مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

قلب بازیگر زن روی صحنه تئا‌تر گرفت

جام جم سرا به نقل از ایسنا، این بازیگر و طراح لباس تئا‌تر در حین اجرای نمایش بود که دچار گرفتگی عروق قلبی شد و با همکاری گروه اجرایی و اورژانس تهران به بیمارستان منتقل شد. به گفته پزشک معالج، حال عمومی وی اکنون خوب است اما باید مدتی دور از محیط کار، استراحت داشته باشد.
در همین زمینه خوب است علت‌ها و علائم گرفتگی عضله قلب را در ادامه مطالعه کنید تا پیش از وقوع چنین خطری از آن پیشگیری کرده باشید.


به گزارش جام جم سرا به نقل از پارسی طب، بیماری سرخرگ‌های قلب (آترواسکلروز سرخرگ‌های قلب) عبارت است از تصلب و باریک شدن فضای داخل سرخرگهای قلب.
قلب ۳ سرخرگ اصلی دارد. زمانی که هر کدام یا همگی تنگ شوند، آن‌ها دیگر نمی‌توانند اکسیژن کافی به سلولهای قلب برسانند. این بیماری مردان و زنان بالای ۴۰ سال را متأثر می‌سازد، اما پیش از یائسگی در زنان کمتر شایع است.


● علایم شایع

▪ مراحل اولیه:
ـ اغلب بدون علامت است.


▪ مراحل بعدی:
ـ آنژین صدری (احساس سوزش، فشردگی، سنگینی، یا گرفتگی در قفسه سینه که ممکن است به بازوی چپ، گردن، فک، یا کتف گسترش پیدا کند).


▪ علل بیماری

- سیگار کشیدن
- بالا بودن فشارخون
- سابقه خانوادگی بیماری سرخرگهای قلب، دیابت، فشار خون بالا، یا آترواسکلروز
- تغذیه نامناسب، خصوصاً وجود چربی زیاد در رژیم غذایی
- سابقه حمله قلبی یا سکته مغزی
- ورزش نکردن
- شخصیت تهاجمی یا ناشکیبا
- اضافه وزن
- استفاده مداوم از روغنهای نباتی مایع و جامد که چربیهای مضر در بدن تولید کرده و باعث گرفتگی رگ‌ها می‌شوند.
- مصرف نکردن روغنهای طبیعی مانند روغن زیتون و مواد طبیعی
-استفاده از شیرینیجات، خوراکی‌ها و مواد غیر طبیعی مانند پیتزا، شیرینی، شکلات و...
- افزایش کلسترول یا LDL (لیپوپروتیئن با چگالی کم ـ کلسترول بد) و یا کاهش HDL (لیپوپروتئین با چگالی زیاد ـ کلسترول خوب) در خون


▪ عوارض احتمالی

انفارکتوس قلب (مرگ سلولهای عضله قلب در اثر نرسیدن خون به حد کافی) که زندگی را در معرض تهدید قرار می‌دهد.


● فعالیت

یک برنامه ورزشی روزانه و در حد متوسط داشته باشید.


● رژیم غذایی

ـ رژیم غذایی دارای چربی کم (اما با روغنهای طبیعی)



لینک منبع :قلب بازیگر زن روی صحنه تئا‌تر گرفت

Images for قلب بازیگر زن روی صحنه تئا‌تر گرفت قلب بازیگر زن روی صحنه تئاتر گرفت - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sima/.../قلب-بازیگر-زن-روی-صحنه-تئاتر-گرفت‎Cached22 نوامبر 2014 ... الهام شعبانی بازیگر نمایش «وقتی ما برگردیم دوپای آویزان مانده است» در اجرای شب گذشته این اثر نمایشی دچار گرفتگی قلب شده و به بیمارستان ... قلب بازیگر زن روی صحنه تئا‌تر گرفت - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../قلب-بازیگر-زن-روی-صحنه-تئا‌تر-گرفت‎Cached22 نوامبر 2014 ... جام جم سرا به نقل از ایسنا، این بازیگر و طراح لباس تئا‌تر در حین اجرای نمایش بود که دچار گرفتگی عروق قلبی شد و با همکاری گروه اجرایی و اورژانس ... قلب بازیگر زن روی صحنه تئاتر گرفت | آوینی فیلم avinyfilm.com/content/9873‎Cached22 نوامبر 2014 ... الهام شعبانی بازیگر نمایش «وقتی ما برگردیم دوپای آویزان مانده است» در اجرای شب گذشته این اثر نمایشی دچار گرفتگی قلب شده و به بیمارستان ... قلب الهام شعبانی بازیگر زن روی صحنه تئا‌تر گرفت + عکس | ساتین saten.ir/45290/قلب-الهام-شعبانی-بازیگر-زن-روی-صحنه-تئا/‎Cached Similar22 نوامبر 2014 ... الهام شعبانی بازیگر نمایش «وقتی ما برگردیم دو پای آویزان مانده است» در اجرای دیشب خود (۳۰ آبان) دچار گرفتگی قلب شد و به بیمارستان منتقل شد. قلب بازیگر زن روی صحنه تئا‌تر گرفت - جام جم آنلاین 188.75.89.4/sara/.../قلب-بازیگر-زن-روی-صحنه-تئا‌تر-گرفت 22 نوامبر 2014 ... جام جم سرا به نقل از ایسنا، این بازیگر و طراح لباس تئا‌تر در حین اجرای نمایش بود که دچار گرفتگی عروق قلبی شد و با همکاری گروه اجرایی و اورژانس ... قلب بازیگر زن روی صحنه گرفت /عکس - پایگاه خبری بانکداری ... ebinews.com/news/116130/بحران-هوش-متوسط- به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،الهام شعبانی بازیگر و طراح لباس تئاتر که در این نمایش به عنوان بازیگر حضور دارد، در حین اجرا دچار گرفتگی عروق ... لحظه مرگ بازیگر روی صحنه تئاتر + فیلم - خبرگزاری میزان www.mizanonline.ir/fa/.../لحظه-مرگ-بازیگر-روی-صحنه-تئاتر-فیلم‎Cached7 دسامبر 2016 ... یک هنرمند چچنی هنگام اجرای تئاتر بر اثر سکته قلبی درگذشت. آدری هپبورن - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/آدری_هپبورن‎Cached Similarاستعداد بازیگری آدری هپبورن روی صحنه تئاتر و با نمایش «ژی‌ژی» شکوفا شد. ... چند موزیسین در حال رقص بود که کارگردان تئاتر ژی‌ژی که هنوز به دنبال بازیگر نقش ... تحت تأثیر تست‌های صحنه آدری هپبورن قرار گرفت و نقش را به او واگذار کرد. ... زیبایی زن باید در چشمانش دیده شود، آنجا که منزلگاه عشق و مسیر رسیدن به قلب اوست. بهاره رهنما - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/بهاره_رهنما‎Cached Similarبهاره رهنما (زاده ۱۰ آذر ۱۳۵۲ در اراک) بازیگر زن ایرانی است. ... این زوج دختری به نام پریا قاسم‌خانی دارند که تجربه حضور در تئاتر «پنجره‌ها» و فیلم .... فتوره‌چی پس از این شکایت دادگاهی شد اما با قرار کفالت آزاد شد و در نهایت رهنما شکایتش را پس گرفت. ... پرش به بالا ↑ «پارسایی و قاسم‌خانی «آرسنیک و تور کهنه» را به صحنه می‌برند».