مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آموزش کامل و تصویری کاشت سبزه هفت سین نوروز 96

آموزش تصویری و قدم به قدم کاشت سبزه عید

یکی از اجزای اصلی سفره هفت سین را سبزه تشکیل داده است. سبزه از جوانه گندم، جو و عدس رویانده می‌ شود و اعتقاد بر این است که شادابی و خرمی را در طول سال به همراه دارد.

رسم بر این است که این سبزه را تا روز سیزدهم نوروز یعنی سیزده به در نگاه داشته و سپس در آن روز، سبزه را به آب می اندازند تا بدی ها، تلخی ها و کدورت ها با این کار از بین برود. همچنین گفته می شود گره زدن سبزه در روز سیزده به در سبب باز شدن بخت جوانان دم بخت می‌ شود.

برای اینکه با روش سبز کردن اصلی ترین سین سفره عید آشنا شوید، از شما دعوت می کنیم تا ادامه مطلب را مطالعه کنید.
مدت زمان لازم برای رشد: 10 روز

وسایل موردنیاز

نصف پیمانه دانه گندم
1 قاشق چایخوری جوش شیرین
شیشه اسپری خالی
دو ظرف پلاستیکی در دو اندازه کوچک و بزرگ
حوله تمیز
آبکش فلزی
بشقاب بزرگ
مراحل سبز کردن سبزه با گندم

روز اول

دانه های گندم را به مدت 12 ساعت در آب خیس کنید.

آموزش تصویری و قدم به قدم کاشت سبزه عید

گندم ها را از یک آبکش با سوراخ های کوچک تر از دانه ها عبور دهید. اجازه دهید گندم ها داخل این آبکش باقی بمانند.

آموزش تصویری و قدم به قدم کاشت سبزه عید

آبکش را درون یک بشقاب گذاشته و روی آن را هم با یک حوله یا پارچه ضخیم و نمناک به مدت 12 ساعت بپوشانید.

آموزش تصویری و قدم به قدم کاشت سبزه عید

روز سوم

در این مرحله، دانه های گندم شروع به جوانه زدن می کنند. آن ها را یک تا دو دقیقه زیر آب شیر بگیرید. سپس دباره حوله خیس روی ظرف کشیده و 12 ساعت به آن ها استراحت دهید.

آموزش تصویری و قدم به قدم کاشت سبزه عید

دوباره گندم ها را زیر شیر آب بشوئید و حوله مرطوب روی آن ها انداخته و 12 ساعت دیگر استراحت دهید.

آموزش تصویری و قدم به قدم کاشت سبزه عید

روز چهارم

در این مرحله، ساقه های جوانه و موهای باریکی شبیه به قارچ روی گندم ها نمایان می شوند. آن را زیر آب روان بگیرید و کنار بگذارید.

آموزش تصویری و قدم به قدم کاشت سبزه عید

دو ظرف پلاستیکی که یکی کوچک تر از دیگری بوده و درون باکس بزرگ تر جای بگیرد، تهیه کنید. در کف ظرف کوچک تر چند سوراخ ایجاد کنید.

آموزش تصویری و قدم به قدم کاشت سبزه عید

ظرف بزرگ تر که در زیر قرار می گیرد (ظرفی که سوراخ ندارد) را تا نیمه با آب پر کنید. دانه های گندم را درون ظرف بالایی بریزید و در کف آن پخش کنید. در ظرف بالایی را بگذارید ولی آن را محکم نکنید. ظرف ها را به مدت 12 ساعت کنار بگذارید.

آموزش تصویری و قدم به قدم کاشت سبزه عید

یک قاشق چایخوری جوش شیرین را در نیم لیتر آب مخلوط کرده و روی سطح دانه ای گندم اسپری کنید. همچنین لازم است آب ظرف زیرین را عوض کنید.

مراحل تعویض آب ظرف و اسپری کردن محلول آب و جوش شیرین را هر 12 ساعت یک بار تکرار کنید. جوش شیرین از رشد هرگونه آفت یا قارچی روی سبزها پیشگیری می کند.

