مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

گوشت گاو را رشته می‌کنند، به جای زعفران می‌فروشند!

جام جم سرا: حسین رستگار گفت: محصولات غذایی موجود در بازار تنوع و تعداد بسیار زیادی دارند، تعداد زیادی از آنها برای آزمایش به آزمایشگاه مرجع سلامت ارجاع داده می‌شوند و ما بعد از آزمایش آن نتیجه را به دانشگاه علوم پزشکی مربوطه اعلام می کنیم تا اگر تخلفی باشد با آن برخورد کنند.

وی افزود: در مورد محصولات غذایی با مسائل بسیار زیادی مواجه هستیم، استفاده از رنگها و مواد افزودنی غیر مجاز یکی از موارد شایع است به عنوان مثال چند وقت پیش حاجی‌هایی که از عربستان آ‌مده بودند نوعی زعفران تقلبی با خود آورده بودند که آزمایشهای وزارت بهداشت تقلبی بودن آن را ثابت کرد.

مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: مورد دیگری هم از زعفران تقلبی در بازار خودمان داشته‌ایم که به عنوان مثال گوشت گاو را رشته رشته کرده و رنگ می‌کنند و جای زعفران می‌فروشند و تشخصیص آن کار سختی است. در همین مشهد هزاران نوع زعفران وجود دارد که تقلبی است؛ بخصوص در مورد زعفرانهای فله که وزارت بهداشت نظارتی بر آن ندارد. وزارت بهداشت فقط زعفران‌های بسته بندی شده‌ای را که آرم وزارت بهداشت یا سازمان غذا و دارو روی آن باشد تأیید می‌کند و بر ‌آن نظارت دارد.

به گزارش جام جم سرا، رستگار در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان غذا و دارو بر گوشت و مرغ های عرضه شده در بازار نظارت دارد گفت: نه، در مورد مواد غذایی خام و فرآوری نشده وزارت بهداشت هیچ نظارتی ندارد و مسئولیت آن با سازمان دامپزشکی و وزارت جهادکشاورزی است اما اگر به کنسرو یا محصول فرآوری شده تبدیل شد، سازمان غذا و دارو مسئولش است.

وی گفت: در مورد کنسروها هم ما با موارد تقلب مواجه بوده‌ایم، در برخی از کنسروها میزان جیوه و فلزات سنگین بالا بوده که با آنها برخورد کرده‌ایم.(تسنیم)



لینک منبع :گوشت گاو را رشته می‌کنند، به جای زعفران می‌فروشند!

Images for گوشت گاو را رشته می‌کنند، به جای زعفران می‌فروشند! فروش گوشت گاو به جای زعفران - خبرگزاری فارس www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930619000556‎Cached Similar10 سپتامبر 2014 ... ... هم از زعفران تقلبی در بازار خودمان داشته‌ایم که به عنوان مثال گوشت گاو را رشته رشته کرده و رنگ می‌کنند و با جای زعفران می‌فروشند و تشخصیص آن ... گاو را رنگ می‌کنند به جای زعفران می‌فروشند www.javanonline.ir/.../گاو-را-رنگ-می‌کنند-به-جای-زعفران-می‌فروشند‎Cached10 سپتامبر 2014 ... به گفته مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، نوع دیگری از زعفران تقلبی در بازار کشورمان وجود دارد که از گوشت گاو رشته رشته و رنگ شده ... روزنامه شهروند - گوشت گاو را رشته می‌کنند، جای زعفران می‌فروشند ... sahebkhabar.ir/.../گوشت-گاو-را-رشته-می-کنند-جای-زعفران-می-فروشند‎Cachedاو به نمونه‌ای از نبود این نظارت‌ها اشاره می‌کند: «مواردی بوده که گوشت گاو را رشته‌رشته کرده، رنگ می‌زنند و به جای زعفران می‌فروشند یا با رنگ‌ها و مواد افزودنی غیرمجاز، ... گوشت گاو را رشته می‌کنند، به جای زعفران می‌فروشند! bayanbox.ir/info/1590080229297263416/saffron2‎Cached3 آوریل 2017 ... توضیحات گوشت گاو را رشته می‌کنند، به جای زعفران می‌فروشند! اسم فایل saffron2. png; حجم 371 کیلوبایت; ابعاد تصویر 500 x 334; تاریخ آپلود ... یالثارات - گاو را رنگ می‌کنند به جای زعفران می‌فروشند - نسخه قابل چاپ yalasarat.com/prtbfzb9.rhb58piuur.html 11 سپتامبر 2014 ... گاو را رنگ می‌کنند به جای زعفران می‌فروشند ... دارد که از گوشت گاو رشته رشته و رنگ شده تهیه می‌شود و به دلیل شباهت با زعفران اصل تشخیص آن کار سختی است. ... رنگ کردن گوشت گاو ریش ریش شده و فروختن به جای زعفران تقلبی ... فروش گوشت گاو به جای زعفران در بازار! - فودنا www.foodna.ir/fa/newsagency/51282 13 سپتامبر 2014 ... تولید،صادرات و تحقیقات زعفران به شورای ملی زعفران واگذار شود ... مثال گوشت گاو را رشته رشته کرده و رنگ می‌کنند و با جای زعفران می‌فروشند و ... گوشت گاو را به جای زعفران می‌فروشند! - سراج24 seraj24.ir/fa/news-details/67591/گوشت-گاو-را-به-جای-زعفران-می‌فروشند!/ 12 سپتامبر 2014 ... گوشت گاو را به جای زعفران می‌فروشند! ... داشته‌ایم که به عنوان مثال گوشت گاو را رشته رشته کرده و رنگ می‌کنند و جای زعفران می‌فروشند و تشخصیص ... See the news گوشت گاو را رشته می‌کنند، به جای زعفران می‌فروشند ... feedoline.com/.../گوشت-گاو-را-رشته-می‌کنند،-به-جای-زعفران-می‌فروشند-بلاگ-محصولات-سبز‎CachedSee the news گوشت گاو را رشته می‌کنند، به جای زعفران می‌فروشند! :: بلاگ محصولات سبز from Source greenproducts on ۱۳۹۶/۰۱/۱۴ has been updated to day with ... این ظریف بنفش و پر ناز و ادای گرانقیمت! - پراور پخش سپاهان www.paravargroup.com/blog/305-saffron.html‎Cached4 سپتامبر 2016 ... خواص و فواید زعفران و روش های تشخیص زعفران اصل از تقلبی. ... آنها که گوشت گاو را رشته رشته کرده و رنگ می‌کنند و به جای زعفران می‌فروشند!