچ-و-نوشابه-در-بوفه-های-مدارس-ممنوع-متصدیان-بوفه-های 15 سپتامبر 2009 ... طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، فروش ساندویچ‌های کالباس، سوسیس و همبرگر، نوشابه ، پفک، چیپس، آب میوه‌های غیرطبیعی، آدامس، فلافل و سمبوسه و ... دستورالعمل اجرایی پایگاه تغذیه سالم به مدارس ابلاغ شد/ فلافل و ... titre1.ir/.../دستورالعمل-اجرایی-پایگاه-تغذیه-سالم-به-مدارس-ابلاغ-شد-فلافل-و-نوشابه-ممنوع 2 دسامبر 2014 ... ... ابلاغ شد، فروش سمبوسه، فلافل و نوشیدنی‌های گازدار در مدارس ممنوع است. ... اجرایی پایگاه تغذیه سالم به مدارس ابلاغ شد/ فلافل و نوشابه ممنوع! روزنامه شهروند shahrvand-newspaper.ir/Modules/News/PrintVer.aspx?...‎Cachedبر این اساس فروش و عرضه نوشابه، دوغ گازدار، ماءالشعیر، سوسیس،کالباس، همبرگر، فلافل، سمبوسه، سالاد ... او با اظهار بی‌اطلاعی از ممنوعیت فروش سوسیس، کالباس و نوشابه در مدارس، می‌افزاید: «من تاکنون چنین چیزی را نشنیده‌ام، اگر ممنوع است پس چرا بوفه ... فرشاد ادامه می‌دهد: «البته فلافل و کالباس خیلی خوشمزه‌تر بود، ولی مدیر و ناظم ...