مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

باورهای اشتباه درباره شیردهی مادران

جام جم سرا به نقل از ایسنا: مواردی از قبیل این که مادر بیمار نباید شیر بدهد و هرچه فاصله دو نوبت شیردهی بیشتر باشد، شیر بیشتری تولید و ذخیره می‌شود، یا زنانی که پستان کوچکی دارند نمی‌توانند شیر کافی تولید کنند هم باورهای نادرستی است که در ذهن برخی شایع شده.
عدم تخلیه بموقع پستان، عفونت پستان، مصرف قرص‌های پیش از بارداری، جراحی پستان، سوء تغذیه و مصرف الکل و سیگار از موادری است که موجب کاهش شیر مادر می‌شود. همچنین کار مادر در خارج از منزل مانع شیردهی نیست و نباید تغذیه مصنوعی را جایگزین کرد.
سابقه شیر ناکافی با فرزند قبلی، نوک پستان صاف یا فرو رفته، احتقان زیاد پستان، زخم نوک پستان، فشارخون، دیابت، بیماری قلبی و سن بالای 37 سال از جمله زمینه‌های خطرساز در ایجاد کمبود شیر مادر است.
علاوه بر اینها، عدم اعتماد به نفس، نگرانی و استرس، فرزند ناخواسته، امتناع شیرخوار و خستگی نیز از جمله فاکتورهای روانی در کمبود شیر مادر است.
شیردهی انحصاری و مکرر، تماس بیشتر پوست با پوست مادر با نوزاد و ارتباط چشمی در هنگام شیردهی، ایجاد اعتماد به نفس در مادران، پیگیری نوزادان ترخیص شده، بررسی علایم هشدار و خطر در مادر و نوزاد و ایجاد جو حمایتی در خانه از عوامل مهم کاهش نگرانی‌های مادر و بی‌تابی نوزادان است. (دکتر احمد رضا فرسار - متخصص کودکان)



لینک منبع :باورهای اشتباه درباره شیردهی مادران

چند باور اشتباه درباره شیردهی مادران - ایسنا www.isna.ir/news/.../چند-باور-اشتباه-درباره-شیردهی-مادران‎Cached24 نوامبر 2014 ... یک متخصص کودکان تاکید کرد که تکرر شیردهی و تخلیه به موقع پستان با افزایش شیر مادر در ارتباط است. چند باور اشتباه درباره شیردهی مادران - کودک و نوجوان - خانواده - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../چند-باور-اشتباه-درباره-شیردهی-مادران‎Cachedچند باور اشتباه درباره شیردهی مادران. ۱۳۹۳/۰۹/۰۳ - ۱۱:۳۰ - کد خبر: 128495. سلامت نیوز: یک متخصص کودکان تاکید کرد که تکرر شیردهی و تخلیه به موقع پستان با ... باورهای غلط در مورد شیردهی به نوزاد در شب - نی نی بان niniban.com/fa/news/.../باورهای-غلط-در-مورد-شیردهی-به-نوزاد-در-شب‎Cached Similar18 جولای 2017 ... با تصورات واهی کودکانتان را از عصاره جانتان محروم نکنید!» این پاسخ عضو انجمن ترویج تغذیه کودک با شیر مادر در تکذیب خبری مبنی بر احتمال ... اشتباهات و باورهای غلط درباره ی شیر مادر - تبیان article.tebyan.net/166318/اشتباهات-و-باورهای-غلط-درباره-ی-شیر-مادر‎Cached28 مه 2011 ... در مورد شیردهی و شیر مادر اشتباهات و باورهای نادرستی وجود دارد که در این مطلب تصمیم داریم به برخی از آن ها اشاره کنیم. با ما همراه باشید.... باورهای غلط در مورد شیردهی - نکات طلایی برای مادران باردار niniate_information.niniweblog.com/.../باورهای-غلط-در-مورد-شیردهی.html‎Cached Similarباورهای غلط در مورد شیردهی - اطلاعات مفید برای تازه مادران ونوزادانشان. باورهای غلط در مورد شیردهی مادر – دکتر زنان متخصص زنان و زایمان drzanan.com/misconceptions-about-breastfeeding/‎Cached3 آگوست 2017 ... باورهای غلط در مورد شیردهی مادر برای شما همراهان همیشگی سایت دکتر زنان که همچنین توصیه میشود از این مطلب استفاده کنید مراقبت های پس از زایمان ... نگاهی به باورهای صحیح و غلط درباره شیردهی - تابناک رضوی www.tabnakrazavi.ir/.../نگاهی-به-باورهای-صحیح-و-غلط-درباره-شیردهی‎Cached1 آگوست 2015 ... نگاهی به باورهای صحیح و غلط درباره شیردهی. «حمایت مادران شاغل در تغذیه با شیر مادر و پرورش کودک»؛ این شعاری است که سازمان بهداشت جهانی به ... چند باور اشتباه درباره شیردهی مادران tasalamati.com/e/elye4/‎Cachedچند باور اشتباه درباره شیردهی مادران. یک متخصص کودکان تاکید کرد که تکرر شیردهی و تخلیه به موقع پستان با افزایش شیر مادر در ارتباط است. باورهای درست و غلط در مورد شیردهی - آفتاب www.aftabir.com/lifestyle/.../باورهای-درست-و-غلط-در-مورد-شیردهی‎Cached6 سپتامبر 2011 ... عقاید درست الف شیر مادر احتمال چاقی در کودکان را کاهش می‌دهد بررسی‌ها نشان داده، کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند از آنجا که شیر، ترکیبات ... شیردهی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/شیردهی‎Cached Similarهر دو سازمان تغذیهٔ انحصاری کودک با شیر مادر تا شش ماهگی و بعد از آن شیردهی به همراه ..... در باورهای غلط این‌طور جاافتاده‌است که شیردهی باعث افتادگی و سستی پستان .... یکی از دلایل اصلی برای تغذیهٔ بی‌اثر است و می‌تواند منجر به نگرانی‌هایی دربارهٔ ...