مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

یک پسر کوچک‌تر از خودم عاشقم شده

جام جم سرا: ازدواج فرآیندی بسیار مقدس است و موجب آرامش روحی و نظم گرفتن برنامه زندگی دختر و پسر می‌شود اما گاهی همین فرآیند مطلوب برای افراد نتایج منفی دارد و به جای فراهم آوردن آرامش، تنش و ناملایمات را برای زوج‌ها به ارمغان می‌آورد. دلیل چنین نتایج نامطلوبی را می‌توان در بی‌توجهی به اصول ازدواج مناسب دانست. در پیامکی که شما فرستاده‌اید، چند نکته قابل تأمل است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد.

نحوه آشناییتان را بررسی کنید

پسری که به شما ابراز علاقه کرده است در سن ۲۰ سالگی قرار دارد اما شما ۲۵ سال دارید و به احتمال زیاد پختگی و توانایی تصمیمگیری منطقی در شما بالا‌تر از اوست. همچنین توجه داشته باشید که همراه بودن خانواده پسر با تصمیم پسرشان دلیل قطعی بر منطقی و درست بودن این انتخاب نیست چرا که معمولا خانواده‌ها با چنین ازدواج‌هایی مخالف هستند و همراهی آن‌ها می‌تواند دلایل متعددی مانند اصرار فرزندشان داشته باشد.‌
ای کاش شما درباره نحوه آشناییتان با یکدیگر و میزان ابراز علاقه‌تان هم توضیح می‌دادید، با این حال، باید بدانید که هر چه ابراز علاقه پسر به دختر رسمی‌تر و با رعایت اصول و سنت‌های مناسب باشد، دلیل محکم تری بر واقعی بودن آن است.

۴ نکته مهم و قابل تامل

در بررسی این فرد به عنوان یک گزینه برای ازدواج نکات زیر را در نظر داشته باشید:

۱ -تناسب: این تناسب می‌تواند در زمینه‌های فرهنگی، مالی، اجتماعی، خانوادگی، تحصیلی و... باشد. به خاطر داشته باشید که تناسب نداشتن در هر یک از این موارد، می‌تواند هشدار جدی برای پایدار نماندن این ازدواج باشد. بنابراین به دقت تناسب خود با طرف مقابل در زمینه‌های یاد شده را، مورد بررسی قرار دهید.

۲ -شرایط سنی: شاید در اطراف خود مواردی را شنیده یا دیده‌اید که خانمی با مرد بسیار کوچک‌تر از خود ازدواج کرده است. در چنین ازدواج‌هایی خانم به دلیل رشد یافتگی بیشتر، احساس می‌کند باید تصمیم گیرنده اصلی در زندگی باشد و به همین خاطر به صورت ناخودآگاه به تحت سلطه درآوردن مرد میل خواهد داشت. معمولا مردان یا خود را از زیر بار مسئولیت‌های مربوط به زندگی‌‌ رها می‌کنند یا بر سر به دست آوردن قدرت با همسر خود وارد چالش و تنش می‌شوند که هر دو مورد باعث بی‌ثباتی زندگی مشترک می‌شود.

۳ -داشتن حس مثبت به طرف مقابل: تصور کنید با این فرد ازدواج کرده‌اید. آیا می‌توانید در یک جمع مانند یک مهمانی دوستانه یا یک جمع فامیلی به راحتی و با افتخار این فرد را به عنوان همسر خود معرفی کنید؟ این سوالی است که شاید در حال حاضر به آن سریع پاسخ بدهید اما واقعی‌ترین پاسخ مربوط به زمانی است که چنین موقعیت‌هایی را تجربه کنید و احساس واقعی خود را در نظر بگیرید.

۴ -در نظر گرفتن آینده: یک واقعیت خیلی مهم وجود دارد که باید آن را مدنظر داشته باشید. تصور کنید با این فرد ازدواج کرده‌اید. ۱۵ سال دیگر را در نظر بگیرید. شما ۴۰ ساله هستید و همسرتان ۳۵ ساله. این یک مسئله قطعی است که شما از لحاظ ظاهری بسیار مسن‌تر و شکسته‌تر از همسر خود به نظر خواهید رسید.
این مسئله جدا از صدماتی که به عزت نفس شما وارد می‌کند، ممکن است که همسرتان را به شما سرد کند و مسائل ناخوشایند بعدی اتفاق بیفتد. با این حال و در صورتی که هنوز در تصمیم گیری مشکل دارید، می‌توانید با یک مشاور حرفه‌ای ارتباط برقرار کنید و از کمک‌های او برای بررسی شرایط خود و اتخاذ یک تصمیم مناسب بهره بگیرید. (جواد غفوری نسب - کار‌شناس و مشاور خانواده/خراسان)



