مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چاقی؛ مانعی در پیشرفت تحصیلی کودکان

جام جم سرا: به نقل از دیلی میل، دختران و پسرانی که اضافه‌وزن در آن‌ها به پدیده‌ای خطرناک بدل شده است عملکرد چندان خوبی در مدرسه از خود نشان نمی‌دهند. البته دختران در برابر این موضوع بسیار آسیب‌پذیرتر از پسران هستند. از طرف دیگر گزارش اغلب معلمان حاکی از آن است که، کودکان چاق برای انجام تکالیف درسی خود مشکلات بسیاری دارند.

گرچه دلیل اصلی اثرگذاری چاقی بر موفقیت تحصیلی کودکان هم چنان ناشناخته است، اما پزشکان احتمال می‌دهند که نادیده گرفته شدن کودکان توسط معلمان در کنار عملکرد کُند فعالیت مغز در کودکان چاق مانع از پیشرفت تحصیلی آن‌ها می‌شود. همین موضع باعث می‌شود کودکان چاق یا دارای اضافه‌وزن هیچ‌گاه در برخی دروس مانند ریاضی خوب عمل نکنند. البته چنین تأثیری در همه مقاطع تحصیلی دیده نمی‌شود، کودکانی ازاین‌دست در دوران ابتدایی و راهنمایی با مشکلات بیشتری مواجه هستند نسبت به دوران پس‌ازآن.

همان‌طور که گفته شد تأثیر این پدیده بیشتر بر روی دختران دیده می‌شود، زیرا آن‌ها ترس و خجالت بیشتری نسبت به خود و شرایط که رد آن به سر می‌برند دارند. از طرف دیگر معلمان این کودکان را با القابی هم چون تنبل یا سرکش و شیطان می‌خوانند، همین موضوع به صورتی ناخودآگاه ذهن و روح کودک را تحت تأثیر قرار می‌دهد. هم‌چنین اثر چاقی بر توسعه مغز و افزایش احتمال ابتلا به دیابت و اختلال در خوابیدن ارتباط مستقیمی با میزان بازدهی آن‌ها در مدارس دارد. (سلامانه)



لینک منبع :چاقی؛ مانعی در پیشرفت تحصیلی کودکان

چاقی؛ مانعی در پیشرفت تحصیلی کودکان - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../چاقی؛-مانعی-در-پیشرفت-تحصیلی-کودکان‎Cached1 دسامبر 2014 ... اینکه چاقی برای سلامتی تمامی گروه‌های سنی پدیده ایست مضر موضوعی شناخته‌شده است، اما بنا بر تحقیقات انجام‌شده چاقی می‌تواند بر نمرات کودکان در ... چاقی؛ مانعی برای پیشرفت تحصیلی کودکان - سلامانه www.salamaneh.com/.../چاقی-مانعی-برای-پیشرفت-تحصیلی-کودکان‎Cached30 نوامبر 2014 ... سلامانه : اینکه چاقی برای سلامتی تمامی گروه‌های سنی پدیده ایست مضر موضوعی شناخته‌شده است، اما بنا بر تحقیقات انجام‌شده چاقی می‌تواند بر نمرات ... چاقی؛ مانعی برای پیشرفت تحصیلی کودکان دانلود کتاب آموزش - باشگاه ... www.iran-eng.ir/.../620086-چاقی؛-مانعی-برای-پیشرفت-تحصیلی-کودکان‎Cachedچاقی؛ مانعی برای پیشرفت تحصیلی کودکان سلامانه بیشتر... چاقی؛ مانعی برای پیشرفت تحصیلی کودکان > خبرخوان مدیکال نت medicalnet.ir/news/feeds/ID/30697/PostComment سلامانه : اینکه چاقی برای سلامتی تمامی گروه‌های سنی پدیده ایست مضر موضوعی شناخته‌شده است، اما بنا بر تحقیقات انجام‌شده چاقی می‌تواند بر نمرات کودکان در مدرسه ... چاقی؛ مانعی برای پیشرفت تحصیلی کودکان | اینکه چاقی برای - قطره www.ghatreh.com/news/.../چاقی-مانعی-برای-پیشرفت-تحصیلی-کودکان 30 نوامبر 2014 ... اینکه چاقی برای سلامتی تمامی گروه های سنی پدیده ایست مضر موضوعی شناخته شده است، اما بنا بر تحقیقات انجام شده چØ. چاقی؛ مانعی در پیشرفت تحصیلی کودکان https://www.farhangiannews.ir/telex-23488.html تلکس فرهنگیان نیوز- تدبیر: چاقی؛ مانعی در پیشرفت تحصیلی کودکان ... از طرف دیگر گزارش اغلب معلمان حاکی از آن است که، کودکان چاق برای انجام تکالیف درسی خود ... چاقی؛ مانعی برای پیشرفت تحصیلی کودکان/ عکس - پایگاه خبری ... tnews.ir/news/637e33997563.html اینکه چاقی برای سلامتی تمامی گروه های سنی پدیده ایست مضر موضوعی شناخته شده است، اما بنا بر تحقیقات انجام شده چاقی می تواند بر نمرات کودکان در مدرسه اثرگذار ... اخبار پارسیک - چاقی؛ مانعی برای پیشرفت تحصیلی کودکان news.parseek.com/Url/?id=9997684‎Cachedسلامانه : اینکه چاقی برای سلامتی تمامی گروه‌های سنی پدیده ایست مضر موضوعی شناخته‌شده است، اما بنا بر تحقیقات انجام‌شده چاقی می‌تواند بر نمرات کودکان در مدرسه ... چاقی و افت عملکرد تحصیلی در دختران - رژیم سلامتی https://www.foodregime.com/.../371-چاقی-و-افت-عملکرد-تحصیلی-در-دختران.html‎Cachedچاقی در کودکان با بسیاری از خطرات بهداشتی از قبیل بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون بالا، مشکلات مفاصل، مشکلات روانی، دیابت و انواع سرطان همراه است اما در حال ... [PDF] ﺑﺮرﺳﯽ ﻧﻘﺶ ﻣﻌﻠﻢ در ﭘﯿﺸﮕﯿﺮی از ﻋﻮارض روﺣﯽ و رواﻧﯽ ﭼﺎﻗﯽ در داﻧﺶ آﻣﻮزان www.research.umsu.ac.ir/uploads/rahmati.pdf‎Cachedﺑﺮرﺳﯽ ﻧﻘﺶ ﻣﻌﻠﻢ در ﭘﯿﺸﮕﯿﺮی از ﻋﻮارض روﺣﯽ و رواﻧﯽ ﭼﺎﻗﯽ در داﻧﺶ آﻣﻮزان ... اﻋﺘﻤﺎد ﺑﻪ ﻧﻔﺲ و ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ درﺑﯿﻦ ﮐﻮدﮐﺎن ﭼﺎﻗﯽ ﮐﻪ از ﺣﻤﺎﯾﺖ ﻣﻌﻠﻢ ﺧﻮد ﺑﺮﺧﻮردارﻧﺪ ﺑﻪ ﻃﻮر ﻣﻌﻨﺎ داری از دﯾﮕﺮ ﮐﻮدﮐﺎن ﭼﺎق.