مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شیردهی طی بارداری بی‌خطر است

دکتر آمنه لاهوتی در گفت‌وگو با جام‌جم افزود: بیشتر افراد نگران سلامت و رشد جنین داخل شکم مادر هستند در حالی که باید دانست از طرفی سیستم بدن مادر طوری طراحی شده که حتی در صورت ویار حاملگی یا شرایط سخت و کاهش میزان کالری و کاهش دریافت مواد غذایی کافی تا حد امکان، مواد غذایی لازم برای جنین را از بدن مادر تهیه می‌کند. به همین دلیل معمولا مادری که همزمان با شیردهی باردار می‌شود، بیشتر دچار کمبود مواد غذایی شده و خطر زیادی از این نظر، جنین وی را تهدید نمی‌کند.

وی تاکید می‌کند: مادری که هم به کودک نوپایش شیر می‌دهد و هم باردار است در صورت دریافت ناکافی کلسیم، کلسیم مورد نیاز برای ساخت شیر و نیز کلسیم لازم برای ساخت استخوان‌های جنین را از استخوان‌های خودش برداشت می‌کند. در چنین شرایطی و در صورتی که لبنیات کافی یا مکمل کلسیم مصرف نکند در معرض پوکی و در صورت شدت کمبود، شکستگی استخوان قرار خواهد گرفت.

​این متخصص زنان ادامه می‌دهد: شیردهی در دوران بارداری ممکن است باعث بروز انقباضات رحمی نیز بشود. اگر خانمی طی بارداری و شیردهی همزمان متوجه بروز انقباضات رحمی پیش‌رونده یا منظم بشود، بهتر است شیردادن به کودک را متوقف کند.



لینک منبع :شیردهی طی بارداری بی‌خطر است

شیردهی طی بارداری بی‌خطر است - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../شیردهی-طی-بارداری-بی‌خطر-است‎Cached21 جولای 2014 ... یک متخصص زنان گفت: شیردهی دردوران بارداری ایمن و بی‌خطر است، به این شرط که مادر مواد غذایی باکیفیت و به میزان کافی بخورد و از دریافت کافی ... شیردهی طی بارداری بی‌خطر است - بارداری - خانواده - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../شیردهی-طی-بارداری-بی‌خطر-است‎Cached Similar21 جولای 2014 ... یک متخصص زنان گفت: شیردهی دردوران بارداری ایمن و بی‌خطر است، به این شرط که مادر مواد غذایی باکیفیت و به میزان کافی بخورد و از دریافت کافی ... شیردهی طی بارداری برای جنین بی‌خطر و برای مادر هشداردهنده است www.himama.ir/.../69-شیردهی-طی-بارداری-برای-جنین-بی‌خطر-و-برای-مادر-هشداردهنده-است.html‎Cached17 آگوست 2014 ... شیردهی طی بارداری برای جنین بی‌خطر و برای مادر هشداردهنده است-تاثیر شیردهی در بارداری-کلسیم مادر در بارداری-سلامت مادر و جنین-دریافت کلسیم ... داروها درحاملگی و شیردهی – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=27532‎Cached Similarمشتقات پنی سیلین (آموکسی سیلین و آمپی سیلین ) در دوران بارداری بی خطر هستند . مصرف پنی سیلین ها ... مصرف این داروها در شیردهی بلامانع است. تتراسیکلینها تاثیر داروها در حاملگی و شیردهی - بیتوته www.beytoote.com/.../effects1-drugs-pregnancy-actation.html‎Cached Similarمشتقات پنی سیلین (آموکسی سیلین و آمپی سیلین ) در دوران بارداری بی خطر هستند . مصرف پنی ... استامینوفن در دوزهای معمول در دوران حاملگی و شیردهی بی خطر است. حاملگی، شیردهی و سرطان پستان در سایت دکتر کاویانی kbdi.ir/Default.aspx?PageID=173‎Cached Similarاحتمال بروز سرطان پستان در طی حاملگی کم است ولی از این نظر اهمیت دارد که از یک طرف ... با توجه به بی خطر بودن انجام سونوگرافی در دوران بارداری، از این روش در زمان ... ترجمه دو مقاله مفید: بارداری مجدد و شیردهی همزمان | تبادل نظر نی نی سایت www.ninisite.com/.../ترجمه-دو-مقاله-مفید-بارداری-مجدد-و-شیردهی-همزمان‎Cachedآیا شیردهی در طول دوران بارداری ایمن و بی ضرر است؟ بسیاری از مادران نگران ... آنها ممکن است نگران سلامت و رشد جنین شما در صورت ادامه شیردهی باشند. در اینجا نکاتی ... شیردهی در زمان بارداری - دانشنامه فرزند farzand.net/article/540-during-pregnancy-and-lactation‎Cached Similarممکن است زمانی که به فرزند چند ماهه خود شیر می دهید و به خاطر شیردهی از روش های جلوگیری از بارداری استفاده نمی کنید، ناگهان متوجه شوید که دوباره باردارید و ممکن است ... مصرف دارو در بارداری - پرتال جامع پزشکی www.imbook.ir/portal_u/articles_desc.aspx?id=67‎Cachedهر عاملی که طی دوره تکامل رویانی و جنینی موجب تغییر دائمی در شکل یا کارکرد بخشهای ... پس اگر بعد از مصرف دارویی تراتوژن فرد متوجه بارداری شود در صورتی که جنین سقط نشود ..... استامینوفن : در دوزهای معمول در دوران حاملگی و شیردهی بی خطر است. food&medication - داروها درحاملگی و شیردهی nikodaroo.blogfa.com/post/5‎Cached Similarfood&medication - داروها درحاملگی و شیردهی - ... مشتقات پنی سیلین (آموکسی سیلین و آمپی سیلین ) در دوران بارداری بی خطر هستند. ... ولی برخی اعتقاد دارند که بهتر است از مترونیدازول بعد از سه ماهه اول بارداری ... در شیردهی هم نباید استفاده شود.