مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

۱۰ سرطان شایع، در انتظار افراد چاق

جام جم سرا: محققان انگلیسی برآورد کرده‌اند که بیش از ۱۲ هزار مورد از مبتلایان به ۱۰ نوع سرطان به دلیل اضافه وزن یا چاقی با این بیماری درگیر می‌شوند.


به گزارش جام جم سرا، در تحقیقی که روی حدود پنج میلیون نفر در انگلیس انجام گرفت، محققان احتمال ابتلا به ۲۲ نوع سرطان را در این افراد بررسی کردند و متوجه شدند بالا بودن سطح شاخص توده بدنی با خطر ابتلا به برخی انواع سرطان‌ها ارتباط دارد. به گفته آن‌ها، افزایش پنج کیلوگرمی در شاخص توده بدنی با خطر ابتلا به سرطان‌هایی از قبیل رحم، کلیه، کیسه صفرا، پستان و روده بزرگ مرتبط است.

به نقل از خبرگزاری شینهوا، دکتر «کریشنان باسکاران» محقق ارشد این مطالعه گفت: در حال حاضر فرآیند ابتلای افراد به اضافه وزن و چاقی در انگلیس و سرتاسر جهان به سرعت رو به افزایش است و در صورت تداوم این روند با تعداد بیشتری از مبتلایان به انواع سرطان روبرو خواهیم بود. (ایسنا)



لینک منبع :۱۰ سرطان شایع، در انتظار افراد چاق

۱۰ سرطان شایع، در انتظار افراد چاق - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../۱۰-سرطان-شایع،-در-انتظار-افراد-چاق 16 آگوست 2014 ... جام جم سرا: محققان انگلیسی برآورد کرده‌اند که بیش از ۱۲ هزار مورد از مبتلایان به ۱۰ نوع سرطان به دلیل اضافه وزن یا چاقی با این بیماری درگیر می‌شوند ... Images for ۱۰ سرطان شایع، در انتظار افراد چاق شایع ترین و کشنده ترین سرطان ها در زنان و مردان+ تصاویر www.yjc.ir/.../شایع-ترین-و-کشنده-ترین-سرطان-ها-در-زنان-و-مردان-تصاویر‎Cached10 سرطان در میان زنان و مردان بالاترین میزان مرگ و میر را به خود اختصاص داده اند. ... که آموزش ها وهشدارهایی در خصوص سیگار کشیدن، تغذیه نامناسب، چاقی و عدم فعالیت ... پونیلا - ۱۰ سرطان شایع، در... ponila.com/post/393934/‎Cached۱۰ سرطان شایع، در انتظار افراد چاق ... توده بدنی بیشتر شود، خطر ابتلا به ۱۰ مورد از شایع ترین سرطان ها در افراد هم بیشتر می شود. ... سرطان پوست در انتظار مردان طاس. [PDF] اپیدمیولوژی سرطان در جهان و ایران sbmu.ac.ir/uploads/Cancer_Epidemiology.pdf‎Cached Similarﺳﺮﻃﺎن. ﻫﺎ. •. ﻧﺌﻮﭘﻼزی ﯾﮏ اﺧﺘﻼل در ﺳﻄﺢ ﺳﻠﻮل اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺑﯿﺶ. از. 100. ﻧﻮع ﺑﺪﺧﯿﻤﯽ ﻣﯿﺸﻮد ﮐﻪ ﻣﺎﻫﯿﺖ .... ﻣﯿﺰان ﺑﺮوز اﺳﺘﺎﻧﺪارد ﺷﺪه ﺳﻨﻲ. (. ASR. ) Age Standardized Rate. ﺳﺮﻃﺎﻧﮭﺎی. ﺷﺎﯾﻊ. درﻣﺮدان ... اﻓﺮاد. ﺟﻮان. اﺳﺖ. و. ﻫﺰﯾﻨﻪ ای. ﮐﻪ. ﺻﺮف. ﻏﺮﺑﺎﻟﮕﺮی. اﯾﻦ. اﻓﺮاد. ﺷﻮد،. درﻧﻬﺎﯾﺖ. ﺗﺎﺛﯿﺮ. ﻗﺎﺑﻞ. ﻣﻼﺣﻈﻪ ای .... رژﯾﻢ. ﻏﺬاﯾﯽ. و. ﺗﻐﺬﯾﻪ. ﭼﺎﻗﯽ. و. اﺿﺎﻓﻪ. وزن. ﺗﺤﺮک. ﺑﺪﻧﯽ. ﻧﻘﺶ ﺗﻐﺬﯾﻪ و ﺷﯿﻮه زﻧﺪﮔﯽ در ﺑﺮوز ﺳﺮﻃﺎﻧﻬﺎ. )2( ... سرطان هایی که افراد مسن را تهدید می کنند (2) - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../سرطان-هایی-که-افراد-مسن-را-تهدید-می-کنند-2‎Cached18 نوامبر 2016 ... سرطان پروستات شایع ترین سرطان مردان است و پس از سرطان ریه شایع ترین ... چاقی: افراد چاق بیشتر از افراد عادی مبتلا به سرطان کلیه می شوند. چاقی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/چاقی‎Cached... بود از دوره‌های پرخوری، و انتظار طولانی مدت برای پیدا کردن دوباره غذا، توانایی ذخیره ... به عنوان شاهدی بر این نظریه، برخی از افراد چاق با وجود کم غذا خوردن، به دلیل محدود .... و میر ناشی از چاقی از مجموع مرگ و میر ناشی از چهار سرطان شایع ریه، سینه، روده و ... در حالی که چاقی شدید (BMI بیشتر از ۴۰) متوسط طول عمر را حدود ۱۰ سال کاهش می‌دهد. چاقی با خود کدام سرطان ها را به دنبال دارد؟! - الو دکتر https://www.alodoctor.ir/news/details/34417‎Cached1 روز پیش ... وی بیان کرد: چاقی سهم بزرگی در ابتلا به برخی از سرطان ها دارد و 10 تا 30 ... شایع برای طبقه بندی چاقی و اضافه وزن در افراد بزرگسال مورد استفاده ... آشنایی با عوامل اصلی ابتلا به سرطان - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../آشنایی-با-عوامل-اصلی-ابتلا-به-سرطان‎Cached20 ا کتبر 2013 ... بین چاقی و سرطان‌های مثل روده بزرگ، لوزالمعده، تیروئید، پستان، کلیه، مری و برخی دیگر از سرطان‌ها .... تصویر ۱۰ سرطان شایع، در انتظار افراد چاق ... فانا - مرگ روزانه ۱۰ نفر که در لیست انتظار پیوند قرار دارند phana.ir/fa/doc/.../مرگ-روزانه-۱۰-نفر-لیست-انتظار-پیوند-قرار‎Cachedمرگ روزانه ۱۰ نفر که در لیست انتظار پیوند قرار دارند ... در خانواده‌ها، از عواملی است که سبب می‌شود افراد نسبت به اهدای عضو عزیزانشان که دچار این مشکل شده‌اند، اقدام نکنند . ... سرطانی که در مردان کمتر شایع است ... عوارض یائسگی در زنان چاق شدیدتر است.