مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آزار و اذیت زنان ایرانی در دوبی

جام جم سرا: اواخر هفته گذشته بود که رسانه‌های اماراتی از ربوده شدن دو گردشگر زن ایرانی به مدت پنج ساعت در یکی از سواحل معروف و پرتبلیغ دوبی و تجاوز، آزار و اذیت، ربایش، سرقت و تهدید آن‌ها خبر دادند.

انتشار اخباری این‌چنین محرکی شد تا به آمار سال‌های اخیر در زمینه‌ سفر ایرانی‌ها به این شیخ‌نشین پر زرق و برق نگاهی بیندازیم؛ آماری که گویای این واقعیت است که دوبی همچون گذشته دیگر حیاط خلوت گردشگران ایرانی نیست.

در سال 2013 تعداد گردشگران ایرانی که به دوبی سفر کردند 14.1 درصد کاهش داشت و این به معنای این بود که ایرانی‌ها بزرگترین کاهش سالانه‌ گردشگر در دوبی را به نام خود زدند. در سال گذشته تنها 278 هزار ایرانی دوبی را به عنوان مقصد سفر انتخاب کردند.

این در حالی است که در سال 2011 ایران رتبه چهارم را در زمینه صدور گردشگر به دوبی داشت و این رقم به 477 هزار مسافر رسیده بود.

سال 2012 که اقتصاد ایران با بحران افزایش قیمت دلار و طبعا نزول ارزش واحد ریال مواجه شد، تعداد مسافران ایرانی دوبی تا 32 درصد هم کاهش داشت. در آن سال از میان 20 ملیتی که دوبی را برای سفر خود برگزیدند، ایران تنها کشوری بود که آمارش دچار تنزل شد.

اما جدا از مسائل اقتصادی‌، نقش امنیت مسافران هم در بروز چنین آماری بسیار پررنگ است. داستان حادثه ساحل جمیرا از آنجا آغاز شد که این دو زن 22 ساله ایرانی در ساعت 3 نیمه‌شب در ساحل قدم می‌زدند که خودرویی حامل سه مرد جلوی‌ آنها را می‌گیرد. یکی از مردها کارت شناسایی پلیس را به دو زن ایرانی نشان می‌دهد و آنها را به نوشیدن مشروبات الکلی متهم می‌کند. سه مرد که احتمالا به دلیل مصرف مواد مخدر حالت عادی نداشتند‌، دو گردشگر ایرانی را به‌زور سوار ماشین می‌کنند و به یکی از آن‌ها تجاوز می‌کنند. خودرو تا ساعت 8 صبح در همان حوالی در حرکت بود تا این که در زمان توقف، یکی از دو زن توانست فرار کند و به یک رستوران پناه ببرد. درواقع این دو به‌مدت پنج ساعت در یک خودرو توسط سه مرد در حال آزار و اذیت بودند.

در این ماجرا، وقتی خودرو جلوی پای گردشگران ایرانی ایستاد‌، یکی از مردان پیاده شد و با مشت به بینی یکی از دخترها کوبید. سپس آن‌ها را به زور در صندلی عقب نشاندند . وقتی نقشه شوم تجاوز به یکی از دخترها به خاطر نوع پوشش وی ممکن نشد، به دوست گردشگر او تجاوز کردند. درحالی که درخواست کمک آن‌ها با جیغ و فریاد، هیچ فایده‌ای نداشت.

این دختر ایرانی میگوید: یکی از مردها حتما چیزی مصرف کرده بود، چون اصلا عادی رفتار نمی‌کرد. اما آنها بوی الکل را استشمام نکردند. با این حال قرص‌هایی در یک کیسه‌ پلاستیکی پشت خودرو دیده می‌شد. آن‌ها پول‌های دختران را دزدیدند و با ضرب و شتم آنها، تهدیدشان کردند که به پلیس اطلاع ندهند.

این سه مرد متجاوز اماراتی که یک دانشجوی 20 ساله‌، یک فرد بی‌کار 23 ساله و یک پلیس 23 ساله بودند، متهم به آدم‌ربایی، مصرف مواد مخدر، جعل هویت افسر پلیس، هتک حرمت به دو زن و سرقت اموال آن‌ها هستند.(ایسنا)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.



