مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دردی که کمر زندگی را می‌شکند

جام جم سرا: در برخورد با بیماران مبتلا به HIV مثبت بنا بر کشوری که فرد در آن زندگی می‌کند تفاوت‌هایی وجود دارد. در همین راستا در کشوری مثل ایران که مسلمان‌نشین است در خصوص جنبه‌های روانی مرتبط با این بیماری محدودیت‌هایی وجود دارد که باعث می‌شود افراد این بیماری را یک تابو تلقی کنند و از آنجا که قشر عادی جامعه، اطلاعات علمی کافی در این خصوص ندارند تصورشان بر این است که فرد مبتلا به ایدز یک فرد منحرف است که به هیچ عنوان نمی‌توان با او زندگی کرد.
موضوع مورد تأکید دیگر به زندانیانی بازمی‌گردد که یا در دوره حبس یا پیش از آن به این بیماری مبتلا بوده‌اند و ضمن اینکه موجبات ابتلای سایر زندانیان را فراهم می‌کنند به دلیل ناآگاهی اعضای خانواده و البته همسرشان از بیماری آنها، پس از آزادی به دنبال برقراری ارتباط جنسی محافظت نشده، عاملی برای انتقال بیماری ایدز خواهند بود.

بد و نگران کننده‌تر اینکه معمولاً این زنان باردار هم خواهند شد و متأسفانه بیماری به جنین انتقال پیدا می‌کند که مهم‌ترین عامل برای این موضوع نداشتن فرهنگ مناسب برای مقابله با این موضوع است که موجب گسترش این بیماری خواهد شد.
انگ اجتماعی موضوع دیگری است که جامعه بیماران ایدزی را می‌آزارد. رفتارهای نادرست و غیر آگاهانه است که او را به کتمان بیماری ترغیب می‌کند. مسائل اقتصادی مرتبط با این بیماری هم به این مهم بازمی‌گردد که بسیاری از بیماران مبتلا به HIV مثبت را معتادان به مواد مخدر و تزریقی تشکیل می‌دهند که در صورت به دست آوردن پول، به دنبال تأمین نیاز اعتیادشان خواهند بود و به این دلیل فراموش می‌کنند داروهای ضد ویروس HIV خود را مصرف کنند.
در کشور ما برای تأمین هزینه‌های این داروها مشکلی وجود ندارد و به صورت رایگان در دسترس مبتلایان به این بیماری قرار دارد.موضوع فرهنگی هم به این مهم مربوط می‌شود که معمولاً کشورها از برقراری ارتباط با کشوری که بخشی از جمعیت آن را مبتلایان به HIV تشکیل می‌دهد ابا دارند.
برای ارائه بهترین راهکارها لازم است راه‌های انتقال و پیشگیری از بیماری HIV مطرح شود، در این زمینه آگاه‌سازی افکار عمومی باید به طور صحیح صورت گیرد.(دکتر مسعود مردانی - فوق تخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته کشوری ایدز/ایران)



لینک منبع :دردی که کمر زندگی را می‌شکند

Images for دردی که کمر زندگی را می‌شکند دردی که کمر زندگی را می‌شکند - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../دردی-که-کمر-زندگی-را-می‌شکند‎Cached1 دسامبر 2014 ... تصویر دردی که کمر زندگی را می‌شکند. جام جم سرا: در برخورد با بیماران مبتلا به HIV مثبت بنا بر کشوری که فرد در آن زندگی می‌کند تفاوت‌هایی وجود ... ورزش‌، کمر سنگ گرده را می‌شکند | روزنامه اطلاعات روز www.etilaatroz.com/3663‎Cached Similarبه همین سبب، ورزش فعالیت‌ بسیار مناسبی است که می‌تواند به بهبود زندگی این ... از نشانه‌های سنگ گرده، درد بسیار زیاد است که پزشکان این درد را معادل درد زایمان ... پشت درد یا کمر درد - مفاهیم کمر درد backache.blogfa.com/category/1‎Cached Similarبعضی وقت‌ها، این بالشتک‌ها می‌شکنند و گوشت کمی به جلو می‌آید. ... پشت درد که یکی از شایع‌ترین بیماری‌هاست ، این روزها به دلیل نوع زندگی کم تحرک و الگوهای کاری ... سرطان مری را ردیابی کنید / آرشیو farspage.com/w/23/wjduz‎Cachedمحققان همچنین دریافتند که وجود پورفیروموناس لثه با سایر عواملی نظیر تفکیک سلول سرطانی، متاستاز، و نرخ کلی بقاء مرتبط بود. ... دردی که کمر زندگی را می‌شکند. درمان کمر درد های مزمن - هفت گنج 7ganj.ir/درمان-کمر-درد-های-مزمن/‎Cachedچطور کمر درد های مزمن را شناسایی کنیم وآنها را تسکین دهیم ؟ یک سوم ... وقتی کمر می شکند ! یک سوم ... در چه مواقعی منشا درد ، دردی نیست که به کمر می زند ؟ بسیاری از ... بی صـــــــداتــر از ســـــکـوتـــــ khatereyedust.blogfa.com/‎Cached Similarکسانی را شفا بده که خیال میکنند هنوز دنیا بدون آنها نمیچرخد! کسانی را شفا ... همه آدمها درد دارند … درد پول. درد عشق. درد تنهایی. این روزها چقدر یادمان میرود زندگی کنیم ! ... پس چه جوری کمر آدم رو میشکنه ؟! بـدنـم روز بـه روز ..... بغضم را میشکند ... نمی دانم. بهترین درمان دیسک کمر - خداحافظی با جراحی‌های دردناک دیسک کمر drheidarian.blogfa.com/category/3‎Cached Similarالبته به یاد داشته باشید که تنها علت کمردرد، دیسک کمر نمی‌باشد و کمر درد علل ..... بیماران پس از جراحی آرتروسکوپیک درد کمتری دارند و زودتر به کار و زندگی خود ...... می‌شکند و حرکات فیزیکی نماز را انجام می‌دهد، جلوی ابتلاء به آرتروز گردن و کمر را ... هفت درد که نباید آنها را سرسری گرفت - پارسی طب fa.parsiteb.com/هفت-دردی-که-نباید-سرسری-گرفت/‎Cached Similarخیلی افراد به خاطر تفسیر غلط درد ممکن که از نظرشان ممکن است ناشی از ناراحتی ... چیزهایی که سبب افسردگی و بدتر شدن کیفیت زندگی می شوند سریعا باید درمان ... که قیمت انتهایی کمر(دقیقا” ناحیه وسط کمر نزدیک لگنهام)و تنها یک نقطه درد شدیدی .... را میشکنم یا کسی با پا ماساژ میدهد بهتر میشم علتش چیست خسته شدم از این درد. تفاوت درد کمر با درد کلیه - نمناک namnak.com/تفاوت-درد-کمر-با-درد-کلیه.p662‎Cachedیکی از شایع ترین علل دردهای کمری گرفتگی عضلات کمری است که عمدتا در ناحیه چپ کمری ایجاد شده، شروع درد از ناحیه زیر دنده ها بوده و احساس تیرکشنده ای در ناف ...