مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

قند؛ قاتل شیرین

مغز

قند می‌تواند مدارهای عصبی مغز را تغییر دهد و ما را به بیماری‌های روحی – روانی مبتلا سازد. مثلا، برنامه غذایی سرشار از مواد فرآوری شده‌ای که حاوی قند زیادی است، خطر بروز افسردگی را تا 58 درصد افزایش می‌دهد.

پوست

مصرف قند فراوان و بالا رفتن میزان این ماده غذایی، به​مرور، آن را به بخشی از پروتئین‌های بدن شما تبدیل می‌کند و به این ترتیب روند پیر شدن پوست و بروز چین و چرو‌ک‌های آن را سرعت می‌بخشد.

دستگاه تولید مثل

مصرف بیش از اندازه قند می‌تواند سبب اختلال در جریان خون شود و از این طریق افزایش خطر ضعف قوای جنسی در مردان و اختلالات جنسی در زنان را به دنبال داشته باشد.

قلب

قند می‌تواند سبب التهاب شریان‌های قلب شود و از این طریق، خطر سکته مغزی و حمله قلبی را افزایش دهد.

​کلیه

مصرف بیش از حد قند می‌تواند به سیستم تصفیه کلیه‌ها - که سیستمی بسیار حساس است - آسیب برساند. دیابت یکی از عوامل اصلی نارسایی کلیه به شمار می‌رود.

مفاصل

رژیم غذایی حاوی قند فراوان، می‌تواند در افراد مبتلا به آرتروز مفاصل، شرایط بیماری را وخیم‌تر سازد. (ضمیمه سیب)

مترجم : مسعود ایثاری

منبع: WebMd



لینک منبع :قند؛ قاتل شیرین

Images for قند؛ قاتل شیرین قصه تلخ قند، این قاتل شیرین ما - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../قصه-تلخ-قند-این-قاتل-شیرین-ما‎Cached12 نوامبر 2016 ... قصه تلخ قند، این قاتل شیرین ما. همان نگرانی هایی که امیرکبیر داشت و همان هشدارهایی که حاج سیاح داده بود، هنوز به قوت خود باقی است؛ ما هنوز ... قند؛ قاتل شیرین - روزنامه جام جم press.jamejamonline.ir/Newspreview/1672726557788362732‎Cachedقند دشمنی تمام‌عیار است و می‌تواند خاموش، بی‌صدا و بتدریج انسان را از پا درآورد. گزارش ​مجله پریونشن بخوبی نشان می‌دهد ​مصرف بیش از حد قند چه بلایی ممکن است بر ... قصه تلخ قند، این قاتل شیرین ما - پایگاه خبری تحلیلی صبحانه پرس www.sobhanepress.ir/fa/news/.../قصه-تلخ-قند-این-قاتل-شیرین-ما‎Cached25 دسامبر 2016 ... قصه تلخ قند، این قاتل شیرین ما. آراس: همان نگرانی هایی که امیرکبیر داشت و همان هشدارهایی که حاج سیاح داده بود، هنوز به قوت خود باقی است؛ ما هنوز ... قصه تلخ قند، این قاتل شیرین ما - برای اولین بار در ایران فروشگاه ... sefidbarfi.com/قصه-تلخ-قند،-این-قاتل-شیرین-ما/‎Cachedقصه تلخ قند، این قاتل شیرین ما. امیر فهمیده بود که رواج مصرف چای و رونق قهوه خانه ها، یعنی افزایش مطالبه شیرینی، شکر و قند. فهمیده بود که باید زودتر دست به کار ... خبرگزاری آریا - قصه تلخ قند، این قاتل شیرین ما www.aryanews.com/News/.../قصه-تلخ-قند،-این-قاتل-شیرین-ما 25 دسامبر 2016 ... قصه تلخ قند، این قاتل شیرین ما. خبرگزاری آریا - همان نگرانی هایی که امیرکبیر داشت و همان هشدارهایی که حاج سیاح داده بود، هنوز به قوت خود باقی ... قند؛ قاتل شیرین | قند دشمنی تمام عیار است و می تواند خاموش، - قطره www.ghatreh.com/news/nn22496318/قند-قاتل-شیرین 7 ا کتبر 2014 ... قند دشمنی تمام عیار است و می تواند خاموش، بی صدا و بتدریج انسان را از پا درآورد. گزارش ​مجله پریونشن بخوبی نشان. قصه تلخ قند، این قاتل شیرین ما - برترین ها | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/27981084 12 نوامبر 2016 ... قصه تلخ قند، این قاتل شیرین ما. هفته نامه کرگدن - علی نیلی: همان نگرانی هایی که امیرکبیر داشت و همان هشدارهایی که حاج سیاح داده بود، هنوز به قوت ... قاتل شیرین در یک قدمی قلب ما! - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/319936/قاتل-شیرین-در-یک-قدمی-قلب-ما قاتل شیرین در یک قدمی قلب ما! العالم - نتایج یک تحقیق پزشکی جدید نشان داد افرادی که مقادیر زیادی قند را دربرنامه غذایی خود مصرف می کنند، بیشتر از دیگران در ... قصه تلخ قند، این قاتل شیرین ما - سامانه خبری بجنورد24 - تی نیوز tnews.ir/news/682474045347.html‎Cachedهمان نگرانی هایی که امیرکبیر داشت و همان هشدارهایی که حاج سیاح داده بود، هنوز به قوت خود باقی است؛ ما هنوز نتوانسته ایم یا نخواسته ایم به اندازه مصرفمان قند و شکر ...