مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چشم‌تان را زیر سایه ببرید

جام‌جم‌سرا: عینک آفتابی یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای محافظت از چشم است که متاسفانه بین مردم بیشتر جنبه زیبایی و تزئینی آن جا افتاده است؛ به طوری که اکثر آنها هنگام خرید عینک آفتابی، بیشتر به ظاهر آن توجه می‌کنند تا کارایی و استاندارد بودنش. از این رو باید موقع خرید عینک آفتابی برخی نکته‌های اساسی را مد نظر داشته باشید تا علاوه بر حفظ زیبایی، عینک استانداردی تهیه کرده باشید.

همان گونه که پرتو فرابنفش (UV) خورشید برای پوست ضرر دارد و موجب پیری زودرس و ایجاد چین و چروک می‌شود، برای عدسی و قرنیه چشم‌ها نیز بسیار خطرناک است. پزشکان معتقدند قرارگرفتن در معرض نور خورشید ممکن است خطر ابتلا به آب مروارید و ناخنک را تا حد قابل‌توجهی افزایش دهد.

استفاده از عینک آفتابی را به یکی نیازهای روزمره خود تبدیل و سعی کنید کودکان را از ابتدا به استفاده از آن عادت دهید. همواره دنبال عینک‌هایی باشید که از چشم‌ها در برابر پرتوهای UVA/UVB حفاظت کامل‌تری بکند. رنگ مناسبی برای عینک انتخاب کنید.

برخلاف تصور اکثریت افراد، تیره‌تر بودن رنگ پوشش عینک آفتابی تأثیری روی محافظت بیشتر در برابرپرتو فرابنفش ندارد. رنگ زرد یا صورتی تشخیص تغییرات ایجادشده در نور چراغ‌های ترافیکی را دشوار می‌کند.

عدسی‌های رنگ سبز، خاکستری و قهوه‌ای نیز از اعوجاج رنگ می‌کاهند و چنانچه زمان بیشتری رانندگی می‌کنید، بهترین انتخاب‌ها هستند. از سوی دیگر، عدسی‌ پولاریزه به دلیل کاهش نور خیره‌کننده آفتاب بر سطح آب، بهترین گزینه برای شناگران، قایق‌سواران و اسکی‌بازان روی آب به شمار می‌رود. به یاد داشته باشید که هیچ‌گاه قیمت بالا تضمینی قطعی برای استاندارد بودن عینک آفتابی نیست. محققان معتقدند که برای سنجش استاندارد بودن کیفیت دید عینک، روی خطی عمودی تمرکز کنید.

سپس سرتان را عقب و جلو ببرید و اجازه بدهید چشم‌هایتان در سراسر عدسی حرکت داشته باشد. اگر در این حالت، خطوط حرکت داشته باشند، عدسی‌های به ‌کار رفته در عینک نقص دارند و ممکن است باعث آسیب به چشم شوند. همچنین انتخاب عینک‌هایی با صفحه بزرگ که بتواند سطح بیشتری از چشم و اطراف آن را پوشش دهد، در اولویت قرار دارد. (ضمیمه سیب)

مترجم: ندا اظهری

منبع: WebMd



لینک منبع :چشم‌تان را زیر سایه ببرید

چشم‌تان را زیر سایه ببرید - روزنامه جام جم press.jamejamonline.ir/Newspreview/1612432758646987938 چشم‌تان را زیر سایه ببرید. محافظت از چشم‌ها فصل خاصی ندارد و در همه فصول توصیه می‌شود؛ ولی در فصل تابستان به دلیل افزایش شدت پرتوهای تابشی خورشید، این ... چشم‌تان را زیر سایه ببرید - آفتاب www.aftabir.com/lifestyle/view/.../چشم-تان-را-زیر-سایه-ببرید‎Cached21 آگوست 2014 ... محافظت از چشم‌ها فصل خاصی ندارد و در همه فصول توصیه می‌شود؛ ولی در فصل تابستان به دلیل افزایش شدت پرتوهای تابشی خورشید، این مراقبت اهمیت ... چشم‌تان را زیر سایه ببرید - سلامتی | دمادم https://damadam.ir/سلامتی...علمی.../چشم‌تان-را-زیر-سایه-ببرید/.../7174482 محافظت از چشم‌ها فصل خاصی ندارد و در همه فصول توصیه می‌شود؛ ولی در فصل تابستان به دلیل افزایش شدت پرتوهای تابشی خورشید، این مراقبت اهمیت بیشتری دارد. ... چشم‌تان را زیر سایه ببرید - مجله پویا pooyamag.ir/a-251913.html‎Cached16 مه 1996 ... محافظت از چشم‌ها فصل خاصی ندارد و در همه فصول توصیه می‌شود؛ ولی در فصل تابستان به دلیل افزایش شدت پرتوهای تابشی خورشید، این مراقبت اهمیت ... میکاپ - آرایش چشم ها www.makeupbeautiful.blogfa.com/cat-2.aspx‎Cached Similarاگر زیر چشمتان تیره است هنگام آرایش بهتر است بیشتر روی قسمت بالایی چشم تان ..... همیشه سایه چشم‌های با کیفیت خوب را بکار ببرید تا از چروک شدن پوست و ... چگونه از سایه چشم استفاده کنیم؟ - مجله پزشکی مثبت سبز https://mosbatesabz.com/mag/different.../how-to-use-eye-shadow‎Cachedروش استفاده صحیح از رنگ ها و تکنیک های سایه چشم می تواند بر گیرایی و زیبایی چشم های ... سپس بیاموزید که چگونه سایه‌های گوناگون را روی پلک خود بکار ببرید. ... روشن‌ترین رنگ پالت سایه چشمتان را انتخاب و درست در زیر ابرو ترکیب نمایید. عینک بزنید، آفتاب و غبار «ناخنک‌ چشم» ایجاد می‌کند - جام جم آنلاین 188.75.89.4/.../عینک-بزنید،-آفتاب-و-غبار-ناخنک‌-چشم-ایجاد-می‌کند‎‎Cached8 جولای 2014 ... اخبار مرتبط. تصویر عینک آفتابی بزنید تا چشمتان ناخنک نزند ... یکشنبه 22 تیر 1393 11:17. تصویر چشم‌تان را زیر سایه ببرید ... آرایش چشم , 15 روش برای جذاب شدن چشم ها با میکاپ - نمناک namnak.com/آرایش-چشم-جذاب.p36394‎Cached1- پف چشم ها را از بین ببرید :اگر از ورم زیر چشم ها یتان خسته شده اید به جای .... را برطرف کند سپس از سایه مات استفاده کنید و برای قسمت دور چشمتان که تیره تر ... نکات آرایشی برای زیباتر کردن چشم ها - سبد سبز www.sabadsabz.com/makeup-tips-to-make-your-eyes-look-more-beautiful/‎Cachedاگر از ورم زیر چشم‌ها یتان خسته شده اید به جای استفاده از لوسیون از یک کرم چشم ... برای سر حال تر و شاداب تر به نظر رسیدن، حلقه‌های دور چشـم تان را از بین ببرید. ... سپس از سایه مات استفاده کنیدو برای قسمت دور چشمتان که تیره تر است از سایه ای ... استقبال بی نظیر اهالی شهر حمیل از کاروان زیرسایه خورشید ... www.mehrnews.com/news/4049339/‎Cached3 آگوست 2017 ... کاروان سفیران زیرسایه خورشید از خانواده شهید سجاد حبیبی از مدافعان ... این دیار نیز چشمشان به جمال نورانی پرچم امام رضا(ع) روشن و متبرک شود.