مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

باید و نباید روزه‌داری برای بیماران قلبی

جام جم سرا: دکتر محمدرضا محمدحسنی در گفت‌و‌گو با جام‌جم افزود: بیماران قلبی که فشار خون بالا یا بیماری متابولیکی دیگری نیز ندارند با تداوم مصرف داروهایشان در وعده‌های سحر و افطار می‌توانند روزه بگیرند. اما بیماران قلبی که فشار خون بالا دارند برای روزه‌داری باید در وضع کاملا کنترل شده‌ای باشند، چرا که مصرف نکردن دارو در این بیماران می‌تواند به افزایش فشار خون و پر‌رنگ‌شدن خطر سکته مغزی منجر شود.

وی تاکید کرد: همچنین روزه‌داری برای بیماران قلبی که طی فعالیت روزانه دچار درد قفسه سینه و تنگی نفس می‌شوند، می‌تواند بسیار خطرناک باشد. با این حال چه افراد سالم و چه بیمار باید مراقب باشند که کالری دریافتی‌شان در سحر و افطار بیش از حد مجاز نباشد. همچنین بیماران قلبی باید بسیار مراقب مصرف بالای نمک و شکر باشند و در سحر و افطار از مصرف میوه و سبزیجات غافل نشوند.



لینک منبع :باید و نباید روزه‌داری برای بیماران قلبی

روزه داری وبیماریهای قلبی و عروقی - پزشک آنلاین www.pezeshkonline.ir/articles/.../روزه-داری-وبیماریهای-قلبی-و-عروقی‎Cachedبیماران قلبی باید درموقع افطاری غذای سبک و کم چرب و ترجیحا با فاصله مصر ف کنند . ... روز می باشد یا اینکه داروهای متعدد قلبی مصرف می کنند نباید روزه بگیرند. باید و نباید روزه‌داری برای بیماران قلبی - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../باید-و-نباید-روزه‌داری-برای-بیماران-قلبی‎Cached1 جولای 2014 ... به گفته یک متخصص قلب و عروق، بیماران قلبی که در دوره پس از درمان قرار دارند و بیماری‌شان در وضع پایداری قرار گرفته و علامت مهمی نیز ندارند، ... قلب | روزه داری در بیماران قلبی galb.ir/archives/1062‎Cached Similarبیماران قلبی باید به تداخلات دارو و غذا توجه کرده و به توصیه‌های پزشک معالج خود ... است و عدم مصرف دارو در زمان مقرر، موجب تشدید بیماری میگردد، نباید روزه بگیرند. آیا بیماران قلبی می توانند روزه بگیرند؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../آیا-بیماران-قلبی-می-توانند-روزه-بگیرند‎Cached Similar15 جولای 2013 ... روزه داری اصولا برای قلب مفید است زیرا عضله قلب مثل موتور یک خودرو ... عده ای که معالجه شده اند و باید ۳ بار در طول روز دارو بخورند، طبیعی است که ... بیماران قلبی می توانند روزه بگیرند – پزشکان ایران www.pezeshkan.org/?p=21558‎Cached Similarدکتر مرزبان تاکید می کند: برای بیمارانی که فشار خون داشته و قصد روزه داری دارند، ماه رمضان فرصت خوبی است که مقدار ... بیمارانی هم که جراحی قلب داشته اند باید علاوه بر توجه به بیماری زمینه ای، به داروهای خود توجه کنند. ... بیمارانی که نباید روزه بگیرند. روزه داری و بیماری های قلبی - تبیان article.tebyan.net/361360/روزه-داری-و-بیماری-های-قلبی‎Cached12 ژوئن 2017 ... بیماران قلبی باید درموقع افطاری غذای سبک و کم چرب و ترجیحا با فاصله ... دارند، که با دارو های متعدد قلبی کنترل شده است نباید روزه بگیرند. روزه داری و بیماری قلبی - پروفسور محمد حسین ماندگار drmandegar.com/home/روزه-داری-و-بیماری-قلبی/‎Cached5 ژوئن 2016 ... بیماران قلبی باید درموقع افطاری غذای سبک و کم چرب و ترجیحا با فاصله ... می باشد یا اینکه داروهای متعدد قلبی مصرف می کنند نباید روزه بگیرند. روزه برای بیماران قلبی مناسب است - آفتاب www.aftabir.com/.../روزه-برای-بیماران-قلبی-مناسب-است‎Cached Similar19 ا کتبر 2006 ... اصولاً برای روزه داری, فرد باید سالم باشد به طور کلی برای کسانی که از نوعی ... دارد که درصورتی که روزه داری احتمال خطر را به وجود آورد، فرد نباید روزه بگیرد. برای بسیاری از بیماران قلبی این سؤال پیش می آید که با وجود یک دوره عارضه ... باید و نباید روزه‌داری برای بیماران قلبی - پرشین وی persianv.com/pezeshk/باید-و-نباید-روزه‌داری-برای-بیماران-ق.html 1 جولای 2014 ... باید و نباید روزه‌داری برای بیماران قلبی. به گفته یک متخصص قلب و عروق، بیماران قلبی که در دوره پس از درمان قرار دارند و بیماری‌شان در وضع ... بیماران قلبی و ماه رمضان - بیماری - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/78711/بیماران-قلبی-و-ماه-رمضان‎Cached Similar22 جولای 2013 ... 12) بیماران قلبی بستری در بیمارستان نباید روزه بگیرند. ... الف) کسانی که معالجه و مرخص شده اند و باید 3 بار در روز دارو مصرف کنند که نمی توانند ... -اصولا روزه داری برای قلب مفید است اگر بیمار به عالم بودن پزشک خود ایمان دارد و ...