آموزش تصویری و قدم به قدم کاشت سبزه عید

روز ششم

گندم ها جوانه می زنند …

آموزش تصویری و قدم به قدم کاشت سبزه عید

روز هفتم

آموزش تصویری و قدم به قدم کاشت سبزه عید

روز 9 و 10

گندم ها به قد مناسب برای سفره هفت سین رسیده اند. / روزیاتو



لینک منبع :آموزش کامل و تصویری کاشت سبزه هفت سین نوروز 96

Images for آموزش کامل و تصویری کاشت سبزه هفت سین نوروز 96 هفت سین | آموزش تصویری تزیین سفره هفت سین ویژه عید نوروز 96 www.amazing.ir/.../free-training-video-special-nowruz-haft-seen-table-decorations-93/‎Cached Similar27 فوریه 2017 ... تصاویری از تزیین سفره هفت سین و سبزه ویژه عید نوروز ۹۶. سفره هفت سین ... آموزش تصویری مدل تزیین سفره هفت سین نوروز ۹۶ · سفره هفت سین ... آموزش سبز کردن سبزه عید، سبزه، سبزینه، درست کردن سبزه ... - آکاایران www.akairan.com/ashpazi/sofreharaii1/10923.html‎Cached Similarسبزه عید,آموزش سبز کردن سبزه عید,تزئین سبزه نوروز,سبزه سفره هفت سین,سبزه ... آموزش تصویری کاشت سبزه عید با خاکشیر برای نوروز 96 , سبزه عدس چند روزه ... آموزش مرحله به مرحله تهیه سبزه عید با عدس | | حیاط خلوت hayatkhalvat.com/2017/.../آموزش-مرحله-به-مرحله-تهیه-سبزه-عید-با-عد/‎Cached14 فوریه 2017 ... سبزه های هفت سین تنوع زیادی دارند که محبوب ترین آنها سبزه عید با عدس و گندم است . ... و مرحله به مرحله طرز تهیه سبزه عدس بپردازیم که امیدواریم این آموزش کامل برای همه ... برای تهیه سبزه با عدس، بهتر است حدود دو یا سه هفته قبل از عید نوروز اقدام به ... استعلام خلافی خودرو و پرداخت آنلاین جریمه خودرو+آموزش تصویری. کاشت سبزه هفت سین ( آموزش تصویری به همراه توضیحات کامل ) - شهر ... shahrematlab.com/کاشت-سبزه-هفت-سین/‎Cachedکاشت سبزه هفت سین , آموزش تصویری کاشت سبزه برای سفره هفت سین , روش کاشت سبزه ... رسم بر این است که این سبزه را تا روز سیزدهم نوروز یعنی سیزده به در نگاه داشته و ... 1 96 کاشت سبزه هفت سین ( آموزش تصویری به همراه توضیحات کامل ). کانال تزیین سبزه عید 96 تصویری | - کانال تلگرام tlgrmchannel.com/کانال-تزیین-سبزه-عید-96-تصویری/‎Cached5 مارس 2017 ... آموزش تزئین سفره هفت سین کاشت سبزه جشن عید نوروز+عکس تصویر. .... مجموعه کامل آموزش تصویری تزیین و رنگ کردن تخم مرغ سفره هفت سین ... آموزش تصویری کاشت سبزه سفره هفت سین - بهداشت نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/33736285 19 فوریه 2017 ... آموزش کاشت سبزه عید، به استقبال نوروز 96 برویم! .... جالب است بدانید که آبیاری این نوع کوزه باید از درون انجام شود. می گویی چگونه؟ کوزه را پر از ... آموزش کاشت سبزه ذرت برای سبزه عید 96 - ستاره | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/33282488 12 فوریه 2017 ... با روش کاشت سبزه ذرت برای عید 96 آشنا شوید. ... ادامه خبر · جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). ... دارد و می توان ار آن به عنوان سبزه مناسب سفره هفت سین استفاده کرد. ... در ادامه نمونه هایی زیبا از انواع مدل سبزه نوروز را به شما نشان خواهیم داد تا ... آپارات - آموزش سبزه هفت سین www.aparat.com/result/آموزش_سبزه_هفت_سین‎Cachedآپارات - آموزش سبزه هفت سین. ... معرفی کمان آکادمی :: جامع ترین اپلیکیشن آموزشی کشور · کمان آکادمی. 48,967 بازدید. 6:58 ... مجله تصویر زندگی tas... 34,167 بازدید ... کیش و زندگی - آموزش تهیه سفره هفت سین - نوروز 96 مبارک · کیش و زندگی. آموزش تزئین سفره هفت سین - بیتوته www.beytoote.com/.../education-decorated-their-haft-sin.html‎Cached Similarتزیین تخم مرغ هفت سین. کاشت سبزه در تخم مرغ,تزیین تخم مرغ. آموزش تزئین سفره هفت سین ابتدا سوراخ ریزی در هر دو سر تخم مرغ ایجاد کنید. از یک سر تخم مرغ فوت ...