لینک منبع :آزار و اذیت زنان ایرانی در دوبی

Images for آزار و اذیت زنان ایرانی در دوبی تجاوز به گردشگران زن ایرانی در ساحل جمیرا/دوبی برای گردشگران ... www.entekhab.ir/.../تجاوز-به-گردشگران-زن-ایرانی-در-ساحل-جمیرادوبی-برای-گردشگران-ایرانی-امن-نیست‎Cached Similar2 سپتامبر 2014 ... تجاوز به گردشگران زن ایرانی در ساحل جمیرا/دوبی برای گردشگران ایرانی امن ... در یکی از سواحل معروف و پرتبلیغ دوبی و تجاوز، آزار و اذیت، ربایش، ... قاچاق زنان ایرانی به دوبی و سلیمانیه - Gooya News news.gooya.com/2017/06/post-5057.php‎Cached28 ژوئن 2017 ... صفحه نخست » قاچاق زنان ایرانی به دوبی و سلیمانیه ... پسربچه‌های افغان در ایران از سوی کارفرمایان ایرانی‌شان مورد اذیت و آزار جنسی قرار می‌گیرند و ... تجاوز به زنان و دختران ایرانی در فرودگاه دبی! - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../تجاوز-به-زنان-و-دختران-ایرانی-در-فرودگاه-دبی‎Cached Similar6 سپتامبر 2015 ... شاهدان عینی از فریاد و گریه و شیون زنان و دختران ایرانی در سالن بازرسی 2 حکایت میکنند که تمامی فضای سالن شماره 2 فرودگاه دبی را پر کرده بود . تجاوز به گردشگران زن ایرانی در سواحل دوبی! - فرارو fararu.com/fa/news/.../تجاوز-به-گردشگران-زن-ایرانی-در-سواحل-دوبی‎Cached Similar2 سپتامبر 2014 ... طبق آمارهای رسمی، تمایل گردشگران ایرانی برای سفر به دوبی درحالی طی ... دو زن به‌مدت پنج ساعت در یک خودرو توسط سه مرد در حال آزار و اذیت بودند. گزارش وزارت خارجه آمریکا: قاچاق زنان ایرانی به دبی و سلیمانیه | جامعه ... www.dw.com/fa-ir/گزارش...زنان-ایرانی-به-دبی-و.../a-39457231‎Cached28 ژوئن 2017 ... گزارش وزارت خارجه آمریکا: قاچاق زنان ایرانی به دبی و سلیمانیه .... پسربچه‌های افغان در ایران از سوی کارفرمایان ایرانی‌شان مورد اذیت و آزار جنسی قرار ... ناامنی گردشگران ایرانی در دوبی | ایران | DW | 02.09.2014 www.dw.com/fa-ir/ناامنی-گردشگران-ایرانی-در-دوبی/a-17895759‎Cached2 سپتامبر 2014 ... دو گردشگر زن ایرانی در یکی از سواحل معروف دوبی مورد تهدید و تجاوز سه ... دو دختر جوان ایرانی در ساحل «جمیرا» اشاره کرده که مورد «آزار و اذیت، سرقت و ... آزار و اذیت زنان ایرانی در دوبی | طبق آمارهای رسمی، تمایل - قطره www.ghatreh.com/news/nn21816766/آزار-اذیت-زنان-ایرانی-دوبی‎Cached3 سپتامبر 2014 ... طبق آمارهای رسمی، تمایل گردشگران ایرانی برای سفر به دوبی درحالی طی سال های اخیر کاهش یافته است که علاوه بر افزØ. جزئیات تجاوز به دو دختر ایرانی در دوبی - شفاف www.shafaf.ir/fa/news/.../جزئیات-تجاوز-به-دو-دختر-ایرانی-در-دوبی‎Cached Similar4 سپتامبر 2014 ... وقتی ٢ دختر ایرانی عازم سفر تفریحی دوبی شدند هرگز تصور نمی‌کردند ٥ ساعت در داخل یک خودرو در ساحل جمیرا مورد آزار و اذیت قرار بگیرند. تجاوز جنسی٬ آزار و اذیت زنان اروپایی توسط پناهجویان – Vorefugee https://www.vorefugee.com/?p=153‎Cachedدر روزهای گذشته همه ما شاهد خبرهای تجاوز جنسی٬ آزار و اذیت زنان و دختران اروپایی ... از تمامی پناهجویان افغانستان و ایران تقاضا دارد تا با حفظ آرامش و همبستگی به این ...