مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

به ابیانه نیایید، می‌خواهیم عزاداری کنیم

جام جم سرا به نقل از ایسنا: محمدرضا علیرضایی ابیانه، این درخواست را خواستهٔ همه‌ اهالی ابیانه دانست و تاکید کرد: با توجه به کوچک بودن روستای ابیانه و کم بودن فضای کوچه‌های این روستای تاریخی، اگر بجز اهالی ابیانه کسی در این زمان وارد این روستا شود، دسته‌های عزاداری نمی‌توانند در کوچه‌های روستا حرکت و آداب و رسوم خود برای عزاداری را بخوبی انجام دهند.

وی افزود: با توجه به این‌که برای برگزاری مراسم‌های این دو روز، همه‌ اهالی ابیانه در شهرهای دیگر نیز به روستا برمی‌گردند، اگر گردشگران هم بخواهند به روستا بیایند با کمبود فضا مواجه می‌شویم و امکان مختل شدن مراسم وجود دارد.

او با بیان این‌که از حدود پنج سال گذشته فرمانداری و نیروی انتظامی در این زمینه کمک زیادی به مردم ابیانه کرده‌اند، گفت: اگر حجم گردشگران در ابیانه در این دو روز زیاد شود دسته‌جات عزاداری نمی‌توانند به راحتی مراسم‌های خود را انجام دهند. همچنین پس از زیاد شدن جمعیت معمولا آب و برق در ابیانه قطع می‌شود. به همین دلیل مشکلات زیادی ایجاد می‌شود که برگزاری مراسم را مختل می‌کند و حتی اهالی ابیانه که از شهرهای دیگر می‌آیند وسایل نقلیه خود را خارج از روستا پارک می‌کنند تا با مشکلی مواجه نشویم.

او اظهار کرد: ازمردم و گردشگران درخواست می‌کنیم در این روز‌ها فقط تورهایی که از قبل هماهنگ کرده و مجوز دارند یا مکانی برای اسکان دارند وارد روستا شوند، تا مردم اییانه نیزمانند دیگر شهر‌ها و روستاهای کشور این مراسم آئینی و مذهبی خود را به خوبی انجام دهند.



لینک منبع :به ابیانه نیایید، می‌خواهیم عزاداری کنیم

به ابیانه نیایید، می‌خواهیم عزاداری کنیم - ایسنا www.isna.ir/news/.../به-ابیانه-نیایید-می-خواهیم-عزاداری-کنیم‎Cached2 نوامبر 2014 ... رئیس شورای اسلامی روستای ابیانه از مردم و گردشگران درخواست کرد تاسوعا و عاشورا به ابیانه نروند تا اهالی ابیانه بتوانند آداب و رسوم خود را انجام ... Images for به ابیانه نیایید، می‌خواهیم عزاداری کنیم می‌خواهیم عزاداری کنیم،به ابیانه نیایید www.fardanews.com/fa/.../می‌خواهیم-عزاداری-کنیمبه-ابیانه-نیایید‎Cached2 نوامبر 2014 ... می‌خواهیم عزاداری کنیم،به ابیانه نیایید. رئیس شورای اسلامی روستای ابیانه از مردم و گردشگران درخواست کرد تاسوعا و عاشورا به ابیانه نروند تا اهالی ... ایسنا - لطفا به ابیانه نروید - صاحب‌خبر sahebkhabar.ir/news/15763021/لطفا-به-ابیانه-نروید 10 ا کتبر 2016 ... روستای تاریخی ابیانه، در روزهای 20 و 21 مهر ماه - مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی ... ۱۳۹۳-۰۸-۱۱ ۰۱:۳۶ می‌خواهیم عزاداری کنیم، به ابیانه نیایید ... به ابیانه نیایید می خواهیم عزاداری کنیم - onvansho onvansho.ir/result/به-ابیانه-نیایید-می-خواهیم-عزاداری-کنیم.html به ابیانه نیایید می‌خواهیم عزاداری کنیم پایگاه خبری تراز. تراز دهیار روستای تاریخی ابیانه گفت به دلیل حضور همه اهالی غیرساکن ابیانهمحدودیت . نطنز نیوز Natanz ... به ابیانه نیایید، می‌خواهیم عزاداری کنیم ظهر یکشنبه 11 آبان 93 | خبرچه khabarche.ir/خبر/845275/به-ابیانه-نیایید--می-خواهیم-عزاداری-کنیم 2 نوامبر 2014 ... اسلامی ظهر یکشنبه یازدهم آبان ماه 1393 خبر به ابیانه نیایید، می‌خواهیم عزاداری کنیم. عزاداری به سبک ایرانی‌ها [+عکس] - جام جم آنلاین 188.75.89.4/sara/.../عزاداری-به-سبک-ایرانی‌ها-عکس‎Cached30 ا کتبر 2014 ... هرچند مراسم‌ عزاداری امام حسین(ع) در همه شهرهای کشور تقرییا مشابه است اما بعضی از آیین‌ها نیز وجود ... تصویر به ابیانه نیایید، می‌خواهیم عزاداری کنیم ... علمک های گاز مانع ثبت جهانی ابیانه - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5614413/علمک-های-گاز-مانع-ثبت-جهانی-ابیانه‎Cachedبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیر پایگاه پژوهشی ابیانه اظهارکرد: ثبت جهانی روستای ابیانه ... به ابیانه نیایید، می‌خواهیم عزاداری کنیم ... آخرین اخبار - خراسان شمالی | پایگاه خبری فاروج www.farooj.ir/tag.aspx?tag=%20%20ابیانه می‌خواهیم عزاداری کنیم، به ابیانه نیایید. رئیس شورای اسلامی روستای ابیانه از مردم و گردشگران درخواست کرد تاسوعا و عاشورا به ابیانه نروند تا اهالی ابیانه بتوانند ... جی نیوز - نظارت بر استانداردسازی تجهیزات شهربازی های خراسان شمالی ... jnews.jamaran.ir/news/id/1127204 7 سپتامبر 2016 ... به ابیانه نیایید، می‌خواهیم عزاداری کنیم ... به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل فهیمه مهمان نواز اظهار کرد: کارشناسان اداره کل به همراه ...