مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

معیارهای انتخاب همسر از نگاه جوانان

جام جم سرا: محمد تقی حسن زاده با اشاره به نتایج آخرین تحقیقات انجام شده در مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان در خصوص ازدواج جوانان گفت: بخشی از این تحقیق که در مورد ارزش‌ها و نگرش‌های جوانان در مورد ازدواج جوانان است نشان می‌دهد که 55/6 درصد از جوانان پایبندی به سنت‌های ازدواج از جمله خواستگاری رسمی، مهریه، جهیزیه را در پایداری زندگی زناشویی مؤثر می‌دانند.

وی ادامه داد: در خصوص انتخاب همسر از طریق اینترنت نیز 6.3 درصد با این روش همسر گزینی موافق هستند.

مراکز مناسب همسرگزینی در جامعه وجود ندارد

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سؤال که آیا مراکز معتبر برای همسرگزینی در جامعه وجود دارد یا خیر، افزود: 19/4 درصد معتقدند که این مراکز وجود دارد و 58 درصد از جوانان معتقد هستند مراکز معتبر و مناسب برای همسرگزینی در جامعه وجود ندارد. این موضوع یکی از مهمترین نقاط ضعف در حوزه ازدواج جوانان است و نبود محیط سالم و امن برای آشنایی صحیح دختران و پسران یکی از موانع بزرگ در مسیر ازدواج جوانان است.

58 درصد از جوانان مخالف خواستگاری دختران از پسران

وی تصریح کرد: همچنین در مورد خواستگاری دختران از پسران، 58 درصد از جوانان مخالف و 20 درصد موافق این موضوعند.

تشخیص اخلاق خوب یا بد، معیار اول انتخاب همسر

رئیس مرکز مطالعات وزارت ورزش و جوانان همچنین در مورد معیارهای انتخاب همسر و ویژگی‌هایی که مورد توجه جوانان است، گفت: نتایج تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد 92/6 درصد از جوانان اخلاق را اولین معیار خود برای ازدواج می‌دانند و 52/2 درصد به اصالت خانوادگی، 84/4 درصد به اجتماعی بودن، 63/3 درصد به داشتن شغل، 62/4 درصد از جوانان به مذهبی بودن همسران خود اهمیت می‌دهند.

حسن زاده در خصوص تفاوت سنی دختران و پسران نیز گفت: تفاوت سنی و بزرگتر بودن پسران از دختران برای 57/7 درصد از جوانان اهمیت دارد و برای 58/8 درصد، زیبایی و تناسب اندام در انتخاب همسر اهمیت دارد.

وی ادامه داد: معیارهایی که جوانان برای ازدواج دارند نشان می‌دهد اولویت آنها برای انتخاب همسر، اخلاق، اصالت خانوادگی و اجتماعی بودن است و در کنار آنها مسائل مالی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. (فارس)



لینک منبع :معیارهای انتخاب همسر از نگاه جوانان

معیارهای انتخاب همسر از نگاه جوانان - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../معیارهای-انتخاب-همسر-از-نگاه-جوانان‎Cached27 سپتامبر 2014 ... تصویر معیارهای انتخاب همسر از نگاه جوانان. جام جم سرا: محمد تقی حسن زاده با اشاره به نتایج آخرین تحقیقات انجام شده در مرکز مطالعات و پژوهش‌های ... معیارهای انتخاب همسر از نگاه پیامبر اکرم (ص) - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../معیارهای-انتخاب-همسر-از-نگاه-پیامبر-اکرم-ص‎Cached25 دسامبر 2016 ... به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ازدواج در نگاه هر کس معیارهایی دارد. با این حال، معیارهایی که بزرگان دین ... معیارهای انتخاب همسر از نگاه پیامبر اکرم(ص) - بیتوته www.beytoote.com/religious/.../mate1-selection-criteria.html‎Cached Similarمعیارهای انتخاب همسر از نگاه پیامبر اکرم(ص). ازدواج در نگاه هر کس معیارهایی دارد. با این حال، معیارهایی که بزرگان دین معرفی کرده اند، سالم ترین و مطمئن ترین معیارها ... معیار های ازدواج از نگاه بانوان چیست؟ - YouTube ► 3:04https://www.youtube.com/watch?v=zQJxRxTLJuM May 17, 2016 - 3 min - Uploaded by رادیو و تلویزیون راه فردا معیار های ازدواج از نگاه بانوان چیست؟ ... از سوی هم این بانوان تاکید می کنند که در انتخاب همسر و زندگی مشترک نباید تنها ظاهر افراد در نظر گرفته شود. ثروت و زیبایی؛ اصلی‌ترین معیارهای انتخاب همسر/ اغلب جوانان به ازدواج ... mehrkhane.com/.../ثروت-و-زیبایی-اصلی‌ترین-معیارهای-انتخاب-همسر-اغلب-جوانان-به-ازدواج-فکر-می‌کنند-و-تعداد-کمی-تجردگزینی-خودخواسته...‎Cached Similar14 نوامبر 2015 ... ثروت و زیبایی؛ اصلی‌ترین معیارهای انتخاب همسر/ اغلب جوانان به ازدواج ... بر این‌که زمانی که از ایران صحبت می‌کنیم نگاه ما به تهران است، اظهار داشت: ... معیارهای انتخاب همسر از نگاه جوانان - جام جم آنلاین 188.75.89.4/sara/.../معیارهای-انتخاب-همسر-از-نگاه-جوانان‎Cachedمعیارهای انتخاب همسر از نگاه جوانان. شنبه 5 مهر 1393 ساعت 12:35. رئیس مرکز مطالعات وزارت ورزش و جوانان با اشاره به نتایج آخرین تحقیقات انجام شده در مورد نگرش‌های ... انتخاب همسر به سبک جوان امروزی - تبیان article.tebyan.net/98029/انتخاب-همسر-به-سبک-جوان-امروزی‎Cached2 آگوست 2009 ... اما صحبت ما سر معیار جوانان برای همسرآینده است که خیلی با گذشته متفاوت شده است. طبیعی است که نحوه ی انتخاب همسر با تغییر کردن روابط ... خبرگزاری Iran PN - ملاک‌ های جوانان ایرانی برای انتخاب همسر www.iranpn.com/print30740.html‎Cached Similarملاک‌های انتخاب همسر از نگاه جوانان ایرانی ... گیرند داری اهمیت خاصی می باشد و بحث معیارهای انتخاب همسر در اسلام سخت مورد عنایت و توجه قرار گرفته است، زیرا زندگی ... معیارهای انتخاب همسر در کلام مقام معظم رهبری - عفاف و حجاب efafhejab.persianblog.ir/post/76/‎Cached Similar6 ژانویه 2012 ... وقتی آدم به کسی علاقه مند می شود، دوست دارد که از جوانب مختلف زندگی او خبردار باشد. مابه دلیل این که با جوانان سروکارمان بیشتر است، مسأله ازدواج ... جوانان و آسیب شناسی انتخاب همسر (بخش سوم) www.hawzah.net/fa/magazine/view/4892/7636/95710‎Cached Similarعدم آشنایی با معیارهای گزینش همسر و به کارگیری آن ... صرف نظر از توجه به ملاک های گزینش همسر، به طور کلی، انتخاب همسان به عنوان یک قاعدة جهانی همسرگزینی، ...