لینک منبع :یک پسر کوچک‌تر از خودم عاشقم شده

یک پسر کوچک‌تر از خودم عاشقم شده - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../یک-پسر-کوچک‌تر-از-خودم-عاشقم-شده‎Cached6 ا کتبر 2014 ... دختری ۲۵ ساله هستم. پسری ۲۰ ساله عاشق من شده است و قصد ازدواج با من را دارد. هرچه با خانواده او و خودش صحبت می‌کنم فایده‌ای ندارد. با وجود این تفاوت ... یک پسر کوچک‌تر از خودم عاشقم شده - نیک صالحی https://www.niksalehi.com/.../یک-پسر-کوچک‌تر-از-خودم-عاشقم-شده.html دختری ۲۵ ساله هستم. پسری ۲۰ ساله عاشق من شده است و قصد ازدواج با من را دارد. هرچه با خانواده او و خودش صحبت می‌کنم فایده‌ای ندارد. با وجود این تفاوت سنی ازدواج ایرادی ... چه پسرهایی با دختران بزرگ‌تر از خود ازدواج می‌کنند؟/ راهکارهای تداوم این ... mehrkhane.com/.../چه-پسرهایی-با-دختران-بزرگ‌تر-از-خود-ازدواج-می‌کنند-راهکارهای-تداوم-این-خانواده‌ها‎Cached Similar13 ژانویه 2014 ... یک دسته مردانی هستند که اعتماد به نفس پایینی دارند و در زندگی نیازمند ... نتوانند همسر مورد نظر خود را از بین دختران کوچک‌تر یا پسران بزرگ‌تر پیدا کنند. ...... 40سال دارم و پسر 30ساله عاشقم شده از زندگیش برام گذشته و با هر اقدامی ... با پسر کوچکتر از خودم ازدواج کنم یا نه؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../با-پسر-کوچکتر-از-خودم-ازدواج-کنم-یا-نه‎Cached29 فوریه 2016 ... بنابراین ازدواج یک مرد یا زن سالخورده با یک دختر یا پسر جوان به دلیل ..... یکی از خودش کوچکتر با دخترش باشه ولی اون دختر واقعاًجوری تربیت شده ... پسرانی که با دختران بزرگتر از خودشان ازدواج می کنند بخوانند - قم فردا www.qomefarda.ir/news/1507‎Cached Similar15 ا کتبر 2013 ... زمانی که یک پسر با دختری بزرگتر از خودش ازدواج می کند کافی است یکی ..... مدتی است که پسری به من علاقمند شده که سنش از من کوچکتر است. ..... و عاشق دختر بزرگتر از من هستم و اون هم عاشقم هست شب بدون شب بخیر خوابش نمیره. یک پسر کوچک‌تر از خودم عاشقم شده - کلوب www.cloob.com/u/.../یک_پسر_کوچک%26zwnj%3Bتر_از_خودم_عاشقم_شده 7 ا کتبر 2014 ... یک پسر کوچک‌تر از خودم عاشقم شده. ... یک عمر به خدا دروغ گفتم و خدا هیچ گاه به خاطر دروغ... در وجـــود هــــر مرد پسربچه‌ ی چهارساله‌ ی ببین.... حال این ... شوهرم که در ۱۴ سالگی عاشقم شده بود حالا اعتیادش به مواد مخدر داره ... ► 15:32https://www.youtube.com/watch?v=IuTWdaDBZQ8 May 9, 2017 - 16 min - Uploaded by The Science of Reality دکتر فرهنگ هلاکویی | شوهرم که در ۱۴ سالگی عاشقم شده بود حالا ... این خانم یک هفته بعد وسایل شخصی خودش را برداشت و بدون هیچ توضیحی رفت. بزرگ تر بودن دختر از پسر ایرادی دارد؟ - تبیان article.tebyan.net/182763/بزرگ-تر-بودن-دختر-از-پسر-ایرادی-دارد-‎Cachedبارها پیش آمده که خوانندگان کلوب ازدواج سوالاتی مرتبط با بحث داشته اند که در جریان ازدواج برایشان پیش آمده یا با آن به عنوان یک مشکل دست و پنجه نرم می کنند. ازدواج مرد با زن بزرگترتا زیر 5سال آسیب محسوب نمی شود /عرف ... www.khabaronline.ir/detail/306007/society/social-damage‎Cached31 جولای 2013 ... من کاملا دیدم که یک خانم سن بالا از مرد هم سن خودش محبت نمی گیرد. ... شدن ندارد که خوشبختانه الان این مشکل حل شده و زن و شوهر کمتر دنبال بچه دار شدن هستند. ... خانم سن بالا می تواند با یک مرد کوچکتر از خودش رابطه خوبی داشته باشد. مخالفان ازدواج پسر کوچکتر با دختر بزرگتر: خلاف عرف و رسوم است ... www.khabaronline.ir/detail/305152/society/family‎Cached Similar25 جولای 2013 ... در خبری که درباره ازدواج پسران بزرگتر با دختران کوچکتر از خودشان منتشر ... حالا با آمارهای منتشر شده درباره رشد میزان ازدواج‌هایی که در آن دخترها بزرگتر از ... وجود یک مادر- و ایضا پدر- سلطه‌گر که بیشتر تصمیمات رو خودش میگیره و ...