مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

همسایه از همسایه آزار می‌بیند

جام جم سرا: اما این روزها صفحه‌های حوادث روزنامه‌ها پر است از خبرهایی که در آن شخصی فوت می‌کند و همسایه‌ها زمانی از ماجرا با خبر می‌شوند که بوی جسد فاسد شده‌ای همه جا را پر کرده است نکته اینجاست که این شرایط نامناسب تبعات بیشتری همچون آماده کردن بستر برای فعالیت تبهکاران به دنبال دارد، زیرا اکنون اغلب سارقان از این واقعیت که همسایه‌ها شناختی از یکدیگر ندارند، سوءاستفاده کرده و با خیال راحت وارد مجتمع‌های مسکونی می‌شوند.

این در حالی است که در برخی مجمتع‌ها دست‌کم 20 خانواده با فاصله‌هایی به عرض یک دیوار مشغول زندگی هستند.

به نظر می‌رسد شرایط همسایگی در کلانشهرها کم کم بغرنج‌تر می‌شود، زیرا اکنون همسایه‌ها آن‌قدر نسبت به حق و حقوق یکدیگر بی‌تفاوت شده‌اند که خواسته یا ناخواسته زمینه آسیب‌دیدن یکدیگر را فراهم می‌کنند.

بی‌اهمیت بودن نسبت به باز ماندن در مجتمع‌های مسکونی کمترین این بی‌توجهی‌هاست که زمینه‌ساز حوادث زیادی شده و می‌شود.

در واقع خیلی‌ها فراموش کرده یا نمی‌خواهند باور کنند که کوچک‌ترین بی‌توجهی نسبت به حقوق همسایگان آسیب شدیدی به آنها می‌رساند.

کم نیستند افرادی که دزدگیر خودروی خود را فعال می‌کنند، اما آن‌قدر از محل پارک خودرویشان فاصله می‌گیرند که صدای آن را نمی‌شنوند، در چنین حالتی صدای دزدگیر خودرو حکم سوهان روح همسایه‌ها را پیدا می‌کند.

نکته اینجاست که اگر چنین شخصی کمی به حقوق همسایه‌های خود احترام بگذارد، با ایجاد آلودگی صوتی زمینه سردرد و اضطراب آنها را فراهم نمی‌کند.

آوید طالبیان -‌ جام‌جم



لینک منبع :همسایه از همسایه آزار می‌بیند

همسایه از همسایه آزار می‌بیند - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/1629273668672569531/همسایه-از-همسایه-آزار-می‌بیند همسایه از همسایه آزار می‌بیند. سه شنبه 11 شهریور 1393 ساعت 08:52. همسایه‌ها دیگر هوای یکدیگر را نداشته و از حال و روز هم بی‌خبرند؛ این واقعیت تلخ چند سالی است که در ... همسایه از همسایه آزار می‌بیند - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../همسایه-از-همسایه-آزار-می‌بیند‎Cached2 سپتامبر 2014 ... تصویر همسایه از همسایه آزار می‌بیند. جام جم سرا: اما این روزها صفحه‌های حوادث روزنامه‌ها پر است از خبرهایی که در آن شخصی فوت می‌کند و همسایه‌ها زمانی از ... حقوق همسایگان در اسلام www.hawzah.net/fa/Magazine/View/3280/.../حقوق-همسایگان-در-اسلام‎Cached Similarاگر هم بر حسب اتفاق بر رازی آگاه شد، باید آن را پنهان بدارد و مصداق این مثل که: «خدا می بیند و می پوشد، همسایه ندیده می خروشد» نباشد. از این رو، امام سجاد علیه السلام ... مناسبات اخلاقی و رفتاری با همسایگان www.hawzah.net/fa/Magazine/View/89/94/1176‎Cachedبر اساس منابع روایی، همسایه آزاری علامت ابلهی است و از نشانه های افراد فرومایه .... یکی از این ها مردی است که از همسایه اش آزار می بیند ولی وی اذیت او را تحمل می کند تا ... همسایه از نگاه قرآن/ رفتار نیک با همسایگان باعث طولانی‌شدن عمر می‌شود iqna.ir/.../همسایه-از-نگاه-قرآن-رفتار-نیک-با-همسایگان-باعث-طولانی‌شدن-عمر-می‌شود‎Cached20 ا کتبر 2014 ... گروه اجتماعی: خداوند متعال نیکی با همسایه را، خواه فامیل باشد و یا بیگانه، سفارش ... خود به آن تکیه می‌کند و در هر لحظه، سایه او را بر سر خود می‌بیند و دل‌گرم می‌شود. ... او بلندتر نکنی که نتواند از هوای آزاد استفاده کند؛ مگر آن‌که اجازه دهد. جنگ خاموش - مرغ همسایه غاز است! jangekhamush.mihanblog.com/post/213‎Cached Similar2 جولای 2013 ... مروری بر امثال و حکم همسایه، در واقع مروری است بر این خصلت‌های خوب و بدِ شخصی و اجتماعی‌مان. دسته‌بندی این ... مرغ همسایه غاز می‌بیند (رشید یاسمی) نمایندگی ولی فقیه/تحمل اذیت و آزار همسایه - وزارت جهاد کشاورزی maj.ir/portal/Home/ShowPage.aspx?Object...ID...‎Cached Similar(8) اما در منابع اسلامى بردبارى نشان دادن در مقابل آزار همسایگان، از نشانه هاى ایمان ..... بدارد و مصداق این مثل که: «خدا می بیند و می پوشد، همسایه ندیده می خروشد» نباشد. شکایت از همسایه - موسسه حقوقی هامون vakil.net/forum/showthread.php?tid=930‎Cached Similar21 آوریل 2014 ... از برداشتهایمان آزار میبینیم تا از واقعیتها. ... ما ساکن آپارتمان مسکونی هستیم و از همسایه بالای سرمان به خاطر سرو صدا شاکی هستیم سرو صدای ... همسایه متجاوزAug 3, 2016 پارکینگ مزاحمApr 13, 2015 یکی از مرحله های بازی همسایه جهنمی 2 - آپارات ► 5:36www.aparat.com/v/aXvHp/یکی_از_مرحله_های_بازی_همسایه_جهنمی_2 Jan 25, 2016 - 6 min لئو دوستان در ویدیوی بعد از کابل otg ویدیو میزارم یکی از مرحله های بازی همسایه جهنمی 2 آموزش , مرحله , جنگ , , لئو. همسایه جهنمی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/همسایه_جهنمی‎Cachedهمسایه‌هایی از جهنم(به انگلیسی: Neighbors from Hell ) یک بازی استراتژی برای مایکروسافت ویندوز، گیم‌کیوب و ایکس‌باکس است. که در سال ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ منتشر ...