مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شوخان! نور چشمت مبارک

جام جم سرا:مادرش می‌گوید وقتی پانسمان چشم‌های شوخان کنار رفت و آن چند دقیقه که برای عادت کردن به نور لازم است، گذشت، شوخان توانست اطرافیانش را ببیند، توانست برای اولین بار صورت خواهر کوچکش را برانداز کند و پدری را که از سه سال پیش تا به حال جز سایه‌ای محو از او ندیده، نگاه کند.

شوخان پدرش را که دید یک جمله گفت: پدرم چقدر لاغر شده و موهایش چقدر سفید است، اینها را مادرش با بغض می‌گوید. چیزهایی که شوخان دو روز پیش دیده یک اتفاق بزرگ است، چون دنیایی که تا پیش از این در آن زندگی می‌کرد پر از سایه‌های محو بود که فقط رنگ داشت، دنیایی آزاردهنده و پر از تاری، اما حالا که شوخان می‌بیند پدرش لاغر شده و تارهای سفید میان موهایش نشسته، اتفاق بزرگی است.

چند ماه پیش وزیر بهداشت و تیم همراهش چشم چپ شوخان را جراحی کردند به این امید که قرنیه پیوندی به بدن شوخان بسازد و سلول‌های بنیادین کارساز شود.

روز جمعه نیز این جراحی‌ها تا حدی اثرش را نشان داد، حالا دخترک دیواندره‌ای پس از ماه‌ها بستری در بیمارستان به جایی رسیده که از گوشه چشم چپش می‌تواند دنیا را ببیند.

اما شوخان تازه ابتدای راه است، این که او فقط از گوشه چشم، آن هم از فضایی به اندازه نوک یک مداد دنیا را ببیند چیزی نیست که بشود اسمش را بینایی گذاشت.

وزیر بهداشت نیز گفته اگر چشم او قرنیه پیوندی را پس بزند چیز غریبی نیست که اگر این طور شود همه چیز دوباره می‌آید نقطه سرخط. با این حال تیم پزشکی گفته‌اند شوخان را تنها نمی‌گذارند و تا روزی که کوچک‌ترین امید برای بهبود او وجود داشته باشد، دست از درمان نمی‌کشند که این اتفاق برای شوخان ِناامید دیروز، عین خوشبختی است.

حالا دخترک دیواندره‌ای مانده با چشمی که دوباره پشت پانسمان مخفی شده و یک دنیا امید و البته مردمی که اگر برای بازگشت قطعی نور به چشمان شوخان دعا کنند، زورق خوشحالی این خانواده را حرکت داده‌اند.(مریم خباز - گروه جامعه)



