مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خطر مکمل‌های رژیمی و گیاهی برای کبد

جام جم سرا: با توجه به عدم اطلاع‌رسانی کافی در مورد مصرف صحیح مکمل‌های رژیمی و گیاهی، این ترکیبات می‌توانند عوارض جدی داشته باشند و حتی منجر به بروز بیماری‌های تهدیدکننده شوند.

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد موارد آسیب‌ دیدگی کبدی ناشی از مصرف مکمل‌های رژیمی و گیاهی طی 10 سال گذشته در آمریکا از 7 درصد به 20 درصد افزایش یافته است. آسیب دیدگی کبدی ناشی از مصرف کنترل‌نشده مکمل‌هایی غیر از ترکیبات مخصوص پرورش اندام حتی شدیدتر است و اغلب به مرگ یا نیاز به پیوند کبد منجر می‌شود در حالی که این وضعیت در میان مصرف‌کنندگان مکمل‌های پرورش اندام یا داروهای معمولی دیگر کمتر دیده می‌شود.

به گزارش جام جم سرا، در این بررسی اطلاعات مرتبط با 839 بیمار مبتلا به آسیب‌ دیدگی کبد بین سال‌های 2004 تا 2013 میلادی مورد مطالعه قرار گرفت. به گفته متخصصان 45 مورد از این آسیب دیدگی‌ها از مصرف مکمل‌های پرورش اندام ناشی شده، 85 مورد به مصرف مکمل‌هایی غیر از پرورش اندام نسبت داده شده و 709 مورد به دلیل مصرف داروهای معمولی بوده است.

به نقل از خلیج تایمز، این تیم تخصصی اظهار داشتند: در بین این شرکت‌کنندگان، آسیب‌دیدگی کبدی ناشی از مصرف مکمل‌های گیاهی و رژیمی در طول انجام مطالعه از هفت درصد به 20 درصد افزایش یافته است. (ایسنا)



لینک منبع :خطر مکمل‌های رژیمی و گیاهی برای کبد

خطر مکمل‌های رژیمی و گیاهی برای کبد - ایسنا www.isna.ir/news/93061710244/خطر-مکمل-های-رژیمی-و-گیاهی-برای-کبد 8 سپتامبر 2014 ... با توجه به عدم اطلاع‌رسانی کافی در مورد مصرف صحیح مکمل‌های رژیمی و گیاهی، این ترکیبات می‌توانند عوارض جدی داشته باشند و حتی منجر به بروز ... خطر مکمل های رژیمی و گیاهی برای کبد - آسمونی www.asemooni.com/news/.../risks-of-dietary-supplements-and-herbs-for-liver 9 سپتامبر 2014 ... نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد موارد آسیب‌ دیدگی کبدی ناشی از مصرف مکمل‌های رژیمی و گیاهی طی 10 سال گذشته در آمریکا از 7 درصد به 20 درصد ... مکمل های رژیمی و گیاهی به کبد آسیب می رسانند | اخبار بسیج و سپاه ... basijpress.ir/fa/news-details/84341/‎Cached8 ا کتبر 2016 ... طبق نتایج یک تحقیق جدید، مصرف مکمل های گیاهی و رژیمی برای کبد خطرناک هستند . خطر مکمل های رژیمی و گیاهی برای کبد - خبرگزاری دانشجویان ایران tnews.ir/news/6fd130137638.html 8 سپتامبر 2014 ... با توجه به عدم اطلاع رسانی کافی در مورد مصرف صحیح مکمل های رژیمی و گیاهی، این ترکیبات می توانند عوارض جدی داشته باشند و حتی منجر به بروز ... خطر مکمل های رژیمی و گیاهی برای کبد - تا سلامتی tasalamati.com/e/rwkQg/‎Cachedبا توجه به عدم اطلاع‌رسانی کافی در مورد مصرف صحیح مکمل‌های رژیمی و گیاهی، این ترکیبات می‌توانند عوارض جدی داشته باشند و حتی منجر به بروز بیماری‌های ... این 7 مکمل را با احتیاط مصرف کنید! - بیتوته www.beytoote.com/health/.../supplement3-caution2-woman.html‎Cachedتقریبا نیمی از آمریکایی‌ها به‌طور روزانه مکمل‌های گیاهی یا مربوط به رژیم غذایی ... خطر ابتلا به سنگ کلیه در زنان یائسه که روزانه مکمل‌ ویتامین D و کلسیم مصرف ... راه های داشتن کبد سالم - آوای سلامتی www.avayesalamati.com/Clinic/ID/67/راه-های-داشتن-کبد-سالم‎Cached6 سپتامبر 2015 ... تنها راه برای سالم نگه داشتن کبد، اصلاح شیوه زندگی است. رژیم غذایی ... برای کاهش خطر، وسایل شخصی مانند مسواک و تیغ را به صورت اشتراکی استفاده نکنید. و مسائل ... در مصرف مکمل‌های گیاهی و مکمل‌های رژیمی دقت کنید. بعضی از ... کپسول آرتی شوک - حکیمان طب hakimanteb.com/products/کپسول-آرتی-شوک/‎Cached Similar19 ژانویه 2013 ... ترکیبات, حاوی ۴۰۰ میلی گرم عصاره گیاه آرتی شوک (کنگر فرنگی) ... (صفرا یک مایع قهوه ای مایل به زرد است که در کبد ساخته شده و در کیسه صفرا ذخیره می ... این میزان افزایش یابد بعنوان یک عامل خطر در بیماری کرونری قلب (CHD) محسوب ... چه کسانی نیاز بیشتری به مصرف مکمل های حاوی آرتی شوک پیدا می کنند؟ کافه تغذیه و سلامت | مکمل‌های رژیمی و گیاهی به کبد آسیب می‌رسانند health.caferasaneh.com/.../مکمل‌های-رژیمی-و-گیاهی-به-کبد-آسیب-می‌رسانند‎Cached8 ا کتبر 2016 ... طبق نتایج یک تحقیق جدید، مصرف مکمل های گیاهی و رژیمی برای کبد ... محققان با سند و مدرک نشان داده اند که چگونه برخی مکمل ها به کبد آسیب می رسانند. ... زنگ خطر تولد نوزادان معلول/ تحمیل هزینه بر نظام سلامت ( ۱۳۹۵/۱۱/۲۸ - ۲۱: ۰۹ ) ... آشنایی با خواص دارویی گیاه خار مریم Milk Thistle – سایت پزشکان ... www.pezeshk.us/?p=15709‎Cached Similarخار مریم یکی از مهمترین گیاهان دارویی معروف به درمان اختلالات کبدی محسوب می شود. ... سازمان دارو و مواد غذایی آمریکا خار مریم را به عنوان یک مکمل غذایی منظور کرده است و از ... اگر طبق دستور مصرف، این گیاه دارویی را مصرف کنید هیچ خطری متصور نیست.