مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

از تنقلات برای تغذیه کودک استفاده نکنید

جام جم سرا: مرتضی صفوی دانشیار تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره «قاقا لی لی» و رشد کودکان اظهار داشت: تنقلات به دلیل تهی بودن از ویتامین‌ها، املاح و مقادیر ناچیز انرژی و پروتئین این خطر را دارند که معده کوچک کودک را پر کنند و با کم کردن اشتهای او فرصت تغذیه با غذاهای مغذی را از او بگیرد.

به گفته وی در یک مطالعه توصیفی-تحلیلی مادران دارای کودک 24 – 6 ماهه مراجعه کننده به مراکز بهداشتی درمانی (حجم نمونه 300 نفر) مورد بررسی قرار گرفتند و در پایان اطلاعات به دست آمده توسط نرم افزار spss آنالیز شد. از لحاظ وضعیت اقتصادی خانواده‌ها 13،7 درصد درآمد کم، 82،7 درصد درآمد متوسط، و 3،7 درصد نیز درآمد خوبی داشتند. 11،3 درصد مادران به طور مرتب از تنقلات برای تغذیه کودک خود استفاده کردند و 44 درصد نیز گاهی از تنقلات برای کودک خود استفاده می‌کردند که از لحاظ تعداد موارد 38،3 درصد مادران یک بار در روز؛ 18،3 درصد دو بار در روز و 7 درصد نیز به صورت سه بار و بیشتر بوده است.

صفوی ادامه داد: یافته‌ها نشان داد 15،7 درصد مادران هیچ آموزشی برای رشد کودک خود از پرسنل بهداشتی درمانی دریافت نکردند. همچنین، یافته‌ها نشان داد 35درصد کودکان در سن کمتر از 6 ماه تغذیه کمکی را دریافت داشتند و ارتباط آماری معنی داری بین تحصیلات والدین، درآمد خانواده، مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی جهت پایش رشد کودک، آموزش‌های دریافتی از پرسنل بهداشتی، مصرف تنقلات و تعداد دفعات آن با متغیر وضعیت رشد کودکان موجود است، به طوری که هر چه تعداد مصرف تنقلات کمتر و درآمد خانواده بهتر و تحصیلات والدین بیشتر باشد رشد کودک بهتر بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اعتراض نامطلوب مصرف بی رویه تنقلات غذایی کم ارزش، تقویت برنامه‌های آموزشی با هدف ترویج مصرف تنقلات سنتی مغذی باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین، آموزش والدین در ارتباط با کاهش مصرف تنقلات مهم و ضروری است.(تسنیم)



لینک منبع :از تنقلات برای تغذیه کودک استفاده نکنید

از تنقلات برای تغذیه کودک استفاده نکنید - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../از-تنقلات-برای-تغذیه-کودک-استفاده-نکنید‎Cached23 سپتامبر 2014 ... به گفته یک متخصص تغذیه، تنقلات به دلیل تهی بودن از ویتامین‌ها، املاح و مقادیر ناچیز انرژی و پروتئین این خطر را دارند که معده کوچک کودک را پر ... Images for از تنقلات برای تغذیه کودک استفاده نکنید تغذیه سالم برای کودکان دبستانی - بامام نت - مجله استعدادیابی ... www.bamom.net/تغذیه-سالم-برای-کودکان-دبستانی/‎Cached31 آگوست 2016 ... بهترین راه کمک به تغذیه سالم برای کودکان دبستانی این است که سعی کنیم برای او غذای ... کودکان براساس میزان فعالیت خود برای خوردن تنقلات اشتها دارند بنابراین بهتر است ... هرگز از غذا به عنوان پاداش یا رشوء استفاده نکنید. تغذیه مناسب کودک در سفر – پزشکان ایران www.pezeshkan.org/?p=42027‎Cachedبرای مراقبت از کودکان در سفر باید به تغذیه و انتخاب غذای آنها بیشتر اهمیت داد ... برای مصرف تنقلات کودک حد و مرز قایل شوید و از تنقلات ناسالم استفاده نکنید و… Mosaferan Magazine - کودکان و سفر www.mosaferan.ir/main.asp?ID=00076‎Cached Similarدر بین فاکتورهای موثر در رشد کودک، تغذیه از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و در .... برای مصرف تنقلات کودک حد و مرز قایل شوید و از تنقلات ناسالم استفاده نکنید و… نکاتی در مورد تنقلات کودکان - تبیان article.tebyan.net/43097/نکاتی-در-مورد-تنقلات-کودکان‎Cachedتنقلات و مواد غذایی مورد مصرف در کودکان را هرگز از دوره گردها و خارج از فروشگاه ها خریداری نکنید. تمام تنقلات و غذاهای ... تنقلات،عامل اصلی سوء تغذیه در کودکان. کنترل میزان استفاده از تنقلات شیرین توسط فرزندان | اخبار شایان طب news.shayan-medicine.com/کنترل-میزان-استفاده-از-تنقلات-شیرین-تو/‎Cachedتغذیه; کنترل میزان استفاده از تنقلات شیرین توسط فرزندان ... علم تغذیه بعنوان یک علم چند بعدی با روانشناسی و نحوه ارتباط با کودکان شما را راهنمایی خواهد کرد: ... فراموش نکنید در دنیای امروز ممکن نیست بتوانید کودکتان را از خوردن شکلات، ... تغذیه کودکان 1تا 5 سال | دانشکده تغذیه و علوم غذایی nutr.mui.ac.ir/تغذیه-کودکان-1تا-5-سال‎Cached Similarعلاوه بر استفاده از شیر مادر، ۵ تا ۶ بار در شبانه روز به او غذا بدهید. ... که کودک تمایل به شیرخوردن دارد او را به زور از خود دور نکنید زیرا ممکن است کودک عصبی و ناراحت ... تغذیه و خواب کودکان دبستانی تاریخ : 1395/08/08 منبع : واحد مشاوره ... www.ddsz.ir/main/print.php?UID=3073667‎Cachedخوردن صبحانه باعث برآورده شدن نیازهای تغذیه ای کودک در طول روز می شود که نتیجة آن ... خانگی؛ مواد‌غذایی و تنقلات بی‌ارزش که معد‌ه را پر کرد‌ه و کود‌ک را از غذای سفره محروم می‌کند‌. .... مراقب باشید که هرگز از غذایی به عنوان پاداش یا تنبیه استفاده نکنید. 10 روش برای اینکه بچه ها غذای سالم بخورند | وبلاگ ورچین blog.varchin.com/1392/09/06/3891‎Cached Similarنمی توان از آن ها توقع داشت غذاهای سالم بخورند و از تنقلات مضر و چاق کننده استفاده نکنند، در صورتی که ... ۶-از غذا به عنوان پاداش، رشوه، و یا مجازات استفاده نکنید ... مثلا یک کودک لاغر با افزایش قد به یکباره وزن زیاد می کند و چاق می شود یا بالعکس.