مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مرگ زن جوان باردار و نوزادش در بیمارستان جاسک

جام جم سرا: فرماندار جاسک با تایید این خبر، اظهار داشت: این بانوی ۳۴ساله به نام «ساره خاتون دهشتی» بامداد سه شنبه از بخش لیردف به بیمارستان جاسک منتقل شد ولی پس از آن جان خود را از دست داد.

علی سالاری افزود: هر چند در افکار عمومی نبود داروی مورد نیاز و خون به عنوان دلیل مرگ این مادر باردار منتشر شده اما هنوز نمی‌توان به طور قطعی درباره علت این اتفاق اظهار نظر کرد.

وی ادامه داد: شهرستان جاسک متخصص زنان و زایمان ندارد اما جراح عمومی و مامای مستقر در بیمارستان توانایی انجام عمل وضع حمل زنان باردار را دارند.
نماینده عالی دولت در شهرستان جاسک یادآور شد: گزارش مکتوب و مستند از روند مراجعه و اقدامات درمانی و دلیل قطعی مرگ این مادر باردار از مسوولین پزشکی خواسته شده که این گزارش در حال تهیه بوده و هنوز به فرمانداری نرسیده است.

به گزارش جام جم سرا، رییس روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان نیز در این باره اظهار داشت: این مادر جوان در چهارمین زایمان خود با توجه به فرا رسیدن زمان وضع حمل، بدون هیچ گونه مشکل خاصی به مرکز تسهیلات زایمان بخش لیردف مراجعه کرده است.

دکتر فاطمه نوروزیان ادامه داد: این مادر بیمار در مراحل پایانی زایمان دچار پدیده نادر «آمبولی مایع آمیونیتیک» شده و با توجه به اختلال انعقادی ناشی از این عارضه در شرایطی که ضریب هوشیاری وی در حال کاهش بوده به بیمارستان جاسک منتقل شده است.

این مقام پزشکی اضافه کرد: مادر باردار در حالت کما و با ضریب هوشیاری پایین به بیمارستان جاسک رسیده که اقدامات درمانی بی‌اثر بوده و مادر و نوزاد هر دو جان خود را از دست دادند.

به گفته دکتر نوروزیان هرچند در ساختار مرکز تسهیلات زایمان جاسک پزشک زنان و زایمان پیش بینی نشده و در زمان مراجعه به جاسک نیز بیمارستان این شهر متخصص زنان و زایمان نداشته، اما متخصص بیهوشی و پزشک جراح عمومی در بیمارستان حاضر بوده و تمام اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

وی تاکید کرد: عارضه آمبولی مایع آمیونیتیک پدیده‌ای نادر در بین زنان باردار هنگام وضع حمل است اما در مراکز پیشرفته نیز، در ۹۷درصد موارد باعث مرگ مادر می‌شود و نمی‌توان علت فوت مرحومه دهشتی را به نبود متخصص زنان و زایمان نسبت داد.

دکتر نوروزیان اضافه کرد: قرارداد پزشک متخصص زنان و زایمان طرف قرارداد بیمارستان جاسک یک روز قبل از این حادثه به پایان رسیده و پزشک جدید نیز حدود ۱۶ساعت بعد از این اتفاق به جاسک رسیده است.

شهرستان جاسک با بیش از ۵۰هزار نفر جمعیت در فاصله حدود ۳۰۰کیلومتری شرق بندرعباس قرار دارد و جمعیت شهر جاسک نیز حدود ۱۵هزار نفر تخمین زده می‌شود. (ایرنا)



