مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

عوامل فشار خون بالا را بشناسید

در بیشتر موارد فشار خون یک بیماری اولیه و بنیادی است و نمی‌توان عامل خاصی برایش یافت و درواقع این گروه، کسانی هستند که به دلیل استعداد ژنتیک در معرض این بیماری هستند و در سن بالاتر از 30 سال به دلایلی مثل چاقی، کم‌تحرکی، خوردن نمک زیادی و دلایل ناشناخته دیگر فشار خونشان بالا می‌رود و بیمار می‌شوند.

تنها راه درمان این نوع فشار خون تغییر روش زندگی است و البته با دارو می‌توان این نوع فشار خون را کنترل کرد.

روش صحیح زندگی شامل تغذیه صحیح یعنی خوردن میوه، سبزی و غذاهای دریایی فراوان، فعالیت ورزشی روزانه و جلوگیری از افزایش وزن باعث می‌شود درصد زیادی از افراد به فشار خون مبتلا نشوند و البته در شروع بیماری فشار خون نیز با همین تمهیدات می‌توان جلوی پیشرفت بیماری را گرفت.

حداکثر در 20 درصد بیماران دچار فشار خون، بیماری خاصی که عامل فشار خون باشد، یافت می‌شود. به این نوع فشار خون ثانویه می‌گوییم.

این نوع فشار خون‌ها خصوصیاتی دارند که آنها را از نوع اولیه ـ که نوع شایع و معمول است ـ متمایز می‌کند: سن شروع این نوع از فشار خون‌ها در جوانی و کمتر از 30 سال است یا خیلی دیرتر از معمول؛ مثلا در بالای 60 سال شروع می‌شوند. نکته مهم دیگر شدت این نوع فشار خون و سرسختی در برابر درمان‌های رایج است.

در این موارد می‌توان با درمان این بیماری‌ها، فشار خون را به طور کامل درمان کرد.

پرکاری تیروئید از عوامل فشار خون است که باعث تند شدن ضربان قلب و بالا رفتن فشار خون می‌شود. با درمان بیماری تیروئید فشار خون این بیماران هم کنترل می‌شود.

زیادی کورتیزون در بدن و خوردن کورتون به مدت طولانی نیز از عوامل فشار خون هستند که این موارد نیز قابل درمان است.

یکی دیگر از بیماری‌های مهم عامل فشار خون، تنگی رگ‌های کلیه‌هاست. این بیماری باعث فشار خون شدید می‌شود که به سختی و با مصرف چند نوع دارو قابل کنترل است. بنابراین وقتی فشار خون شدید است و به دارو جواب نمی‌دهد باید با آنژیوگرافی رگ‌های کلیه وجود تنگی در این رگ‌ها را بررسی کرد.

یکی از بیماری‌های عامل فشار خون، توموری به نام «فئوکروموسیتوم» است که در غده فوق کلیه تشکیل می‌شود.

به دلیل رها شدن ناگهانی آدرنالین این بیماران که در حالت عادی مشکلی ندارند، ناگهان دچار حملات شدید تپش قلب، عرق کردن و فشار خون شدید می‌شوند. راه درمان این بیماری جراحی و در آوردن تومور است.

دکتر رضا کریمی - فوق تخصص بیماری‌های غدد



لینک منبع :عوامل فشار خون بالا را بشناسید

عوامل فشار خون بالا را بشناسید - روزنامه جام جم press.jamejamonline.ir/Newspreview/1696345818019363124‎Cachedفشار خون به مفهوم بالاتر بودن فشار درون رگ‌های بزرگ بدن از حد طبیعی است. اگر فشار خون ماکزیمم از 140 میلی‌متر جیوه و فشار خون مینیمم از 90 میلی‌متر جیوه بالاتر ... عوامل فشار خون بالا را بشناسید - صابرنیوز sabernews.com/shownews.php?idnews=49768 27 ا کتبر 2014 ... فشار خون به مفهوم بالاتر بودن فشار درون رگ‌های بزرگ بدن از حد طبیعی است. اگر فشار خون ماکزیمم از 140 میلی‌متر جیوه و فشار خون مینیمم از 90 ... عوامل فشار خون بالا را بشناسید - سلامتی | دمادم https://damadam.ir/news/عوامل-فشار-خون-بالا-را-بشناسید/4202748 فشار خون به مفهوم بالاتر بودن فشار درون رگ‌های بزرگ بدن از حد طبیعی است. اگر فشار خون ماکزیمم از ۱۴۰ میلی‌متر جیوه و فشار خون مینیمم از ۹۰ میلی‌متر ... عوامل فشار خون بالا را بشناسید | فشار خون به مفهوم بالاتر - قطره www.ghatreh.com/news/nn34523507/عوامل-فشار-خون-بالا-بشناسید 9 نوامبر 2016 ... فشار خون به مفهوم بالاتر بودن فشار درون رگ های بزرگ بدن از حد طبیعی است. اگر فشار خون ماکزیمم از 140 میلی متر جیوه. علت های اصلی فشارخون بالا را بشناسید ! - پرشین وی persianv.com/.../علت-های-اصلی-فشارخون-بالا-را-بشناسید.html‎Cached10 دسامبر 2014 ... برخی داروها که برای درمان سرماخوردگی یا آلرژی مورد استفاده قرار می گیرند می توانند فشار خون را بالا ببرد. همیشه قبل از استفاده از هر دارویی با ... عوامل افزایش و کاهش فشار خون را بشناسید! - الو دکتر https://www.alodoctor.ir/.../عوامل-افزایش-و-کاهش-فشار-خون-را-بشناسید!‎Cached7 مه 2017 ... یک متخصص تغذیه گفت: چاقی یکی از علل بروز فشار خون است به گونه ... که تحت تاثیر پرخوری و ریزه خواری و به موازات بالا رفتن وزن، گیرنده های ... علل و درمان طبیعی بیماری فشار خون را بشناسید - نت نوشت netnevesht.ir/علل-و-درمان-بیماری-فشار-خون-را-بشناسید/‎Cached31 دسامبر 2016 ... فشار خون بالا در صورتیکه درمان نشود می تواند آسیب های جدی به سیستم ... نیز می تواند به شما کمک کند که دلایل بروز این بیماری مهلک را بشناسید. فشار خون بالا را بشناسیم - آزمایشگاه بهار-صفحه نخست https://www.baharmedlab.com/viewnews.php?d=2013-05...‎Cached13 مه 2013 ... گرچه تعداد کمی از افراد مبتلا به فشار خون بالا دچار سردرد، سرگیجه و یا مقدار کمی خون دماغ می شوند ولیکن این علائم تا زمانی که فشار خون بالا به ... مهم ترین نشانه های سکته مغزی را بشناسید - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../مهم-ترین-نشانه-های-سکته-مغزی-را-بشناسید‎Cachedلخته خون ممکن است سبب مسدود شدن رگ خونی غیر قابل انعطاف و بروز سکته مغزی ایسکمیک شود. عامل اصلی سکته مغزی هموراژیک در اکثر موارد عدم درمان فشار خون بالا ... علل و درمان طبیعی فشار خون را بشناسید - شفاف www.shafaf.ir/fa/news/.../علل-و-درمان-طبیعی-فشار-خون-را-بشناسید‎Cached31 دسامبر 2016 ... فشار خون بالا در صورتیکه درمان نشود می تواند آسیب های جدی به سیستم ... نیز می تواند به شما کمک کند که دلایل بروز این بیماری مهلک را بشناسید.