مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خرما با طعم داعش!

سوسیس و کالباس‌های آلوده، دلسترهای کورکننده، نوشابه‌های فلج‌کننده و سمی بودن برخی ماهی‌های دریای خزر، تنها گوشه‌ای از شایعات چند هفته اخیر درباره ناسالم بودن مواد غذایی است که البته این شایعات بی‌اساس، بارها از سوی مسئولان وزارت بهداشت، تکذیب شده است.

حتی گاه این شایعه‌های به ظاهر واقعی، دیگر کاملا رنگ و بوی طنز به خود می‌گیرد. مثلا طی روزهای اخیر، خبر واردات خرماهای آلوده از سوی گروه تروریستی داعش به ایران نیز مطرح شد.

آنها در این پیام‌های دروغین، سعی می‌کنند ارسال‌کننده پیام را شخصی علمی یا فردی مسئول قلمداد کنند و با آوردن چند کلمه علمی هم تلاش می‌شود که محتوای پیام را علمی و واقعی نشان دهند.

اما واقعیت این است که همه ما باید آگاه باشیم پیام‌هایی که حتی از طرف دوستانمان در محیط‌هایی مثل وایبر، لاین، تانگو و واتس‌آپ برایمان ارسال می‌شود، الزاما درست و موثق نیست حتی عده‌ای فکر می‌کنند که وظیفه دارند دوستانشان را نسبت به این‌گونه خطرها آگاه کنند، غافل از این‌که با انتشار مجدد چنین پیام‌هایی، با دست خودمان محیط ناامنی در جامعه ایجاد می‌کنیم و ناخودآگاه به رواج گسترده شایعه‌های کذبی مثل وقوع زلزله در تهران یا توزیع خرماهای آلوده کمک می‌کنیم.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد پس از تائید خبر وجود روغن مضر پالم در فرآورده‌های لبنی پرچرب، حالا مردم نسبت به سلامت بسیاری از مواد غذایی حساس‌تر شده‌اند، اما رئیس اتحادیه صادرکنندگان خرما تصریح کرده که این خبر، کاملا بی‌اساس است و اگر قرار باشد خرمایی هم وارد ایران شود از طریق مرز کردستان با ایران است، ولی هم‌اکنون با توجه به وضع داخلی این منطقه و درگیری کردها با نیروهای داعش، واردات خرما از این منطقه کلا تعطیل است البته ناگفته نماند که مسئولان هم باید با نظارت دقیق‌تر بر محصولات غذایی و اطلاع‌رسانی صادقانه به مردم، آنها را نسبت به سلامت محصولات غذایی مطمئن کنند تا حداقل هر شایعه غیرمعقولی، واقعی به نظر نرسد.

امین جلالوند - گروه جامعه



لینک منبع :خرما با طعم داعش!

Images for خرما با طعم داعش! خرما با طعم داعش! - روزنامه جام جم press.jamejamonline.ir/Newspreview/1621338868301517528‎Cached Similarخرما با طعم داعش! این روزها تا دلتان بخواهد شایعه درباره آلوده بودن انواع و اقسام مواد غذایی، رواج پیدا کرده است. این پیام‌های هولناک در شبکه‌های اجتماعی، به حدی زیاد شده ... حمله روانی داعش به ایران با طعم خرما! - خبرگزاری تسنیم - Tasnim https://www.tasnimnews.com/Home/Single/473615‎Cachedتسنیم از یک شایعه پیامکی گزارش می‌دهد. حمله روانی داعش به ایران با طعم خرما! شناسه خبر: 473615 سرویس: اجتماعی. ۰۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳. خرما ... خرما با طعم داعش! - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/352515/خرما-با-طعم-داعش‎Cached Similar27 آگوست 2014 ... خرما با طعم داعش! آنها در این پیام‌های دروغین، سعی می‌کنند ارسال‌کننده پیام را شخصی علمی یا فردی مسئول قلمداد کنند و با آوردن چند کلمه علمی هم تلاش ... داعش، ایران، طعم خرما، پیام بشرویه | پیام بشرویه payamboshruyeh.ir/tag/داعش،-ایران،-طعم-خرما،-پیام-بشرویه جنگ روانی داعش علیه ایران با طعم خرما! داعش که این روزها در عراق جنایت می‌کند،حضور خود در ایران را به صورت جنگ روانی دنبال می‌کند، بطوریکه پیام‌های آلودگی مواد غذایی ... حمله روانی داعش به ایران با طعم خرما! - باز خبر - تی نیوز tnews.ir/news/cc6781876238.html داعش که این روزها در عراق جنایت می کند،حضور خود در ایران را به صورت جنگ روانی دنبال می کند، بطوریکه پیام های آلودگی مواد غذایی در جامعه منتشر می شود، مسئولان از عدم ... حمله روانی داعش به ایران با طعم خرما! - باز خبر | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/34929857 12 مارس 2017 ... حمله روانی داعش به ایران با طعم خرما! داعش که این روزها در عراق جنایت می کند،حضور خود در ایران را به صورت جنگ روانی دنبال می کند، بطوریکه پیام های ... ya_mahdi313: خرمای وارداتی با طعم داعش! - منتظرپاتوق 313.plus/view/public_1150859.html جهت عضویت در شبکه اجتماعی مذهبی و مهدوی منتظر پاتوق و دنبال کردنِ منتظر تمایل دارید ؟! شبکه اجتماعی مذهبی و مهدوی منتظر پاتوق اولین شبکه اجتماعی مهدوی کشور ... دولت بهار:حمله روانی داعش به ایران با طعم خرما! www.dolatebahar.com/telex-16236.html تلکس دولت بهار :: هواداران دکتر محمود احمدی نژاد: حمله روانی داعش به ایران با طعم خرما! سه شنبه، 4 شهریور 1393 - 16:43 کد خبر: 16236 ... حمله روانی داعش به ایران با طعم خرما! - بنیاد بیماری های نادر ایران radoir.com/fa/حمله-روانی-داعش-به-ایران-با-طعم-خرما/‎Cachedسیدحسن هاشمی وزیر بهداشت در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با تشریح عملکرد یکساله وزارت بهداشت، در شروع صحبت‌های خود به طرح تحول سلامت اشاره کرد و اظهار داشت: ...