لینک منبع :مرگ زن جوان باردار و نوزادش در بیمارستان جاسک

Images for مرگ زن جوان باردار و نوزادش در بیمارستان جاسک مرگ زن جوان باردار و نوزادش در بیمارستان جاسک - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../مرگ-زن-جوان-باردار-و-نوزادش-در-بیمارستان-جاسک‎Cached17 سپتامبر 2014 ... یک زن جوان باردار روز گذشته پس از انتقال به بیمارستان جاسک در شرق ... بیمارستان جاسک یک روز قبل از مرگ وی و نوزادش به پایان رسیده بود و ... مرگ زن باردار و نوزادش در جاسک - روزنامه جام جم press.jamejamonline.ir/Newspreview/1648320768276104195‎Cached Similarباز هم زن جوان باردار دیگری همراه نوزادش جان خود را در یکی از بیمارستان‌های مناطق محروم ... بیمارستان جاسک علت مرگ زن باردار را کمبود دارو و خون در بیمارستان عنوان کرد. مرگ زن جوان باردار و نوزادش در بیمارستان جاسک - استان نیوز ostannews.com/showpage.aspx?...مرگ-زن-جوان-باردار-و-نوزادش-در-بیمارستان-جاسک‎Similarیک زن جوان باردار روز گذشته پس از انتقال به بیمارستان جاسک در شرق استان هرمزگان، جان خود را از دست داد. به گفته یکی از مسئولان، قرارداد پزشک متخصص زنان و ... مرگ زن جوان باردار و نوزادش در بیمارستان جاسک - kodoom.com - Kodoom news.kodoom.com/iran.../مرگ-زن-جوان-باردار-و-نوزادش-در/.../4471357/‎Cachedیک زن جوان باردار روز گذشته پس از انتقال به بیمارستان جاسک در شرق استان هرمزگان، جان خود را از دست داد. به گفته یکی از مسئولان، قرارداد پزشک متخصص زنان و ... مرگ دردناک زن جوان باردار و نوزادش در بیمارستان جاسک yjcnews.ir/search/?...مرگ...زن+جوان+باردار...نوزادش...بیمارستان+جاسک‎Cachedرئیس مرکز اورژانس لرستان تصریح کرد: پس از اقدامات اولیه درمانی مادر باردار به همراه نوزادش در سلامت کامل به بیمارستان تخصصی شهید ولیان الیگودرز منتقل شدند. مرگ زن جوان باردار و نوزادش در بیمارستان جاسک | یک زن جوان - قطره www.ghatreh.com/news/.../مرگ-جوان-باردار-نوزادش-بیمارستان-جاسک‎Cached17 سپتامبر 2014 ... یک زن جوان باردار روز گذشته پس از انتقال به بیمارستان جاسک در شرق استان هرمزگان، جان خود را از دست داد. به گفته Û. آخرین خبر | کودک آمد مادر رفت akharinkhabar.com/Pages/News.aspx?id=2545828‎Cached17 مارس 2016 ... مرگ مادر جوان باردار چالوسی یکی از این حوادث بود که مردم این شهر را به ... به دلیل عدم شرایط زایمان و اورژانسی بودن شرایط نوزاد و مادر باردار در .... برخی منابع نیز از قول پزشک بیهوشی بیمارستان جاسک علت مرگ زن باردار را کمبود دارو و ... علوم پزشکی هرمزگان مرگ مادر باردار در بیمارستان جاسک را تایید کرد khalijefars.isna.ir/Default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=23532 ... کرد:یک زن جوان باردار روز سه شنبه پس از انتقال به بیمارستان جاسک فوت کرده ... مرگ نوزاد و مادر ارتباطی با حضور و عدم حضور پزشک متخصص زنان و زایمان ندارد. علوم پزشکی هرمزگان مرگ مادر باردار در بیمارستان جاسک را تأئید کرد ... www.isna.ir/.../علوم-پزشکی-هرمزگان-مرگ-مادر-باردار-در-بیمارستان-جاسک-را-تأئید‎Cached17 سپتامبر 2014 ... رئیس روابط عمومی علوم پزشکی هرمزگان مرگ یک زن جوان باردار را در روز ... حالت کما به بیمارستان جاسک رسید که اقدامات درمانی برای نجات وی و نوزادش ...