لینک منبع :شوخان! نور چشمت مبارک

Images for شوخان! نور چشمت مبارک شوخان! نور چشمت مبارک - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../شوخان-نور-چشمت-مبارک‎Cachedجمعه‌ای که گذشت روز سرنوشت شوخان بود، روزی که چشم چپ بانداژشده‌اش پس از روزها باز شد و به ... شوخان! نور چشمت مبارک. یکشنبه 22 تیر 1393 ساعت 09:10. شوخان! نور چشمت مبارک - جام جم آنلاین 188.75.89.4/sara/1566499246952513484/شوخان-نور-چشمت-مبارک‎Cachedنور چشمت مبارک. جام جم سرا:مادرش می‌گوید وقتی پانسمان چشم‌های شوخان کنار رفت و آن چند دقیقه که برای عادت کردن به نور لازم است، گذشت، شوخان توانست اطرافیانش را ... روزنامه جام جم93/4/22: شوخان! نور چشمت مبارک - Magiran www.magiran.com/npview.asp?ID=2987880 13 جولای 2014 ... حاشیه خبر شوخان! نور چشمت مبارک نویسنده: مریم خباز دخترک دیواندره ای حالاامیدوارتر از قبل زندگی می کند. جمعه ای که گذشت روز سرنوشت شوخان ... [PDF] masnavi molavi - Irane7000saale.com www.irane7000saale.com/pdf-Iran.../Masnavi-Manavi-MOLANA.pdf ﭼﻮن آﻪ ﭼﺸﻤﺖ را ﺑﻪ ﺧﻮد ﺑﻴﻨﺎ آﻨﺪ ... ﺗﻮ ﻧﻮر. ﺑﻰ. ﻋﺼﺎ آﺶ ﭼﻮن ﺑﻮد اﺣﻮال آﻮر. از ﺳﺮ اآﺮام و ا. ز ﺑﻬﺮ ﺧﺪا. ﺑﻴﺶ از اﻳﻦ ﻣﺎ را. ﻣﺪار از ﺧﻮد ﺟﺪا. ﻣﺎ ﭼﻮ ﻃﻔﻼﻧﻴﻢ و ﻣﺎ را داﻳﻪ ﺗﻮ ...... ﻧﺎﻟﻴﺪن ﺳﺘﻮن ﺣﻨﺎﻧﻪ ﭼﻮن ﺑﺮاى ﭘﻴﻐﺎﻣﺒﺮ ﻋﻠﻴﻪ اﻟﺴﻼم ﻣﻨﺒﺮ ﺳﺎﺧﺘﻨﺪ آﻪ ﺟﻤﺎﻋﺖ اﻧﺒﻮﻩ ﺷﺪ ﮔﻔﺘﻨﺪ ﻣﺎ روى ﻣﺒﺎرک. ﺗﻮ را ﺑﻪ هﻨﮕﺎم ...... ﻢﻨآ شﻮﺧﺎﻧ ﻦﻣ و ﺪﻧﺮﻴﮔ شﻮﺧ و شﻮﻧ. [PDF] دﻓﺘﺮ ﭘﻨﺠﻢ ﻣﺜﻨﻮی www.semazen-doc.com/dosyalar/Farsi-Mesnevi/Mesnevi5.pdf‎Similarﺑﯿﺎن آﻧﻜﮫ، اﻋﻤﺎل ﻧﻤﺎز و روزه و ﺣﺞ و ھﻤﮥ ﭼﯿﺰھﺎی ﺑﺮوﻧﯽ ﮔﻮاھﯿﮭﺎﺳﺖ ﺑﺮ ﻧﻮر اﻧﺪروﻧﯽ. 7.1. اﯾﻦ ﻧﻤﺎز و روزه ...... ای ﺑﺴﺎ ﺷﻮﺧﺎن ز اﻧﺪک اﺣﺘﺮاف. زآن ﺷﮭﺎن ﻧﺎﻣﻮﺧﺘﮫ، ..... ﻓﺮﻣﺎن آﻣﺪن ﺑﮫ ﻣﯿﻜﺎﺋﯿﻞ ﮐﮫ از روی زﻣﯿﻦ ﻗﺒﻀﮥ ﺧﺎک ﺑﺮدار ﺟﮭﺖ ﺗﺮﻛﯿﺐ و ﺗﺮﺗﯿﺐ ﺟﺴﻢ ﻣﺒﺎرک اﺑﻮ. اﻟﺒﺸﺮ ﺧﻠﯿﻔﮫ اﻟﺤﻖ ...... ﻛﺰ ﮔﻮش در ﭼﺸﻤﺖ رود. آﻧﭽﮫ ﺑﺎﻃﻞ ﻣﯿﻨﻤﻮدت ... [PDF] ﭘﺎﯾﮕﺎه اﻃﻼع رﺳﺎﻧﯽ ﻋﺮﻓﺎن http://www.erfan.ir ketabnak.com/redirect.php?dlid=47395 ﳎﻤﻮع اﻧﺮژى ﻛﻪ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺗﺸﻌﺸﻊ ﻧﻮر و ﺣﺮارت از ﻛﻞ ﺳﻄﺢ ﺧﻮرﺷﻴﺪ در ﻫﺮ ﺳﺎل ﻣﻨﺘﺸﺮ ﻣﻰ. ﺷﻮد. 1024 ...... ﺗﺮﻳﻦ وﺟﻮد ﺑﺮاى ﺻﻔﺖ ﻣﺒﺎرک، وﺟﻮد ﺧﺪاوﻧﺪ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺳﺮﭼﺸﻤﻪ ﳘﻪ ﻧﻴﻜﻰ. ﻫﺎ و ﺧﲑات، ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ...... در ﺟﻨﮓ و ﳘﺎوردان ﻣﻴﺪان ﻛﺎرزارﱘ و اﻣﻴﺪوارﱘ ﺧﺪاوﻧﺪ از ﻣﺎ ﺑﻪ ﺗﻮ رﻓﺘﺎرى ﻧﺸﺎن دﻫﺪ ﻛﻪ ﻣﺎﻳﻪ ﺧﺮﺳﻨﺪى و روﺷﲎ ﭼﺸﻤﺖ. ﺑﺎﺷﺪ، ﻣﺎ را ...... شﻮﺧﺎﻧ مﺎﺟﺮﻓ. 43-. شادﺎﭘ زا ﺖﻴﻣوﺮﳏ. 44-. ﻴﻗ باﺬﻋ و بﺎﻘِﻋ رد ندﺎﺘﻓا. ﺖﻣﺎ . ﺲﻔﻧ ﺮﺑ تﲑﺼﺑ. رسانه تی وی modiresabz-blogir.rasanetv.ir/list/نبودی+ندیدی+پریشونیامو.html میلاد نور مبین و گوهر ثمین، طاهره مطهره، کوثر رسول، حضرت زهرای مرضیه(س) بر همه مسلمانان مبارک باد. 727 روز .... لب های تو با طعم انار است و دو چشمت ... این شوخان جاهل ا . ولادت حضرت زهرا س - 3 - حرم شاه harame-shah.rozblog.com/Cat/40/Page/3‎Cachedشوخان نه که شیخان سر و دستار فکندند صوفی صفتان .... وین نه عجب؛ زانکه نور اوست ز زهرا. نور وى از حیدر ...... ای که چشمت همیشه بارانی است ..... چه مبارک شفاعتی داری. ModernRumiBookVversion1.0 - Documents docslide.us/documents/modernrumibookvversion10.html‎Cached19 ژوئن 2015 ... 5 بىنواییم و رسیده ما ز دور هین بیفشان بر سر ما فضل و نور گفت اى .... آن ساعت که مصطفى نهالین ملوث او را به دست مبارک خود مىشست و خجل شدن او و جامه ...... مردان ندیده غیر صوف اى بسا شوخان ز اندک احتراف از شهان ناموخته جز گفت و ...... پس چرا چشمت از او مخمور نیست این گدا چشمى و این نادیدگى از گدایى تست ...