مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کم‎آبی بدنتان را با میوه و سبزی جبران کنید

دکتر مهرداد ویس‎کرمی با اشاره به اینکه بین 60 تا 70 درصد بدن انسان را آب تشکیل می‎دهد، افزود: در روزهای گرم و آفتابی سال، هنگام انجام فعالیت‎های سخت، ورزش کردن و در کل آب نخوردن به اندازه کافی سبب از دست دادن درصدی از آب بدنتان خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه عامل سن در کاهش یا افزایش آب بدن مؤثر است، گفت: با افزایش سن، احساس تشنگی نیز کمتر می‎شود بنابراین احتمال کم‎آبی بدن بیشتر می‎شود؛ بهتر است یک بطری آب همواره همراه داشته باشید.

ویس‎کرمی با بیان اینکه یکی از کارکردهای آب در بدن، دفع مواد زاید بدن است، افزود: البته این کمبود آب در طول شبانه‎روز باید جبران شود.

این پزشک عمومی گفت: نباید کم‎آبی بدن در طول روز را به یک باره جبران کرد چراکه این اقدام سبب دفع یکی دو ساعته شده و در نهایت باز آب بدنمان از دست خواهد رفت اگر در طول روز میوه و سبزی نخورید، بدن دچار کم‎آبی خواهد شد و برای رفع کم‎آبی بدن نیاز است که هدفمند و به صورت تدریجی بخوریم؛ خوردن شربت، میوه، سبزی و... آب بدن را تأمین می‎کند.

وی اثرات کم‎آبی در بدن را برشمرد و افزود: به هم خوردن تعادل املاح بدن، مشکل شدن عمل دفع سموم اضافی بدن مانند اوره، کارکرد ناصحیح بدن، کاهش رطوبت و... از عمده پیامدهای کاهش آب بدن به شمار می‎روند.

این پزشک عمومی گفت: شغل و فعالیت افراد در بالا و پایین بودن آب بدن بسیار مؤثر است، بعضی از شغل‎ها نیاز به میزان آب بیشتری داشته و فرد باید به فکر تنظیم آب بدن خود باشد.

ویس‎کرمی افزود: میوه‎های تازه و آب‎دار، سبزیجات دارای برگ‎های پهن و سوپ‎های آبکی برای جبران کم‎آبی بدن سودمند هستند.(ایسنا)



لینک منبع :کم‎آبی بدنتان را با میوه و سبزی جبران کنید

Images for کم‎آبی بدنتان را با میوه و سبزی جبران کنید کم آبی بدنتان را با میوه و سبزی جبران کنید - ایسنا www.isna.ir/news/.../کم-آبی-بدنتان-را-با-میوه-و-سبزی-جبران-کنید 15 آگوست 2014 ... یک پزشک عمومی بااشاره به عوارض کم‌آبی بدن گفت: با میوه و سبزیجات کم آبی بدنتان را جبران کنید. کم آبی بدنتان را با میوه و سبزی جبران کنید - مجله سلامتی دکتر ... https://kermany.com/%DA%A9%D9%85%E2%80%8E%D8%A2%D8%A8%DB%8C...‎Cachedیک پزشک عمومی بااشاره به عوارض کم‌آبی بدن گفت: با میوه و سبزیجات کم آبی بدنتان را جبران کنید. دکتر مهرداد ویس کرمی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره ... کم آبی بدنتان را با میوه و سبزی جبران کنید - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../کم‎آبی-بدنتان-را-با-میوه-و-سبزی-جبران-کنید 15 آگوست 2014 ... با افزایش سن، احساس تشنگی نیز کمتر می شود بنابراین احتمال کم آبی بدن بیشتر می شود؛ بهتر است یک بطری آب همواره همراه داشته باشید. خواص مواد غذایی میوه ها و سبزیجات - روزنامه نیم نگاه nimnegahshiraz.ir/fa/Main/Detail/.../خواص-مواد-غذایی-میوه-ها-و-سبزیجات- 3 مه 2016 ... افزایش فشار خون: با توجه به مطالعات محققان عدم مصرف میوه و سبزی منجر به ... کم آبی بدن گفت: با میوه و سبزیجات کم آبی بدنتان را جبران کنید. علائم هشدار دهندۀ کم آب شدن بدن - تالار گفتگوی هم میهن - شبکه ... https://forum.hammihan.com/thread134839.html‎Cachedعلائم هشدار دهندۀ کم آب شدن بدن 60 درصد بدن انسان از آب تشکیل شده است. ... کم‌آبی بدن گفت: با میوه و سبزیجات کم آبی بدنتان را جبران کنید. جام نیوز :: JamNews - کم آبی بدنتان را با اسموتی هندوانه جبران کنید jamnews.ir/detail/News/494813‎Cached20 ژوئن 2015 ... اسموتی هندوانه کم آبی بدنتان را با اسموتی هندوانه جبران کنید ... زیادی از دست می‌رود که باید با نوشیدن آب و میوه و سبزیجات این کمبود را جبران کرد. چگونه از کم آبی بدن در تابستان جلوگیری کنیم؟ - روزیاتو rooziato.com/1396104533/برطرف-کردن-کم-آبی-بدن/‎Cachedبرای آنکه با بیماری های ناشی از کم آب شدن بدن آشنا شوید و راه های پیشگیری از آن را ... باید توجه کنید که کم شدن آب بدن زمانی اتفاق می افتاد که یا بدن، آب زیادی از دست ... انجام می دهید، نیاز به نوشیدن مایعات بیشتری برای جبران آب از دست رفته بدن دارید. ... وعده میوه و سبزیجات در روز باشد، تا حد زیادی از کم‌آبی بدن پیشگیری می‌کند. کم آبی بدنتان را با اسموتی هندوانه جبران کنید+طرز تهیه - سلامانه www.salamaneh.com/.../کم-آبی-بدنتان-را-با-اسموتی-هندوانه-جبران-کنید+طرز‎Cached Similar20 ژوئن 2015 ... کم آبی بدنتان را با اسموتی هندوانه جبران کنید+طرز تهیه ... املاح زیادی از دست می‌رود که باید با نوشیدن آب و میوه و سبزیجات این کمبود را جبران کرد. 15 ماده غذایی برای کم آب نشدن بدن - بیتوته www.beytoote.com/health/nutrition/food-water2-body.html‎Cached Similar15 میوه برای هیدراته نگه داشتن بدن این 15 ماده غذایی دارای آب بالا و پر شده با مواد ... 20٪ از مصرف آب روزانه ما از غذاهای جامد، به خصوص از میوه ها و سبزیجات فراهم می شود. ... اگر می خواهید قدرت مرطوب کنندگی خیار را بیشترکنید سعی کنید آن را با ماست ...